La Cour skriver:
Kære alle,
Vi er forældre til en skøn pige på ca. 4,5 år. Vi elsker tiden med hende, og vi har stor fleksibilitet ift. arbejde, så vi har altid mulighed for, at begge tage med hende til gymnastik, og andre ting.
Vi overvejer nu om vi skulle få et barn mere, og en af de ting som vi er opmærksom på, er i hvor høj grad, at søskende vil få glæde af hinanden, hvis der er 5,5 - 6 års aldersforskel? 
Hvad er jeres erfaring med sådan en "stor" aldersforskel? Vil de få glæde af hinanden, ift. at kunne lege med hinanden? Eller vil vores datter blot blive storesøster, og måske så have en beskyttende rolle, over for sin mindre søskende?
I så fald de vil lege sammen, hvor længe gør de så det, før hun når en alder, hvor man ikke gider sine mindre søskende? 
Håber på jeres gode input/erfaringer 
Der er seks år mellem min søster og jeg, og vi har leget sammen. Og vi har et tæt forhold i dag. Mine klassekammerater(pigerne) elskede min lillesøster, fordi hun stadigvæk var lille, og ikke næsten jævnaldrende.
Man vil nok altid være en beskyttende storesøster om der er et eller 6år imellem.
Men det er vel heller ikke vigtigt om de kommer til at lege sammen, de skal jo ikke være sammen hele tiden. Altså selvom at der kun er et eller to år imellem, kan den ene jo blive træt af den anden. De får deres egne venner. Men en bror eller søster er bare guld.
Min lillesøster gav mig en babyborn, da hun blev født, så havde jeg også en baby... Og der har aldrig været noget.
Man skal bare huske ikke at glemme den store.
Men jeg siger go for it, hvis I har tid og energi til det. Man skal ikke lade aldersforskel forhindre at give sit barn en bror eller søster.