Vitex

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.854 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. oktober 2009

MiniMe

Hej!

Jeg er ny er på baby.dk, og jeg har lige et lille spørgsmål... 

Er der nogen der har erfaringer med/meninger til brug af Vitex for at blive gravid? 

Mig og min kæreste har prøvet at blive gravide siden Maj 2009. (det var da over ett år siden jeg holdt på med at tage p-piller) Mine sykluser varierer endel i længde. Fra december sidst år har jeg haft sykluser på 40-35-32-34-33-35-31-37-40 dager. 

Jeg har de siste 3-4 måneder brukt ægløsningstester, og jeg HAR ægløsning, så det er jo positivt 

Jeg har læst lidt rundt omkring om Vitex, og nu vurderer jeg at købe det...Har i nolge erfaringer med at bruge det? Hjælper det på at få mer regelmæssige (kortere!) sykluser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2009

silden85

hej

jeg ved slet ikke hvad det er ? hvad er det ?

Anmeld

14. oktober 2009

MiniMe

Ja, det var måske en meget god idè at forklare hvad jeg snakker om

Jeg har læst om kvinder der prøver at blive gravide tager det...

http://www.naturoghelse.dk/shop/vitex-400-mg-1955p.html

Anmeld

14. oktober 2009

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg kender godt produktet. Har selv brugt det, men dog kun mod acne udbrud. De sagde man først ville se virkningen inden for 3 uger, men jeg så allerede store forbedringer inde for første uge. Jeg fik et meget slemt acne udbrud, hvor jeg også slog ud på ryggen. Havde aldrig haft acne før, og min cyklus var på det tidspunkt også ret fjollet, så måske har det hængt sammen. Skal lige siges, at jeg ikke fortsatte med at tage det, og min cyklus forblev skør selv om acnen forsvandt. Men jeg vidste heller ikke, at nogen tog det i forbindelse med graviditetsforsøg - kun at det var hormonregulerende. Det skulle jeg da have vidst, så var jeg fortsat på dem. Hehe. Tak for tippe

Anmeld

16. oktober 2009

MiniMe

Alexis skriver:

Jeg kender godt produktet. Har selv brugt det, men dog kun mod acne udbrud. De sagde man først ville se virkningen inden for 3 uger, men jeg så allerede store forbedringer inde for første uge. Jeg fik et meget slemt acne udbrud, hvor jeg også slog ud på ryggen. Havde aldrig haft acne før, og min cyklus var på det tidspunkt også ret fjollet, så måske har det hængt sammen. Skal lige siges, at jeg ikke fortsatte med at tage det, og min cyklus forblev skør selv om acnen forsvandt. Men jeg vidste heller ikke, at nogen tog det i forbindelse med graviditetsforsøg - kun at det var hormonregulerende. Det skulle jeg da have vidst, så var jeg fortsat på dem. Hehe. Tak for tippe

Tak for svar! Så har jeg købt Vitex, og håber den måske i allefald kan hjælpe mod min acne og PMS problemer...så får eventuelt en lille spire blive verdens bedste bonus

Anmeld

16. oktober 2009

FrkT

MiniMe skriver:

Tak for svar! Så har jeg købt Vitex, og håber den måske i allefald kan hjælpe mod min acne og PMS problemer...så får eventuelt en lille spire blive verdens bedste bonus

Synes absolut det lyder som noget der er værd at prøve, så det tror jeg også jeg vil have fat i. Hvor har du købt det henne? Vil helst købe i butik frem for på nettet.

Anmeld

16. oktober 2009

MiniMe

FrkT skriver:

Synes absolut det lyder som noget der er værd at prøve, så det tror jeg også jeg vil have fat i. Hvor har du købt det henne? Vil helst købe i butik frem for på nettet.

Jeg har købt på nettet fra www.helsekosten.dk. Men jeg tror altså man kan købe det i almindelige helsekostforretninger. Held og lykke med det!

Anmeld

16. oktober 2009

silden85

har jeg forstået det rigtigt?? at hvis man har en ureglmæssig mens, så kan man ta det, også kan det få sin mens i balance igen?? 

Anmeld

16. oktober 2009

Jeg køber det hos den lokale helsekost

Det skulle kunne hjælpe på alt muligt fra Acne, til PMS og uregelmæssig cyklus.

Tog det selv mod et acne udbrud jeg fik på et tidspunkt, og det var ret effektivt.

Noget med at det skaber balance i dannelsen af hormoner i bugspytkirtlen (mener jeg)

Eneste ulempe er, at man skal tage det hver morgen på tom mave, og så vente ca 20 min. med at indtage andet.

Hårdt når man er sulten

Anmeld

17. oktober 2009

Alexis skriver:

Jeg køber det hos den lokale helsekost

Det skulle kunne hjælpe på alt muligt fra Acne, til PMS og uregelmæssig cyklus.

Tog det selv mod et acne udbrud jeg fik på et tidspunkt, og det var ret effektivt.

Noget med at det skaber balance i dannelsen af hormoner i bugspytkirtlen (mener jeg)

Eneste ulempe er, at man skal tage det hver morgen på tom mave, og så vente ca 20 min. med at indtage andet.

Hårdt når man er sulten

Sikke noget fjol, mente ikke bugspytkirtlen, men hypofysen. Hehe - lidt af en forskel.

Nogle steder står der at man skal tage det på tom mave om morgenen, andre steder at man skal tage det i forbindelse med et måltid.

Man kan få to udgaver af den, men det har så vidt jeg kan se på nettet ikke noget at gøre med, at den ene udgave skal tages anderledes end det andet, da begge vejledninger åbenbart bruges til begge produkter.

Der findes 2 udgaver - Qvinde Vitex og Vitex. Det er samme produkt med lidt forskellige navne så vidt jeg kan læse mig til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.