Lje skriver:
Jeg bliver helt vildt nysgerrig, når jeg læser et indlæg som dit. Så nu jager jeg debatten.
Det er en voldsom priviligeret holdning at have. Jeg fornemmer, du næsten bliver privilegieblind ved så håndfast en udtalelse.
Rigtig, rigtig mange kvinder/familier vælger, at kvinden går på fx 25/30 timer og lige fixet hjem og børn mens manden giver den en skalle i det pulserende erhvervsliv. De kvinder får et evigt løngap, pensionsgap (specielt også hvis de tager hele barslen), får svært ved at få 37 timer på arbejde senere og dermed hæve deres indkomst og pension - og så står de også til at blive fattigere pensionister. Altså et livslangt tab af indtægt.
Hvordan tænker du, at kvinderne i de mange forhold skal gøre for at se sig selv i øjnene?
Vh.
Jeg arbejder mere end min kæreste, altså flere timer. Jeg har perioder men 60-80 timer pr uge. Og det er stadig mig der handler, gør rent, laver mad, vasker tøj, ordner have osv osv. Det generer mig slet ikke!
Jeg synes da at at det skal komme min mand 100% til gode at han har Gjort det godt, og så skal han da bruge sine penge som han har lyst til! Om han vil købe en fed bil, eller andet lir, jamen så skal han da gøre det, uden dårlig samvittighed.
Jeg har valgt mit job, og dermed min løn, og tjener jeg ikke lige så meget som ham, så har jeg bare mindre til mig selv
det har jeg det helt fint med!
Da jeg ikke havde job, betalte vi osse det samme. At jeg så ikke havde råd til en latte på en cafe, og han kunne tage på weekend med drengene, det generede mig smet ikke.
jeg tror bare at man ser forskelligt påset ned økonomi, så det er sjovt at se hvordan folk gør det...