Hvad er det der gør at jeg hele tiden får en chanc

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.685 visninger
15 svar
28 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. marts 2018

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har ofte været tæt på at gå fra hinanden. Eller det er hele tiden ham der vil bryde men jeg beder og beder og lover en masse ting og hvis jeg så bryder noget af det så siger han at det er slut men i sidste ende får jeg altid en chance. Men hvorfor?? Vi har 2 børn sammen og holdt sammen i 12 år. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2018

Camillos

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har ofte været tæt på at gå fra hinanden. Eller det er hele tiden ham der vil bryde men jeg beder og beder og lover en masse ting og hvis jeg så bryder noget af det så siger han at det er slut men i sidste ende får jeg altid en chance. Men hvorfor?? Vi har 2 børn sammen og holdt sammen i 12 år. 

Det lyder i mine øjne usundt at blive truet med at blive forladt fordi man gør en ting han ikke bryder sig om... I mine øjne lyder det uholdbart og som et usundt forhold... Og hvorfor beder du kæresten om ikke at forlade dig, når han konstant truer med det.. Hvad med om du prøver at sige " hvis du siger det er slut, er det slut ..." så han mærker der er konsekvens bag handlingen  .. 

Anmeld Citér

14. marts 2018

Babilooo

Det er det jo ingen her som kan fortælle dig..?

jeg vil tro det er fordi I har børn og at han elsker dig.

Føler du ikke at du fortjener ham? 

Hvorfor bryder du hele tiden det I aftaler. Hvad vil han gerne have ændret?

Er det fair at du skal ændre sig... eller er han ikke retfærdig i at kræve det?

du skriver jo næsten intet om situationen

Anmeld Citér

14. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Fordi han er pissetræt af dine tomme løfter og du har presset ham langt ud, så han ikke ved, hvad han ellers skal gøre?

Anmeld Citér

14. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Fordi han er pissetræt af dine tomme løfter og du har presset ham langt ud, så han ikke ved, hvad han ellers skal gøre?

Jep.. Det tlnker jeg også. Nu ved vi jo ikke hvad det handler om,, men jeg har stået i den situation. I et psykisk voldeligt forhold hvor jeg stod for alt med børn og hjem. Den trussel var den eneste der virkede og gjorde han var bedre i bare et par dage, derfor sagde jeg det. På samme tid mente jeg det, når jeg sagde det, men blev "forført" af han så var god et par dage og fik derfor altid et lille håb om at tingene måske kunne være bedre. Derudover ønskede jeg egentlig at gå, men var på den anden side bange for at tage skridtet.. 

Anmeld Citér

14. marts 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Fordi han er en egoistisk og manipulerende skiderik, som får det lige præcis som han vil have det fordi han kan fastholde dig i den rolle, hvor du er den der skal tilpasse sig og kryber langs panelerne. Selvfølgelig vil have ikke opgive det - han ved da godt han vil få svært ved at finde en han kan koste lige så meget rundt med.

Du ved jo udmærket godt, at folk herinde har givet dig råd på råd på råd på råd, men du tager det tilsyneladende ikke til dig.

Anmeld Citér

14. marts 2018

Anonym

Jeg har desværre stået hvor du står. Hvis det er det samme så:

Han truer med at gå netop fordi han ved at det får dig til at bukke under og tigge og bede ham. 

Han ved det sikkert ikke selv men han suger dine tiggerier til sig fordi det viser han at er elsket og så giver det ham en stor kontrol over dig som han har brug for. 

Han truer dig med sidste chance fordi han ved at for en stund bliver du meget ydmyg og lydig og han opretholder derved sin magt. I denne fase er du meget lydhør overfor hans ønsker og krav og du vil gerne glæde ham og han nyder opmærksomheden. Når denne lydighed forsvinder og du begynder at sige fra går han tilbage til gamle vaner med at gå fra dig for at få sin kontrol og opmærksomhed tilbage. 

For at sige det kort så er det psykisk vold du lever under. Du skal ikke love guld og grønne skove for at nogen elsker dig. Du skal elskes for den du er. Dermed ikke sagt at man ikke kan arbejde med sine dårlige vaner, men ingen andre end dig skal bestemme hvordan du skal være. 

Du skal til at sige fra. Du skal til at stoppe med at tigge og du skal elskes fuldt og helt. 

I min verden SKAL I have proffesionel hjælp eller også SKAL du ud af det forhold, da du er udsat for vold. 

Anmeld Citér

14. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Livet er så kort. Er det her virkelig alt hvad du kunne tænke dig at opleve af familieliv, for dig selv og dine børn? Af alt det fantastiske og smukke der findes af venskab og kærlighed, som mennesker har at byde på.. hvor et andet menneske kan elske dig og forstå dig, og få dig til at føle dig som den bedste mor og den smukkeste kvinde, og det mest vidunderlige menneske i det hele taget, til trods for ens mange fejl og mangler. Det er hvad mange kender til, og også ønsker for dig og dine børn, når de igen og igen prøver at få dig til at indse hvor ødelæggende og tragisk dit forhold er. Rigtig mange kram.

Anmeld Citér

15. marts 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har desværre stået hvor du står. Hvis det er det samme så:

Han truer med at gå netop fordi han ved at det får dig til at bukke under og tigge og bede ham. 

Han ved det sikkert ikke selv men han suger dine tiggerier til sig fordi det viser han at er elsket og så giver det ham en stor kontrol over dig som han har brug for. 

Han truer dig med sidste chance fordi han ved at for en stund bliver du meget ydmyg og lydig og han opretholder derved sin magt. I denne fase er du meget lydhør overfor hans ønsker og krav og du vil gerne glæde ham og han nyder opmærksomheden. Når denne lydighed forsvinder og du begynder at sige fra går han tilbage til gamle vaner med at gå fra dig for at få sin kontrol og opmærksomhed tilbage. 

For at sige det kort så er det psykisk vold du lever under. Du skal ikke love guld og grønne skove for at nogen elsker dig. Du skal elskes for den du er. Dermed ikke sagt at man ikke kan arbejde med sine dårlige vaner, men ingen andre end dig skal bestemme hvordan du skal være. 

Du skal til at sige fra. Du skal til at stoppe med at tigge og du skal elskes fuldt og helt. 

I min verden SKAL I have proffesionel hjælp eller også SKAL du ud af det forhold, da du er udsat for vold. 

Jeg har svært ved at tro på at han er sådan som du beskriver det. Han er meget mere logisk tænkende end jeg og har tit sagt at vi må se i øjnene at det bare ikke fungerer. At jeg kan lide det på den måde og han på den og så skal vi bare ikke være sammen mere. 

Jeg kan ikke tro at han er manipulerende og kontrollerende med vilje. Altså at han gerne vil styre mig, for han er ikke et ondt menneske. Han gør kun alle de ting for at hjælpe mig. Kan man gøre de ting ubevidst??

Jeg har sagt til ham at jeg ikke kan klare alle de rutschebane turer og at jeg kommer ned i et sort hul hver gang han siger at vi ikke skal være sammen, men han siger at det er jeg selv skyld i da det er mig der fejler og ikke holder hvad jeg lover at gøre bedre. 

Anmeld Citér

15. marts 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg har svært ved at tro på at han er sådan som du beskriver det. Han er meget mere logisk tænkende end jeg og har tit sagt at vi må se i øjnene at det bare ikke fungerer. At jeg kan lide det på den måde og han på den og så skal vi bare ikke være sammen mere. 

Jeg kan ikke tro at han er manipulerende og kontrollerende med vilje. Altså at han gerne vil styre mig, for han er ikke et ondt menneske. Han gør kun alle de ting for at hjælpe mig. Kan man gøre de ting ubevidst??

Jeg har sagt til ham at jeg ikke kan klare alle de rutschebane turer og at jeg kommer ned i et sort hul hver gang han siger at vi ikke skal være sammen, men han siger at det er jeg selv skyld i da det er mig der fejler og ikke holder hvad jeg lover at gøre bedre. 

Men hvad får dig til at blive i noget du ikke kan holde til - rutcheturene?

Uanset om han manipulerer dig eller I bare ikke passer sammen er det ikke sundt det der foregår.

hvad får du ud af at være sammen med ham - ud over at blive ked af det. Det lyder usandynlogt at der kun er dig der gør noget forkert og skal ændre dig..? 

Flyt dig og find en hvor du ikke skal ændre dig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.