Anonym skriver:
Jeg har svært ved at tro på at han er sådan som du beskriver det. Han er meget mere logisk tænkende end jeg og har tit sagt at vi må se i øjnene at det bare ikke fungerer. At jeg kan lide det på den måde og han på den og så skal vi bare ikke være sammen mere.
Jeg kan ikke tro at han er manipulerende og kontrollerende med vilje. Altså at han gerne vil styre mig, for han er ikke et ondt menneske. Han gør kun alle de ting for at hjælpe mig. Kan man gøre de ting ubevidst??
Jeg har sagt til ham at jeg ikke kan klare alle de rutschebane turer og at jeg kommer ned i et sort hul hver gang han siger at vi ikke skal være sammen, men han siger at det er jeg selv skyld i da det er mig der fejler og ikke holder hvad jeg lover at gøre bedre.
Jeg er ked af det men når du beskriver det der siges og gøres så jo så er han præcis som jeg beskriver.
læg mærke til at det kun er din fejl at han udsætter dig for de rutsjebaneture. Hvad med ham? Er han en engel uden fejl? NEJ for det st true med at gå er sgu ikke i orden. Han sørger for at du ved det hele er din skyld. Han har dermed trukket dig ned i hans hul og du kan ikke tro det er sådan.
Min Eks var også mega logisk og sagde det samme, men ville aldrig tage skridtet.
Når jeg læser dit svar til mit indlæg så tænder alle mine alarmklokker og jeg kan genkende mig selv fra den gang. Du er fanget i det her. Og jo det er psykisk vold.
Du skal ikke ændre dig og holde hvad du lover og makker du ikke ret må du finde dig i det her. Der skal 2 til at være i et forhold og I skal begge ændre jer- HVIS du skal blive hos ham og han skal have noget prof. Hjælp og det samme til dig.
Mig og min Eks gik i dialog mod vold og her blev det bekræftet over for både mig og ham at det var psykisk vold. Og min situation var præcis som du beskriver din. Desværre var min Eks ikke villig til ændring fra hans side kun min så det måtte ende. Måske er din anderledes men ikke uden hjælp.
Men ingen kan tvinge dig til at gå fra ham eller få stoppet den vold mod dig. Jeg tænker bare pt på børnene. De oplever jo aldrig at det der burde være deres sikker base, er sikker. De ved aldrig hvordan dagen ender. De kan ikke tåle det I udsætter dem for, fir uanset hvad så mærker de det. Og så kan du jo tænke over hvad det er du lære dine børn? Lære du dem lige nu at hvis man ikke er “god nok” så må andre godt behandle en som lort. Hvilken fremtid går de i møde?
ja undskyld den hårde tone, men du skylder sgu både dig og børnene at få stoppet det i lever i pt, på den ene eller anden måde.
Håber det bedste for jer.