Janey skriver:
Jeg er meget i tvivl, da jeg ikke kender nok til udspillene fra de forskellige parter og, hvor stor uenigheden er, men jeg synes, at det tyder på en strejke. Kommer der en strejke, tror jeg ikke på en enighed, men tror at det slutter med et lovindgreb, og her er jeg så igen i tvivl, om det kommer før eller efter en lockout.
Jeg tror ikke, at det kommer til at køre ret længe denne gang, da det rammer mange flere. Nogle strejker vil ramme nogle ældre/svage, hvor der kun vil være nødberedskab, en lockout vil ramme alle børnefamilier og så vist jeg har forstået vil strejken også ramme bønderne og deres dyr, hvor staldene vil blive overfyldte, så jeg kan sagtens se et indgreb bl.a. være begrundet i dyrevelfærden, da der bliver større og større interesse i dyrevelfærd i befolkningen.
Det mest skræmmende er at nogen steder vil nødberedskabet være bedre end den daglige normering blandt personalet! :/ forskellen er bare at man under strejke kun udfører det nødvendige, altså personlig hygiejne og mad. Kan man ikke komme ud af sengen uden hjælp må man blive liggende. Det kommer til at ramme de ældre, men det bliver nok som set før at de pårørende dermed træder mere frem og er deltagende fremfor passive (mange steder ihvertfald)
ældreplejen er så til gengæld undtaget for lockout da det er mennesker der har et reelt behov for hjælp.
Det her er så bittersødt at nogen skal og nogen ikke skal. Så er der røde og gule fagforeninger osv. Istedet for at støtte hinanden i sådan en situation her er jeg bange for at det kan ende i interne kampe på arbejdspladserne
Anmeld
Citér