Endnu et ok18

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Janey skriver:

Jeg er meget i tvivl, da jeg ikke kender nok til udspillene fra de forskellige parter og, hvor stor uenigheden er, men jeg synes, at det tyder på en strejke. Kommer der en strejke, tror jeg ikke på en enighed, men tror at det slutter med et lovindgreb, og her er jeg så igen i tvivl, om det kommer før eller efter en lockout.

Jeg tror ikke, at det kommer til at køre ret længe denne gang, da det rammer mange flere. Nogle strejker vil ramme nogle ældre/svage, hvor der kun vil være nødberedskab, en lockout vil ramme alle børnefamilier og så vist jeg har forstået vil strejken også ramme bønderne og deres dyr, hvor staldene vil blive overfyldte, så jeg kan sagtens se et indgreb bl.a. være begrundet i dyrevelfærden, da der bliver større og større interesse i dyrevelfærd i befolkningen.

Det er meget usandsynligt, at der kommer et indgreb før lockouten. Det vil i den grad lugte af aftalt spil mellem arbejdsgiversiden og regeringen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
lineog4 skriver:

Jeg har de fleste af mine timer i en specialklasse - de er undtaget lockouten.

Arh på den måde, for syntes nok jeg ku huske, du er lære!

Ja vi må/ka heller ik blive lockoutet på mit arbejde, men det er godt nok spændene, hvor vi ender henne! Vh Stine 

Anmeld Citér

21. marts 2018

lineog4

Mortil2piger18 skriver:

Jeg gætter på det er fordi hun er i ældreplejen (ligesom jeg) vi er undtaget lockout da vores fag er for vigtigt ift livsnødvendig hjælp til ældre/svage

min arbejdsplads er dog udtaget til strejke, så vi skal strejke, men ikke lockoutes

Et godt gæt. Men nej jeg er lærer på en almindelige folkeskole men hovedvægten af mine funktioner er placeret i specialklasser og jeg er derfor undtaget.

kan jo vælge at se på det positivt, og se det som en anerkendelse af mit arbejde er så sindsyg vigtigt, at jeg på ingen måde kan undværes. Men ærligt det er skide svært når der bliver sat en kile ned mellem os på personalerummet, nogle står uden for og nogle står med smil og engagement (som dog blot er en maske for under raser bitterheden og dessillusionen). 

Anmeld Citér

21. marts 2018

Mortil2piger18

lineog4 skriver:

Et godt gæt. Men nej jeg er lærer på en almindelige folkeskole men hovedvægten af mine funktioner er placeret i specialklasser og jeg er derfor undtaget.

kan jo vælge at se på det positivt, og se det som en anerkendelse af mit arbejde er så sindsyg vigtigt, at jeg på ingen måde kan undværes. Men ærligt det er skide svært når der bliver sat en kile ned mellem os på personalerummet, nogle står uden for og nogle står med smil og engagement (som dog blot er en maske for under raser bitterheden og dessillusionen). 

Arh så gættede jeg forkert ja 

jeg er enig. Det er en rigtig svær situation mange kommer til at stå i snart 

Anmeld Citér

21. marts 2018

An&Jo

Janey skriver:

Jeg er meget i tvivl, da jeg ikke kender nok til udspillene fra de forskellige parter og, hvor stor uenigheden er, men jeg synes, at det tyder på en strejke. Kommer der en strejke, tror jeg ikke på en enighed, men tror at det slutter med et lovindgreb, og her er jeg så igen i tvivl, om det kommer før eller efter en lockout.

Jeg tror ikke, at det kommer til at køre ret længe denne gang, da det rammer mange flere. Nogle strejker vil ramme nogle ældre/svage, hvor der kun vil være nødberedskab, en lockout vil ramme alle børnefamilier og så vist jeg har forstået vil strejken også ramme bønderne og deres dyr, hvor staldene vil blive overfyldte, så jeg kan sagtens se et indgreb bl.a. være begrundet i dyrevelfærden, da der bliver større og større interesse i dyrevelfærd i befolkningen.

Det mest skræmmende er at nogen steder vil nødberedskabet være bedre end den daglige normering blandt personalet! :/ forskellen er bare at man under strejke kun udfører det nødvendige, altså personlig hygiejne og mad. Kan man ikke komme ud af sengen uden hjælp må man blive liggende. Det kommer til at ramme de ældre, men det bliver nok som set før at de pårørende dermed træder mere frem og er deltagende fremfor passive (mange steder ihvertfald) 

ældreplejen er så til gengæld undtaget for lockout da det er mennesker der har et reelt behov for hjælp. 

Det her er så bittersødt at nogen skal og nogen ikke skal. Så er der røde og gule fagforeninger osv. Istedet for at støtte hinanden i sådan en situation her er jeg bange for at det kan ende i interne kampe på arbejdspladserne  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.