Kære du
Jeg ved fuldstændig hvad i gennemgår lige nu. Herhjemme var det dog mig der fik diagnosen brystkræft.
Brug de næste dage på at samle jer, i skal jo også have talt med læger omkring behandlingsplan mm.
Som andre skriver, er der rigtig god hjælp og støtte hos Kræftens Bekæmpelse. Min datter og jeg var begge gennem et gratis psykologforløb efter jeg var blevet erklæret rask, da det først var der det ramte mig voldsomt på psyken. Vi valgte samtalegrupper fra, da der både var børn med syge forældre og med forældre der havde tabt kampen - det ville min datter ikke kunne klare. Derimod talte hun i telefon ugentligt med en yderst kompetent psykolog med speciale i børn og kræft.
Tjek evt. www.cancer.dk (Kræftens Bekæmpelses hjemmeside) Der er også gode artikler om, hvordan man som pårørende skal håndtere situationen. Se også efter jeres lokalafdeling, de har arrangementer og kræftrådgivere tilknyttet.
Jeg er overbevist om, at min mand havde det sværere end mig under mit sygdomsforløb på 1,5 år med kemo, operationer mm., da han stod på sidelinjen, skulle have hverdagen til at fungere (også for vores datter der var 9 år, da jeg fik diagnosen) Jeg brugte al mit fokus på at komme gennem forløbet.
Jeg ved godt det ikke er samme diagnose, men du er meget velkommen til at spørge/skrive, hvis du har behov for det.
Kæmpe knus og tanker
Dorte
Anmeld
Citér