Når ens arbejdsplads falder fra hinanden suk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.131 visninger
13 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. april 2018

Anonym trådstarter

kender i det med at det nogle gange, kan føles som om ens arbejdsplads lige så stille, begynder at "falde" fra hinanden??

Armen altså sådan føles det lidt lige nu, og er faktisk ved at føle at det lidt hårdt, at komme på arbejde!

Endelig elsker jeg mit arbejde, mine kollegager og de bruger vi arbejder med. Men pga dårlig plads (bygningen er ikke optimal) udareagerende bruge, personaler som blir syge osv, er vi nu ved at være så presset, at folk bare er brugte. Vi har aldrig vikar nok ( vi har velbegrundet, høje krav) og pga flere barsler, skal der ansættes nye mennesker, men igen er det svært at finde de rigtige, hvilket betyder overarbejde/pludselige ændret vagter osv. 

Nu har en af mine kollegaer fået nok, og har sagt op, og øv hvor blir vedkommende bare savnet!

Kender i det, og hvad gør i ved det, på jeres arbejde?? 

På forhånd tak fordi i læste med, og evt svarede!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2018

Anonym trådstarter

Ingen der har gode ider til, hvordan man kan finde arbejdsglæde lidt frem igen?

Anmeld Citér

5. april 2018

serinasmor

Anonym skriver:

Ingen der har gode ider til, hvordan man kan finde arbejdsglæde lidt frem igen?

fortæl din leder hvordan du har det - inden du selv går ned med flaget 

Anmeld Citér

6. april 2018

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

fortæl din leder hvordan du har det - inden du selv går ned med flaget 

Skrev en mail til min leder i uge 6, og har haft en snak med hende efterfølgende.

Endelig er min arbejdsplads er rart sted at være, med gode kollegager, og god ledelse.

Vi har bare virklig været ramt af sygdom, af flere omgange, som har gjort det næsten umuligt at få vagtplanen, til at hænge bare nogenlunde sammen. Det har så betydet ændringer i vagtplaner, ændret fridage, overarbejde og mange andre "små" ting, som bare lige pludselig føltes af meget!

Det er også bare hårdt at se, gode kollegager sige op, fordi de nu er brugt, mens hende der har været syg 10-12 gange på de 5 mdrer hun har været ansat, lige lægge sig "syg" igen, og der blir bare give chance på chance, i stedet for at fyre hende og ansætte en med arbejdsmoral.

Anmeld Citér

6. april 2018

Anonym

Vi er overhovedet ikke så hårdt ramt som dig, eller presset på den måde.

Men jeg brugte halvandet år på at få styr på min arbejdsplads da jeg fik min stilling. Fik styr på alle regler og lavet rammer og rutiner så reglerne blev overholdt, vi sparede på udgifterne og der var en god arbejdsmoral.

Så blev jeg gravid og sygemeldt og sidenhen på barsel. Min vikar aner ikke hvad hun laver, og vil helst bare slippe for sir ansvar og arbejde. Reglerne brydes dagligt, så nu har Fødevarestyrelsen givet anmærkninger, der kører en sag med Arbejdstilsynet fordi hun bruger ungarbejdere til voksnes arbejde, budgettet er brudt for længst så der er for mange udgifter i virksomheden, og samtidig forsvinder kunderne fordi de gode medarbejdere opgav og fandt andet arbejde.

Ledelsen og de få gode medarbejdere der er tilbage, venter kun på at jeg kommer tilbage og rydder op i det hele. Men helt ærligt, så er lysten der bare ikke.. 

Anmeld Citér

6. april 2018

Anonym

For 3 år siden fandt jeg steder hvor jeg skulle være i mange år.... Men det ene tog det andet og nu er jeg ved søge væk.

Du skal passe på dig selv og ikke blive ved med at give chancer for i sidste ende er der kun en som passer på en når skuden er ved at synke. Det er kun dig som ved hvornår nok er nok

Anmeld Citér

6. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

For 3 år siden fandt jeg steder hvor jeg skulle være i mange år.... Men det ene tog det andet og nu er jeg ved søge væk.

Du skal passe på dig selv og ikke blive ved med at give chancer for i sidste ende er der kun en som passer på en når skuden er ved at synke. Det er kun dig som ved hvornår nok er nok

Jeg syntes det er rigtig svært, især fordi jeg er meget glad for mit arbejde, og det kan være rigtig svært at finde noget ligne i nærheden.

Jeg er også glad for min chef, som virkelig gør hvad hun kan, men det er bare op af bakke med 1-3 sygemeldinger på en uge. Især fordi vi også mangle dygtig/flexibel vika, der så kan dække. Hun er nu ude i om vi skal til at bruge et vikarbiruer, hvilket er svært, indenfor vores brugergruppe!

Jeg ved ikke om nyt job, er løsningen, men mangler helt sikkert noget!

Anmeld Citér

6. april 2018

Anonym

Da jeg kom i arbejde efter endt studie for 6 år siden syntes jeg, at jeg var havnet på verdens bedste arbejdsplads med super kolleger, høj team spirit og den bedste chef. Siden har utallige omstruktureringer og besparelser langsomt ødelagt stedet. Al samarbejde og intern kommunikation ligger i ruiner fordi folk styrter afsted for at nå deres ting, og antallet af stress sygemeldinger gennem de sidste par år er oversteget 10%. Stemningen er elendig og folk flygter.

Jeg er på orlov nu, men har allerede afgjort med mig selv, at jeg søger videre, og håber på at skifte arbejdsplads i forbindelse med endt orlov. Jeg er for ung endnu til at blive gammel og gnaven og drømme om pension (om 35 år). 

Anmeld Citér

6. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Da jeg kom i arbejde efter endt studie for 6 år siden syntes jeg, at jeg var havnet på verdens bedste arbejdsplads med super kolleger, høj team spirit og den bedste chef. Siden har utallige omstruktureringer og besparelser langsomt ødelagt stedet. Al samarbejde og intern kommunikation ligger i ruiner fordi folk styrter afsted for at nå deres ting, og antallet af stress sygemeldinger gennem de sidste par år er oversteget 10%. Stemningen er elendig og folk flygter.

Jeg er på orlov nu, men har allerede afgjort med mig selv, at jeg søger videre, og håber på at skifte arbejdsplads i forbindelse med endt orlov. Jeg er for ung endnu til at blive gammel og gnaven og drømme om pension (om 35 år). 

Ja det er trist, når det ligesom bare går stykker, uden man rigtig kan gøre noget ved det!

Noget af det jeg virklig elsker og er stolt af, på mit arbejde er netop vires høje faglighed. Vi er inddelt i teams, og vires chef, er fantastisk til at gi os lov til, at bruge "extra" racurser, til sparring, supervision, kurser og andre ting, som gør os bedre rustet, til at udføre vores opgaver.

Men måske er det også derfor, det er lidt extra hårdt!!! 

Anmeld Citér

7. april 2018

Anonym

Det kunne være mig der skrev det der!

har elsket mit arbejde, men nu hader jeg det så inderligt vi er så stresset hver dag at alle kun tænker på sig selv nu, at bare overleve dagen - vi kører fast på vikarer og de er altså nogle gange virkelig besværlig at ha - da de har tusind spørgsmål oveni en virkelig travlt hverdag 

Havde sagt op, men er gravid - så får ikke et nyt arbejde før barsel kalder - 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.