Plukveer - kan man fremprovokere fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.978 visninger
18 svar
8 synes godt om
12. marts 2018

Anonym trådstarter

Måske et dumt spørgsmål, men hvis man undlader at hvile sig når der kommer plukveer, kan det så gå over i rigtige veer/starte fødslen? 

Jeg har altid fået af vide jeg skal slappe af og ligge ned når jeg får plukveer men nu må baby gerne komme ud, så er det stadig vigtigt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2018

100%anonym

Anonym skriver:

Måske et dumt spørgsmål, men hvis man undlader at hvile sig når der kommer plukveer, kan det så gå over i rigtige veer/starte fødslen? 

Jeg har altid fået af vide jeg skal slappe af og ligge ned når jeg får plukveer men nu må baby gerne komme ud, så er det stadig vigtigt? 

Nej du kan ikke fremprovokerer fødslen. Og faktisk aå må det her tidspunkt i graviditeten (går udfra du er omkring termin) så er det ekstra vigtigt med afslapning hvis du vil have fødslen skal komme hurtigere. 

Som min jordmoder forklarede mig meget billedligt. På savannen hvis en gazelle er gravid. Når den får plukveer slapper den af. Hvis en løve så kommer og jagter den. Så løber den og fødslen går i stå igen. 

Det er det samme med os mennesker. Kroppen skal have ro for at kunne starte en fødsel. 

Men der er ikke noget man selv kan gøre. Det er skrøner det hele  

håber snart den lille melder sig

Anmeld Citér

12. marts 2018

Soonmom

100%anonym skriver:

Nej du kan ikke fremprovokerer fødslen. Og faktisk aå må det her tidspunkt i graviditeten (går udfra du er omkring termin) så er det ekstra vigtigt med afslapning hvis du vil have fødslen skal komme hurtigere. 

Som min jordmoder forklarede mig meget billedligt. På savannen hvis en gazelle er gravid. Når den får plukveer slapper den af. Hvis en løve så kommer og jagter den. Så løber den og fødslen går i stå igen. 

Det er det samme med os mennesker. Kroppen skal have ro for at kunne starte en fødsel. 

Hvorfor i alverden skulle man så anbefale at man hviler og slapper ekstra meget af, hvis man har plukkeveer tidligt i graviditeten?

- Jeg tror helt sikkert du kan fremprovokere noget i kroppen, ligesom man også får at vide at man skal ud og gå en tur og ud og gå op og ned af trapperne, for at få gang i veerne

Anmeld Citér

12. marts 2018

100%anonym

Soonmom skriver:

Hvorfor i alverden skulle man så anbefale at man hviler og slapper ekstra meget af, hvis man har plukkeveer tidligt i graviditeten?

- Jeg tror helt sikkert du kan fremprovokere noget i kroppen, ligesom man også får at vide at man skal ud og gå en tur og ud og gå op og ned af trapperne, for at få gang i veerne

Prøv nu og læs hvad jeg skriver. 

Anmeld Citér

12. marts 2018

Soonmom

100%anonym skriver:

Prøv nu og læs hvad jeg skriver. 

Det har jeg gjort og det giver ingen mening 

Anmeld Citér

12. marts 2018

100%anonym

Soonmom skriver:

Det har jeg gjort og det giver ingen mening 

Okay. Jamen så bare lad den ligge. Jeg fortæller hvad jeg fik at vide af min jordmoder. Og den info har jeg videregivet. Ikk altid nemt at forklare på skrift 

Anmeld Citér

12. marts 2018

Anonym trådstarter

100%anonym skriver:

Tak for det billede Det giver god mening at kroppen ikke sætter en fødsel i gang hvis den bliver stresset. 

Anmeld Citér

12. marts 2018

100%anonym

Anonym skriver:

Tak for det billede Det giver god mening at kroppen ikke sætter en fødsel i gang hvis den bliver stresset. 

Præcis. Er glad for su forstod hvad jeg mente  

Anmeld Citér

13. marts 2018

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Ja plukveer ksn udvikle sig til fødselesveer,hvis man ikke slapper af.

Derfor bliver os der har haft mange plukveer,anbefalet ro og evt sygmelding.

Anmeld Citér

13. marts 2018

Mortil2piger18

Så vidt jeg har forstået er det vigtigt med ro tidligere i graviditeten hvis man har mange plukveer da det kan (hvis de er voldsomme og regelmæssige) kan afkorte livmoderhalsen og ja pludselig kan man risikere at gå i fødsel. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.