Ked af pga ok18

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.519 visninger
27 svar
62 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. marts 2018

Anonym trådstarter

ih jeg må lige ud med mine tanker..

jeg kan godt blive lidt bange og nervøs ift ok18 og min graviditet.

en ting er at jeg udemærket forstår det for jeg er selv en del af det, vores arbejdsplads skal strejke, men kan ikke lockoutes.

men jeg er gravid.. og jeg er sårbar gravid, vi mistede vores datter sidste år sent i graviditeten, meget pludseligt, dvs det indebar en fødsel og derefter begravelse osv. Og en hulens masse sorg, sygemelding og nu en pokkers uudholdelig graviditet fyldt med frygt. 

Nu midt i en evt konflikt vil det ramme sammen med mine meget vigtige jordmoder samtaler, det er der hun holder mig oppe, støtter mig og mærker på barnet osv. Og vores fødsels samtale ifm igangsættelse bliver også ramt.

min angst får frit spild pga alt det her nu. Jeg er hele tiden blevet fortalt at de passer godt på mig denne gang og holder ekstra godt øje men nu sker det her. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

ih jeg må lige ud med mine tanker..

jeg kan godt blive lidt bange og nervøs ift ok18 og min graviditet.

en ting er at jeg udemærket forstår det for jeg er selv en del af det, vores arbejdsplads skal strejke, men kan ikke lockoutes.

men jeg er gravid.. og jeg er sårbar gravid, vi mistede vores datter sidste år sent i graviditeten, meget pludseligt, dvs det indebar en fødsel og derefter begravelse osv. Og en hulens masse sorg, sygemelding og nu en pokkers uudholdelig graviditet fyldt med frygt. 

Nu midt i en evt konflikt vil det ramme sammen med mine meget vigtige jordmoder samtaler, det er der hun holder mig oppe, støtter mig og mærker på barnet osv. Og vores fødsels samtale ifm igangsættelse bliver også ramt.

min angst får frit spild pga alt det her nu. Jeg er hele tiden blevet fortalt at de passer godt på mig denne gang og holder ekstra godt øje men nu sker det her. 

Du kan hyre en privat jordemoder, doula eller tage nogle støttende psykolog- eller lægesamtaler.

Anmeld Citér

21. marts 2018

Anonym trådstarter

Du kan hyre en privat jordemoder, doula eller tage nogle støttende psykolog- eller lægesamtaler.

Med al respekt. Så burde det da bare ikke være nødvendigt når jeg hele vejen igennem, også før jeg blev gravid er blevet lovet at blive holdt ekstra øje med grundet min historie. Jeg anses som sårbar gravid hos min jordmoder.

jeg er i uge 25 nu, skal jeg så til at ud og lære nye mennesker at kende som skal tage sig af mig. Og som ikke kender min historie. Det kommer ikke til at gavne mig på nogen måde

Anmeld Citér

21. marts 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Med al respekt. Så burde det da bare ikke være nødvendigt når jeg hele vejen igennem, også før jeg blev gravid er blevet lovet at blive holdt ekstra øje med grundet min historie. Jeg anses som sårbar gravid hos min jordmoder.

jeg er i uge 25 nu, skal jeg så til at ud og lære nye mennesker at kende som skal tage sig af mig. Og som ikke kender min historie. Det kommer ikke til at gavne mig på nogen måde

Jeg er i og for sig enig med dig i, at det ikke burde være nødvendigt. Men da du blev lovet at de ville holde x-tra øje med dig vidste ingen at der potentielt ville komme strejke eller lockout.

Måske vare strejke og lockout tilsammen kun et par uger, også kan du komme til samtaler igen

Anmeld Citér

21. marts 2018

migxher

Altså der er jo ikke rigtig noget at gøre ved det hvis der kommer lockout, selvom det selvfølgelig er pisse ærgerligt for dig (: Hvis det kommer til at gå udover dine jordemoder aftaler tænker jeg at du må tage kontakt til din læge og få nogle ekstra besøg der, eller betale for en privat jordemoder. Ja det burde ikke være sådan, men det er nu engang sådan det meget vel kan ende hvis lockout bliver en realitet. 
Jeg synes du skal forsøge at slå koldt vand i blodet og ikke tage sorgerne på forskud, det tror jeg stresser dig unødigt. Det er jo ikke sikkert endnu at lockout bliver en realitet.

Anmeld Citér

21. marts 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg er i og for sig enig med dig i, at det ikke burde være nødvendigt. Men da du blev lovet at de ville holde x-tra øje med dig vidste ingen at der potentielt ville komme strejke eller lockout.

Måske vare strejke og lockout tilsammen kun et par uger, også kan du komme til samtaler igen

Jeg synes bare at sårbare gravide bør blive taget sig af fagpersonalet som evt står tilbage som nødberedskab. Mange sårbare gravide kan det jo ende rigtig rigtig træls for hvis man bliver lady i stikken

Anmeld Citér

21. marts 2018

Loa

Men nødberedskab er jo til akutte ting og det er en jordmodersamtale jo ikke. Heller ikke selvom du er sårbar gravid. 

Der er trods alt mulighed for dig at opsøge en privat og købe en scanning så du kan se alt er ok, det er vel trods alt det vigtigste? 

Og som der er skrevet før, tror ikke du skal forvente at det kommer til at være ugevis hvis der kommer en lockout....

Anmeld Citér

21. marts 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Jeg synes bare at sårbare gravide bør blive taget sig af fagpersonalet som evt står tilbage som nødberedskab. Mange sårbare gravide kan det jo ende rigtig rigtig træls for hvis man bliver lady i stikken

Nødberedskabet er nok sat på fødegangen, og tager sig af fødsler som af gode årsager ikke kan vente.

hvis du er så nervøs og bange ville jeg nok også bare selv betale for en privat scanning og jeg tror heller ikke lockouten kommer til at varer særlig længe, så ro på

Anmeld Citér

21. marts 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg anerkender fuldstændig dine følelser. Men tænker at akut beredskabet, jo er til akutte ting - folk der reelt her og nu er i livsfare, og kritiske sygdomme. Og du er jo heldigvis ingen af delene 

Anmeld Citér

21. marts 2018

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Men nødberedskab er jo til akutte ting og det er en jordmodersamtale jo ikke. Heller ikke selvom du er sårbar gravid. 

Der er trods alt mulighed for dig at opsøge en privat og købe en scanning så du kan se alt er ok, det er vel trods alt det vigtigste? 

Og som der er skrevet før, tror ikke du skal forvente at det kommer til at være ugevis hvis der kommer en lockout....

Nej min mine aftaler ligger også 2 dage og 6 dage efter lockouten starter i værste fald... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.