Hej alle
Jeg er nu i anden graviditet og hele tiden dybt bekymret..
Jeg og min kæreste var lige flyttet sammen i oktober måned sidste år, da jeg kort tid efter finder ud af, at jeg ved et uheld er blevet gravid (eftersom vi ikke havde været sammen i mange måneder, var vi enige om at vente 1 år med graviditet).. Vi blev selvfølgelig begge virkelig lykkelige, selvom det kom meget pludseligt..
Desværre døde barnet, da jeg var 8 uger henne, og op til jul måtte jeg gå og vente på at den medicinske abort hjalp, hvilket ikke skete, så jeg fik en udskrabning den 28. december.
Vi var begge dybt ulykkelige, og blev så enige om, at nu ville vi prøve for alvor.. Jeg blev så allerede gravid igen efter 1. mens, hvilket gør, at jeg nu er 7+5 henne.. Vi har været til to scanninger hos lægen, og jeg skal scannes igen den 4. april, da jeg heldigvis har en ekstremt forstående læge der har sagt, at jeg må scannes alt det, jeg vil..
Men selvom man tydeligt kunne se hjertet slå sidste gang, og den også har udviklet sig bedre end det tidligere barn, så går jeg hele tiden og er ekstremt bekymret for, at det skal ske igen..
Især fordi jeg gik fra at have vanvittig kvalme som i "jeg lå og væltede rundt og kunne ikke være nogle steder eller spise andet end frugt og is, og jeg tabte mig 2,7 kg" for bare en lille uge siden, til at jeg nu kun har en lille smule kvalme, altså mere ubehag og føler bare, at jeg er ved at blive en smule syg/forkølet, og jeg kan også spise mere varieret nu (dog stadig ikke tilberedte grøntsager eller kød)..
Sidste gang jeg gik fra at have mange symptomer til ikke at have nogle, var jo så fordi jeg havde mistet barnet.. Så nu går jeg hele tiden og er ved at tude, fordi jeg er bange for, at barnet ikke lever mere, selvom vi så hjertet slå i tirsdags..
Nogle der kan give mig råd/berolige mig på en måde?