Ked af pga ok18

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2018

Sandratoft

JL87 skriver:

Det et måske lidt atypisk, men hvis du har et meget tæt forhold til din jordemoder, kan du jo allerede nu ringe og fortælle om din angst for ikke at se hende og spørge hende om hun kan ses privat til en samtale udenfor arbejds-regi, hvis strejke/lock-out bliver en realitet? Det kan jo være at hun gerne vil mødes med dig og snakke fødsel frivilligt uden at få løn for det ☺️ Meget sundhedspersonale (og andre gode mennesker) arbejder og rådgiver gerne frivilligt for forskellige organisationer osv i deres fritid. Mødrehjælpen o.l. vil måske også kunne rådgive dig.

Det råd håber jeg ikke TS gør noget alvor af. Det hører ingen steder hjemme, at belemre en jordemoder privat. 

Til TS. Jeg er selv sårbar gravid, men er ikke eng med dig i at jordemødre burde tage sig af os, som en del af arbejdet i nødberedskabet. Ville du mene det samme hvis det var dig der lå på fødegangen og ventede på en jordemoder, at hun da selvfølgelig skulle holde ikke-akutte samtaler? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2018

Wheelybug

Sandratoft skriver:

Det råd håber jeg ikke TS gør noget alvor af. Det hører ingen steder hjemme, at belemre en jordemoder privat. 

Til TS. Jeg er selv sårbar gravid, men er ikke eng med dig i at jordemødre burde tage sig af os, som en del af arbejdet i nødberedskabet. Ville du mene det samme hvis det var dig der lå på fødegangen og ventede på en jordemoder, at hun da selvfølgelig skulle holde ikke-akutte samtaler? 

Det var nu ikke ment som at hun skulle belemre hende privat!  Da jeg gik til jordemoder, havde hun faste tider, hvor jeg måtte ringe til hende med spørgsmål osv. (jeg er/var ikke sårbar gravid, bare helt alm. forløb). Ift delen vedr. et frivilligt møde under strejke/lockout, så kender jeg privat to jordemødre, og de er virkelig ildsjæle og brænder for deres arbejde og hjælper gerne frivilligt. Det kunne også være en mulighed for TS at få en tid dagen før evt strejke/lockout, så hun har lidt ro på den uge/de uger det skulle vare. Så min melding var bestemt ikke ment som at hun skulle være en belastning for sin jordemoder, men det er vel ok, at hun ringer og spørger til sine muligheder ift. angst, forløb osv. Og enig i at nødberedskab kun er til akutte patienter/fødende 

Anmeld Citér

22. marts 2018

Tommelise

JL87 skriver:

Det var nu ikke ment som at hun skulle belemre hende privat!  Da jeg gik til jordemoder, havde hun faste tider, hvor jeg måtte ringe til hende med spørgsmål osv. (jeg er/var ikke sårbar gravid, bare helt alm. forløb). Ift delen vedr. et frivilligt møde under strejke/lockout, så kender jeg privat to jordemødre, og de er virkelig ildsjæle og brænder for deres arbejde og hjælper gerne frivilligt. Det kunne også være en mulighed for TS at få en tid dagen før evt strejke/lockout, så hun har lidt ro på den uge/de uger det skulle vare. Så min melding var bestemt ikke ment som at hun skulle være en belastning for sin jordemoder, men det er vel ok, at hun ringer og spørger til sine muligheder ift. angst, forløb osv. Og enig i at nødberedskab kun er til akutte patienter/fødende 

Men uanset hvor meget en jordemoder brænder for sit arbejde, så kan hun jo ikke begynde at udføre strejkeramt arbejde i fritiden.

Anmeld Citér

22. marts 2018

Abracadabra

JL87 skriver:

Nu er mit område ikke lockoutramt, så det bliver ikke aktuelt for mig, men jeg ville blive fortvivlet over at blive spurgt om privat samtale. Enten ville jeg skulle sige ja (og arbejde uden løn og uden forsikring - så vidt jeg ved) ellers skulle jeg sige nej, hvilket ville være meget ubehageligt for både mig og for patienten. Begge dele ganske træls.

Anmeld Citér

22. marts 2018

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Jeg bryder mig ikke om din tone.. 

jeg skriver bare at jeg føler mig utryg ved tanken om at jeg bliver ladt i stikken! Jeg har allerede mistet en datter som jeg har født og derefter begravet, udover de andre gange jeg har mistet graviditer.. jeg har lov til at give udtryk for min angst herinde så jeg ikke brænder inde med den..

og nej.. selvfølgelig skal jeg ikke sættes i køen foran fødende... men den ene dag om ugen min jordmoder er på kontoret har hun ikke noget med fødende kvinder at gøre......

Anmeld Citér

22. marts 2018

Anonym trådstarter

JL87 skriver:

Jeg vil ikke ikke kontakte og mødes med hende privat, mest fordi det ville jeg heller ikke selv gøre i mit job. Og så er der det med løn for sit arbejde, strejkeramt arbejde osv.

men tak fordi du kommer med et forslag og prøver at berolige mig. Det er rigtig sødt af dig. Jeg vil selvfølgelig ringe og snakke med hende om mine muligheder inden strejken går igang. 

Anmeld Citér

23. marts 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg bryder mig ikke om din tone.. 

jeg skriver bare at jeg føler mig utryg ved tanken om at jeg bliver ladt i stikken! Jeg har allerede mistet en datter som jeg har født og derefter begravet, udover de andre gange jeg har mistet graviditer.. jeg har lov til at give udtryk for min angst herinde så jeg ikke brænder inde med den..

og nej.. selvfølgelig skal jeg ikke sættes i køen foran fødende... men den ene dag om ugen min jordmoder er på kontoret har hun ikke noget med fødende kvinder at gøre......

Jeg synes nu hun skriver pænt. Hun forklare dig blot hvorfor det ikke ville være hensigtsmæssigt. Og jeg er helt enig. 

Hun skriver jo ikke du ikke må give udtryk for dine bekymringer. Hun skriver at hun synes det er rimeligt at jordemoder samtaler ikke bliver prioriteret. 

Anmeld Citér

23. marts 2018

Mom of Two

Nu har jeg ikke læst alle svar, så ved ikke om det er blevet nævnt.

Men dine aftaler bliver jo ikke aflyst og fjernet fuldstændigt. De bliver højst flyttet til et andet tidspunkt. 

For selvom du er sårbar gravid, så er det ikke livsnødvendigt at du får den igangsættelsessamtale lige præcis den dag, og ikke en uge eller to senere. Du bliver ikke bare smidt ud til højre og så er der glemt alt om dig. 

Måske du kan ringe til din jordemoder her inden lockouten måske træder i kræft, og spørge om den tid du har under lockouten, kan flyttes til en dag inden d. 10 april. Så får du en støttende samtale inden, og burde så kunne klare dig hvis lockouten trækker ud i et par uger. (Meget mod forventning).

Du er nødt til at se løsninger istedet for problemer, for selvom du føler dig ekstra hårdt ramt, så er du ikke et akut tilfælde. Du har ikke behov for akutberedskabet, fordi dine ting kan rykkes. En fødsel rykker man jo ikke bare lige til der er personale til det igen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.