For stort symfyse fundus mål..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.237 visninger
14 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. marts 2018

Anonym trådstarter

Har Idag været til jdm og fik målt symfyse fundus mål... Det er altså meget højt, højere end en tvillingegravid, 35 cm og jeg er 28+3 Idag. Hun sagde det ikke virkede somom jeg havde for meget fostervand og baby kunne hun ikke rigtig skønne fordi jeg har en foranliggende moderkage, af det hun kunne mærke mente hun dog baby havde middel størrelse... Bliver altså lidt små nervøs.. Synes min mave er meget for stor.. Nogle af jer der har prøvet det? Jeg er 171 høj så det jo ikke fordi jeg er lav  ... Hun mente dog ikke der var noget at være bekymret for . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2018

LSS

Kender ikke noget til det men må vi se et billede af din mave ?

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Kender ikke noget til det men må vi se et billede af din mave ?

Jeg synes mit kamera er godt det slanker faktisk en del.. Men sådan ser jeg ud. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

13. marts 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tænker det er ok når jeg fik målt SF gik målene i øst og vest og flere gange kiggede de i papirerne når de skulle skrive det i journalen og ændrede på tallet fordi deres mål viste sig at være mindre end det tidligere målte. Jeg giver sgu ikke så meget for det. Det kræver jo at målebåndet bliver placeret nøjagtig på samme måde som sidst det blev målt og baby skal ligge præcis på samme måde derinde og ikke fx ligge og skubbe lidt med numsen i toppen. 

Så længe du vokser, så tænker jeg du er good to go og flot mave! Jeg var samme str i uge 28  

Anmeld Citér

13. marts 2018

LSS

Anonym skriver:

Jeg synes mit kamera er godt det slanker faktisk en del.. Men sådan ser jeg ud. 

Jeg synes din mave ser ud til at være en normal

størrelse der passer til hvor langt du er. Er det din første eller er du flergangs? 

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Har Idag været til jdm og fik målt symfyse fundus mål... Det er altså meget højt, højere end en tvillingegravid, 35 cm og jeg er 28+3 Idag. Hun sagde det ikke virkede somom jeg havde for meget fostervand og baby kunne hun ikke rigtig skønne fordi jeg har en foranliggende moderkage, af det hun kunne mærke mente hun dog baby havde middel størrelse... Bliver altså lidt små nervøs.. Synes min mave er meget for stor.. Nogle af jer der har prøvet det? Jeg er 171 høj så det jo ikke fordi jeg er lav  ... Hun mente dog ikke der var noget at være bekymret for . 

Jeg blev sendt til ekstra scanning i uge 35 grundet for stort symfyse mål. Jm. Mente der var for meget forstervand. Det viste sig at der var meget vand men ikke for meget. Det lå i toppen af hvad man "må" have men stadig indenfor hvad der var ok. Jeg havde også en virkelig stor mave. Viste sig så også at min moderkage var enorm. Baby var helt gennemsnitlig så bare meget vand og en kæmpe moderkage. Så længe jm. Ikke lyder videre bekymret er det helt sikkert som det skal være. Vi kan ikke alle rende rundt med en lille fodbold på maven

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Jeg synes din mave ser ud til at være en normal

størrelse der passer til hvor langt du er. Er det din første eller er du flergangs? 

Jeg er 2 gangs gravid .. Ja synes så den er lidt større end normalen, det er så dumt med de kameraer... 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg blev sendt til ekstra scanning i uge 35 grundet for stort symfyse mål. Jm. Mente der var for meget forstervand. Det viste sig at der var meget vand men ikke for meget. Det lå i toppen af hvad man "må" have men stadig indenfor hvad der var ok. Jeg havde også en virkelig stor mave. Viste sig så også at min moderkage var enorm. Baby var helt gennemsnitlig så bare meget vand og en kæmpe moderkage. Så længe jm. Ikke lyder videre bekymret er det helt sikkert som det skal være. Vi kan ikke alle rende rundt med en lille fodbold på maven

Okay ja det er nok meget normalt.. Synes bare et mål på 35 er lige i overkanten.. Blev målt for 2 uger siden hos lægen der var det 30 cm 

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg tænker det er ok når jeg fik målt SF gik målene i øst og vest og flere gange kiggede de i papirerne når de skulle skrive det i journalen og ændrede på tallet fordi deres mål viste sig at være mindre end det tidligere målte. Jeg giver sgu ikke så meget for det. Det kræver jo at målebåndet bliver placeret nøjagtig på samme måde som sidst det blev målt og baby skal ligge præcis på samme måde derinde og ikke fx ligge og skubbe lidt med numsen i toppen. 

Så længe du vokser, så tænker jeg du er good to go og flot mave! Jeg var samme str i uge 28  

Ja indtil videre er målet dog steget.. 2 uger siden 30 cm hos lægen og nu 35 cm hos min jm.. Men må nok bare  acceptere at min moderkage fylder en del.. 

Anmeld Citér

13. marts 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ja indtil videre er målet dog steget.. 2 uger siden 30 cm hos lægen og nu 35 cm hos min jm.. Men må nok bare  acceptere at min moderkage fylder en del.. 

Du kan ikke regne med deres mål hver især, netop fordi det er forskellige mennesker der måler og det bliver gjort total manuelt og "sådan cirka" som de nu kan føle sig frem. Min læge og jm målte helt i skoven ift hinanden. Jeg kan huske jeg var ved jm hvor hun målte mig og 4 dage senere var jeg ved læge hvor han målte 3cm mindre. Hop op og fald ned på de tal der det samme med vægtskøn. Det er sgu mere held end forstand når de rammer rigtigt  

min svigerinde har fx netop født en basse på 4kg. Hele gravidteten har hun gået til tjek pga lav fostervægt. Total til grin og spild af bekymringer. Mine egne er blevet skønnet 5-600g mindre end de var og en i min mødregruppe blev skønnet 1 helt kilo større end han viste sig at være.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.