For sent at få barn nr .2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2018

Anonym

synes overholder ikke det er for sent. vi planlægger at vores datter er 4 år når vi skal lave en lille igen. vi kommer begge af en stor søskendeflok på 4 også har vi Hvad er meget ærlig at vores forhold til nr. 3 er lidt breder. (vi er begge 1 førstefødte) og vores nr 2 søskende har vi til tider  konkurrere med Og så synes vi ikke Det har været ikke var rart med konfirmationen og skole fødselsdag der har været efter hinanden at være færdiguddannet med gymnasie fx Skole ovs. også havde vi tænkt at også dejligt med nogle år imellem for at spar op til de stor ting. men vi er begge unge. jeg er 28 og manden 30 og vores datter er 3 år 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2018

Anonym

Der er 4 -5 år mellem os og 3 søskende 

Anmeld Citér

24. marts 2018

Anonym

Jeg har en søster som er 6,5 år ældre end mig.

Jeg skriver anonymt for ikke at hænge hende ud.

Hun syntes, det var fint at lege med mig, indtil hun selv blev ca 10-11 år. I hvert fald nogen gange. Derfra var venner bare viktigere end en lillesøster på 4-5 år. Hende og hendes venner syntes ofte, at jeg var tåbelig, fordi jeg ikke forstod ting på samme niveau som dem. De syntes, det var festlig at bilde mig ting ind, som ikke var sandt osv. Nogen gange nedlod hun sig til at lege med mig, men det var tydelig, at hun ikke gjorde det, fordi hun syntes, det var morsomt. 

Vi var slet ikke på niveau hverken med interesser eller humor eller noget, så det var ikke helt enkelt for mine forældrer at finde f eks sommerferieaktiviteter, som alle glædede sig til.

Jeg tror i dag, at en del bundede i jalousi. Ikke fordi min søster ikke blev fulgt op af vores forældre eller ikke var viktig og blev taget hensyn til i familien, for det blev hun. Vi er ikke nære i dag. 

Jeg skriver ikke for at skremme dig, for jeg er sikker på, at det også kan blive flot, men der er så mange som nu har skrevet, hvor godt det er, og jeg tænker, at det er godt også at vide, at der er problematiske sider med det også. På samme måde som der er problematiske sider med at have to tætte.

Anmeld Citér

24. marts 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vores søn på 6 (7 til september) glæder sig meget til lillebror kommer til juli :)

Han var med da vi blev scannet første gang hos gynækologen for at bestemme hvor langt jeg var henne...

desværre må han jo ikke være med ved de andre scanninger men han elsker at kigge på billederne og høre om at lillebror lavede "ballade2 i mens der blev scannet...

Han nyder at lytte til maven, og snakker til den ind i mellem...

Vi snakker med ham når han spørger om ting med baby, og jeg har gemt et link til videoer af babys udvikling i maven i trin og så oversætter jeg det de siger på engelsk til børnesprog så han ved hvad der sker :)

Han har dage hvor han siger han ville ønske at der ikke var en lillebror, for så skal han jo undvære mig (mor) i flere dage mens jeg er på hospitalet med lillebror, og hvad nu hvis lillebror skriger hele tiden???

Han søger også ofte bekræftelse i at vi stadig vil elske ham, selvom lillebror ikke laver lige så meget besvær som han gjorde da han var baby...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.