Efter jeg har læst kravene til sygeplejerskerne fra arbejdsgiver er min optimisme dalet helt ned under gulvbrædderne og jeg forventer både strejke og fulgt op af lockout. Jeg forventer også et regeringsindgreb med en lov der giver blandt andet sygeplejersker de såkaldte normaliserede forhold som lærerne har haft siden 2013.
Jeg forventer lockouten varer over en uge, for befolkningen skal nå at være imod de som ikke møder på arbejde (ikke må møde på arbejde) før man tør lave et så omfattende regeringsindgreb.
Jeg forventer egentlig forligskvinden forlænger måske ikke med hele 14 dage, og det gør jeg fordi jeg tror der er egentlige forhandlinger om lønnen - det er arbejdstiden som er knasten (og det er baseret på det nye jeg har læst om sygeplejersker).
Hvad jeg derimod ikke tør spå om, er hvad sker der efter et regeringsindgreb - går alle 750.000 så bare stiltiende tilbage på arbejde og arbejder under de forhold, eller vil der komme en reaktion. For det her er ikke bare kroner og øre - det er respekt, det er anerkendelse og det er arbejdsvilkår der er til at leve med.
Jeg er selv undtaget for lockout, så jeg skal gå på arbejde, smile og være engageret mens de pisser mig op og ned af ryggen.
Anmeld
Citér