Deling af børnecheck

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.609 visninger
17 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. marts 2018

Anonym trådstarter

Jeg har set den nye lov ser gælder fra næste år, om at børnechecken skal deles mellem forældrene. 

Har næsten ikke sovet i nat, da det får store konsekvenser for min økonomi, da jeg er alene med snart 3 børn og på dimitendsats på dagpenge. 

Kommer det til at gælde alle, eller kan der dispenseres for det? Jeg går over 4000 kr ned hver eneste måned, og kam se frem til at skulle lade mine børn vokse op i fattigdom  Får man hjælp på anden måde, eller bliver konsekvensen bare at vi må undvære? 

Jeg er simpelthen så ked af det. Vil jo få de samme udgifter, bolig, tøj, mad og faste udgifter som fritidsinteresser og oplevelser.

Nogen der har styr på loven og kan fortælle mig hvilke muligheder jeg har? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2018

Lje

Anonym skriver:

Jeg har set den nye lov ser gælder fra næste år, om at børnechecken skal deles mellem forældrene. 

Har næsten ikke sovet i nat, da det får store konsekvenser for min økonomi, da jeg er alene med snart 3 børn og på dimitendsats på dagpenge. 

Kommer det til at gælde alle, eller kan der dispenseres for det? Jeg går over 4000 kr ned hver eneste måned, og kam se frem til at skulle lade mine børn vokse op i fattigdom  Får man hjælp på anden måde, eller bliver konsekvensen bare at vi må undvære? 

Jeg er simpelthen så ked af det. Vil jo få de samme udgifter, bolig, tøj, mad og faste udgifter som fritidsinteresser og oplevelser.

Men du har vel forhåbentligt et job til næste år, sådan at du ikke er på dagpenge? 

Derudover læser jeg at: "Fremover VIL forældre med fælles forældremyndighed KUNNE modtage halvdelen af børnechecken hver. Hvis forældrene kan blive enige, vil de også kunne dele barnets bopæl imellem sig". Der står ikke 'skal'. Så mon ikke snart der bliver meldt nogle forudsætninger og rammer ud? 

Vh.

Anmeld Citér

28. marts 2018

Soonmom

Så vidt jeg kan læse skal den ikke deles hvis barnet kun har weekend samværd hos den anden forældre, hvor grænsen så går, ved jeg ikke, for der er jo mange samværdsordninger

er det overhovet vedtaget ?

Anmeld Citér

28. marts 2018

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Men du har vel forhåbentligt et job til næste år, sådan at du ikke er på dagpenge? 

Derudover læser jeg at: "Fremover VIL forældre med fælles forældremyndighed KUNNE modtage halvdelen af børnechecken hver. Hvis forældrene kan blive enige, vil de også kunne dele barnets bopæl imellem sig". Der står ikke 'skal'. Så mon ikke snart der bliver meldt nogle forudsætninger og rammer ud? 

Vh.

Det håber jeg da jeg har. Min barsel stopper til maj næste år, så vil da meget gerne at jeg er i job der. Bare ikke super nemt at få noget indenfor mit fag. Men er jo det samme beløb jeg mister. 

Tak, må prøve at vente og se hvad der sker 

Anmeld Citér

28. marts 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Så vidt jeg kan læse skal den ikke deles hvis barnet kun har weekend samværd hos den anden forældre, hvor grænsen så går, ved jeg ikke, for der er jo mange samværdsordninger

er det overhovet vedtaget ?

Tak for svar. Hvor har du læst om det? Har nemlig ikke set det du beskriver. 

Anmeld Citér

28. marts 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Den skal kun deles hvis barnet er ca lige meget begge steder. Altså ved 6/8 eller 7/7  ordning (eller tilsvarende). Og som jeg læser det så står der forældrene frit for at lave en anden aftale selv.

Anmeld Citér

28. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Har I 7/7?

Anmeld Citér

28. marts 2018

tossen93

Den træder i kraft i 2020, af hvad jeg kunne læse.

Hvis forældrene bliver enige, kan den ene part modtage det hele.

Hvis samværet er meget ulige fordelt, og forældrene ikke selv bliver enige. kan børneretten afgøre at forældrene med mest samvær får checken.

Anmeld Citér

28. marts 2018

Dorthe1986

Er der nogen der lige kan linke til det

Anmeld Citér

28. marts 2018

Julletullemor

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.