Endnu et ok18

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Når de en enighed inden strejken/lockout træder i kraft

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.258 visninger
14 svar
5 synes godt om
20. marts 2018

Anonym trådstarter

Hvornår kan vi regne med at høre mere om den kommende strejke/lockout ? 

Jeg mener at vide at de var inde hos forligsmanden igår, men intet meldt ud. 

Skal vi tage det som at de ikke når en enighed ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tror ik de når til enighed.

Forventer at vi høre mere omkring det, på arbejde i morgen. Men regner med at vi ska strejke, fra omkring midten af april. Vh Stine 

Anmeld Citér

20. marts 2018

An&Jo

Jeg tror ikke de når til enighed.

Jeg tror vi skal forberede os på strejke og efterfølgende lockout. Jeg satser dog på en udsættelse i minimum 14 dage, for jeg står og skal til min afsluttende eksamen som social og sundhedsassistent den 17 april, og min sosu skole er udtaget til strejke. 

Derudover så mener jeg at have læst at de har lavet en fejl omkring udmeldingen af lockout, og derfor kan den ikke træde i kræft den 10 april som først antaget. 
Samt så er jeg ret sikker på at det ender med et regeringsindgreb før parterne når til enighed om noget som helst. 

Anmeld Citér

20. marts 2018

Mortil2piger18

Pas. Forligskvinden melder nok først noget ud få dage før fristen. Tror dog ikke de når til enighed men måske forligskvinden udskyder det 14 dage 

Anmeld Citér

20. marts 2018

lineog4

Efter jeg har læst kravene til sygeplejerskerne fra arbejdsgiver er min optimisme dalet helt ned under gulvbrædderne og jeg forventer både strejke og fulgt op af lockout. Jeg forventer også et regeringsindgreb med en lov der giver blandt andet sygeplejersker de såkaldte normaliserede forhold som lærerne har haft siden 2013.

Jeg forventer lockouten varer over en uge, for befolkningen skal nå at være imod de som ikke møder på arbejde (ikke må møde på arbejde) før man tør lave et så omfattende regeringsindgreb.

Jeg forventer egentlig forligskvinden forlænger måske ikke med hele 14 dage, og det gør jeg fordi jeg tror der er egentlige forhandlinger om lønnen - det er arbejdstiden som er knasten (og det er baseret på det nye jeg har læst om sygeplejersker).

Hvad jeg derimod ikke tør spå om, er hvad sker der efter et regeringsindgreb - går alle 750.000 så bare stiltiende tilbage på arbejde og arbejder under de forhold, eller vil der komme en reaktion. For det her er ikke bare kroner og øre - det er respekt, det er anerkendelse og det er arbejdsvilkår der er til at leve med. 

Jeg er selv undtaget for lockout, så jeg skal gå på arbejde, smile og være engageret mens de pisser mig op og ned af ryggen.

Anmeld Citér

20. marts 2018

StineW79

lineog4 skriver:

Efter jeg har læst kravene til sygeplejerskerne fra arbejdsgiver er min optimisme dalet helt ned under gulvbrædderne og jeg forventer både strejke og fulgt op af lockout. Jeg forventer også et regeringsindgreb med en lov der giver blandt andet sygeplejersker de såkaldte normaliserede forhold som lærerne har haft siden 2013.

Jeg forventer lockouten varer over en uge, for befolkningen skal nå at være imod de som ikke møder på arbejde (ikke må møde på arbejde) før man tør lave et så omfattende regeringsindgreb.

Jeg forventer egentlig forligskvinden forlænger måske ikke med hele 14 dage, og det gør jeg fordi jeg tror der er egentlige forhandlinger om lønnen - det er arbejdstiden som er knasten (og det er baseret på det nye jeg har læst om sygeplejersker).

Hvad jeg derimod ikke tør spå om, er hvad sker der efter et regeringsindgreb - går alle 750.000 så bare stiltiende tilbage på arbejde og arbejder under de forhold, eller vil der komme en reaktion. For det her er ikke bare kroner og øre - det er respekt, det er anerkendelse og det er arbejdsvilkår der er til at leve med. 

Jeg er selv undtaget for lockout, så jeg skal gå på arbejde, smile og være engageret mens de pisser mig op og ned af ryggen.

Hvorfor må du ik lockoute? Vh Stine 

Anmeld Citér

20. marts 2018

Mortil2piger18

StineW79 skriver:

Jeg gætter på det er fordi hun er i ældreplejen (ligesom jeg) vi er undtaget lockout da vores fag er for vigtigt ift livsnødvendig hjælp til ældre/svage

min arbejdsplads er dog udtaget til strejke, så vi skal strejke, men ikke lockoutes

Anmeld Citér

20. marts 2018

StineW79

Mortil2piger18 skriver:

Jeg gætter på det er fordi hun er i ældreplejen (ligesom jeg) vi er undtaget lockout da vores fag er for vigtigt ift livsnødvendig hjælp til ældre/svage

min arbejdsplads er dog udtaget til strejke, så vi skal strejke, men ikke lockoutes

Så vidt jeg husker, er Line lære? 

Jeg arbejder selv som pædagog, på et bosted, og vi er strejke varslet, men må ik lockoute. Vh Stine 

Anmeld Citér

20. marts 2018

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg er meget i tvivl, da jeg ikke kender nok til udspillene fra de forskellige parter og, hvor stor uenigheden er, men jeg synes, at det tyder på en strejke. Kommer der en strejke, tror jeg ikke på en enighed, men tror at det slutter med et lovindgreb, og her er jeg så igen i tvivl, om det kommer før eller efter en lockout.

Jeg tror ikke, at det kommer til at køre ret længe denne gang, da det rammer mange flere. Nogle strejker vil ramme nogle ældre/svage, hvor der kun vil være nødberedskab, en lockout vil ramme alle børnefamilier og så vist jeg har forstået vil strejken også ramme bønderne og deres dyr, hvor staldene vil blive overfyldte, så jeg kan sagtens se et indgreb bl.a. være begrundet i dyrevelfærden, da der bliver større og større interesse i dyrevelfærd i befolkningen.

Anmeld Citér

20. marts 2018

lineog4

StineW79 skriver:

Jeg har de fleste af mine timer i en specialklasse - de er undtaget lockouten.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.