Deling af børnecheck

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2018

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Den skal kun deles hvis barnet er ca lige meget begge steder. Altså ved 6/8 eller 7/7  ordning (eller tilsvarende). Og som jeg læser det så står der forældrene frit for at lave en anden aftale selv.

Okay tak.. det har vi ikke 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har I 7/7?

Nej, 4/10.

Anmeld Citér

28. marts 2018

Anonym trådstarter

tossen93 skriver:

Den træder i kraft i 2020, af hvad jeg kunne læse.

Hvis forældrene bliver enige, kan den ene part modtage det hele.

Hvis samværet er meget ulige fordelt, og forældrene ikke selv bliver enige. kan børneretten afgøre at forældrene med mest samvær får checken.

Det er fra april 2019. Tror lige jeg skal have læst på det, håber du har ret 

Anmeld Citér

28. marts 2018

Anonym

Som jeg forstår det er det jo netop for at tilgodese begge forældre der har børnene lige meget (sådan ca), og dermed de samme udgifter. Lige nu får en part børnepengene og den anden må så bare klare sig selv. - Jeg kender flere (især mænd), der glæder sig over denne ændring, da de så også får hjælp til deres udgifter.

Har den ene part barnet mindre end 5 dage på en 14 dages periode (så vidt jeg lige husker), beholde bopælsforælderen dog stadig det hele.

Når det kommer til børn og forældreskab er det et sted det helt klart mangler ligestilling. Så mangler vi bare at man som far har samme udgangspunkt som mor, når det kommer til rettigheder til barnet.

Anmeld Citér

28. marts 2018

Bananaalice

Anonym skriver:

Som jeg forstår det er det jo netop for at tilgodese begge forældre der har børnene lige meget (sådan ca), og dermed de samme udgifter. Lige nu får en part børnepengene og den anden må så bare klare sig selv. - Jeg kender flere (især mænd), der glæder sig over denne ændring, da de så også får hjælp til deres udgifter.

Har den ene part barnet mindre end 5 dage på en 14 dages periode (så vidt jeg lige husker), beholde bopælsforælderen dog stadig det hele.

Når det kommer til børn og forældreskab er det et sted det helt klart mangler ligestilling. Så mangler vi bare at man som far har samme udgangspunkt som mor, når det kommer til rettigheder til barnet.

Jojooe, men så skal far/den anden forælder vel også betale til institution? Ellers kan jeg ikke se hvor uligheden er, så er det bare at klippe håret af en skaldet.

Anmeld Citér

28. marts 2018

Anonym

Bananaalice skriver:

Jojooe, men så skal far/den anden forælder vel også betale til institution? Ellers kan jeg ikke se hvor uligheden er, så er det bare at klippe håret af en skaldet.

Nu handler det jo ikke kun om institutionsudgifer (som de skilsmissepar jeg kender i øvrigt altid har delt, da fædrene bliver opkrævet halvdelen).

bopælsforælderen kan få alle tilskud, mens man som samværsforældre ikke kan få noget som helst. Men alligevel skal holde barnet med tøj, mad mm når de har barnet.

Hvis den eneste udgift du har ved at have børn, er institutionen, så ved jeg ikke hvordan du ellers klarer tingene.

Så vidt jeg forstår med den nye ændring, så kan 7/7 børn fremover have adresse begge steder, og dermed er forældrene mere lige i alt.

Anmeld Citér

28. marts 2018

Carina:-)

Bananaalice skriver:

Det kommer vel an på om alt bliver delt.

For jeg kender da mødre der får boligsikring ,tilskud hvis ikke det hele betalt af inst. 

Ekstra bp og bp fra farmand - selv om der er deleordning. 

Så det er da på tide der bliver gjort noget så far ikke bare må betale og så se på at mor får alle pengene fordi hun har barnet stående på hendes adr. 

Anmeld Citér

28. marts 2018

MysteriousAngel

Men jeg kan godt se problemet. 

Feks min svigerinde. Hun får børnepengene men afholder ALLE udgifter til tøj, fritidsinteresser mm til børnene. På det ene tidspunkt havde de aftalt at hun ikke fik dem men at de så bare delte udgifterne. Der kom problematikken så, at han bestemt ikke mente, at det var vigtigt, at børnene fik flere bukser (de havde 2 hver), hun kunne bare vaske oftere.

Der var ingen grund til at de gik til interesser fordi han mente ikke, at det var nødvendigt.

Jakker købte han for små eller for store, brugte og når de så gik i stykker, så ville han ikke betale for nogle nye for han havde allerede afholdt udgifterne til dem en gang. (De gik i stykker efter en uge på den ældste). Han mente desuden at drengen bare kunne have passet bedre på.

Der er rigtig mange af den slags eksempler her hos hende. Og derfor kan jeg da godt være bekymret.. for hvem afgører så hvornår noget er vigtigt? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.