Jeres foredomme???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor og meget mere skriver:

Rockere er folk, der har haft det svært i skolen og derhjemme, og som får styrket deres lave selvværd ved at indgå i hierarkiske macho-fællesskaber med totalt firkantede leveregler. De har ikke fået knus og kærlighed nok. 

Folk, der stemmer radikalt, er verdensfjerne og elitære, selvom de bilder sig ind at være vældigt tolerante. De bor i øvre middelklasse-ghettoer, hvor de drikker kølig hvidvin og drøfter politiske emner med opera-klubben - altid på en pæn og kontrolleret måde. De læser de samme romaner og avisartikler og går til de samme ferniseringer. 

Kunstnere er særdeles selvoptagede og svinger voldsomt i humør. De har ingen økonomisk sans, lever skiftevis i sus og dus og på en sten, og de skifter partnere, som andre skifter underbukser. De er vældigt charmerende og farverige meget af tiden, men kan være nogle skiderikker, når de føler sig undervurderede, og så er der de sorte perioder, hvor de begraver sig i selvmedlidenhed OG selvforagt. Og nå ja - de arbejder mest om natten. Og drikker for meget. 

Homoseksuelle mænd er blide og kærlige, poetiske mænd med sans for æstetik. De har en helt særlig, instinktiv forståelse for kvinder. 

Hihiii de vilde stereotyper 

ps jeg har faktisk engang stemt radikalt. Jeg har aldrig været i en opera klub, gået til en fernisering eller boet i en øvre middelklasse ghetto - hvad det så end egentlig er 

Men jeg skal da ikke være den der siger nej til kølig hvidvin 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mor og meget mere skriver:

Rockere er folk, der har haft det svært i skolen og derhjemme, og som får styrket deres lave selvværd ved at indgå i hierarkiske macho-fællesskaber med totalt firkantede leveregler. De har ikke fået knus og kærlighed nok. 

Folk, der stemmer radikalt, er verdensfjerne og elitære, selvom de bilder sig ind at være vældigt tolerante. De bor i øvre middelklasse-ghettoer, hvor de drikker kølig hvidvin og drøfter politiske emner med opera-klubben - altid på en pæn og kontrolleret måde. De læser de samme romaner og avisartikler og går til de samme ferniseringer. 

Kunstnere er særdeles selvoptagede og svinger voldsomt i humør. De har ingen økonomisk sans, lever skiftevis i sus og dus og på en sten, og de skifter partnere, som andre skifter underbukser. De er vældigt charmerende og farverige meget af tiden, men kan være nogle skiderikker, når de føler sig undervurderede, og så er der de sorte perioder, hvor de begraver sig i selvmedlidenhed OG selvforagt. Og nå ja - de arbejder mest om natten. Og drikker for meget. 

Homoseksuelle mænd er blide og kærlige, poetiske mænd med sans for æstetik. De har en helt særlig, instinktiv forståelse for kvinder. 

Det der er jo slet ik fordomme, men rene fakta vh Stine 

Anmeld Citér

13. marts 2018

StineW79

B&J skriver:

Pyh den er svær jeg har rigtig svært ved at dømme andre fordi, jeg har mere ondt af folk der drikker eller morder osv. Det er jo fordi de er syge eller fordi der er en grund til de drikker der ligger jo altid noget bag desværre.

men som du selv skriver hvis en person taler i mobil, roder med noget i bilen eller drikker ja om det er i bil cykler eller de går og er skyld i en ulykke ja så skal de godt nok også have en stear der siger spar 10! 

Så der bliver jeg jo også utrolig dømmende selv om jeg ikke ønsker at være det. 

Jeg tror at for mig, handle det om, om man "kun" gør ting der er til fare for sig selv, også på om man feks sætter andres liv på spil.

For det er klart at folk der drikker for meget, er syge osv, og de mennesker "dømmer" jeg ik. Dem har jeg også bare virkelig ondt af! Vh Stine 

Anmeld Citér

13. marts 2018

StineW79

Jj1709 skriver:

Jeg er selv vanvittig dømmende overfor spritbilister - jeg mistede som barn min farmor, takket være sådan en, det har bestemt gjort udfaldet..

Jeg synes at man burde indføre en slags alkolås i alle biler, så bilen simpelthen ikke kunne starte hvis promillen var mere end tilladt.. 

Og jeg er helt enig i, at de burde skulle hjælpe folk der havde været ofre i sådanne ulykker.. Men ærligt så tror jeg slet ikke de ejer samvittighed - så er meget i tvivl om det ville hjælpe 

Ligeledes er jeg enormt dømmende overfor mennesker der yder bevidst skade på andre uden årsag, i form af vold, men også mennesker som frks. Begår væbnet røveri, sidste nævnte synes jeg endda burde bures inde på lige vilkår med en morder - de har smadret andres liv psykisk i rigtig mange år fremadrettet 

Det kan godt ske folk er syge, men jeg kan virkelig ikke få ondt af dem.. 

En alkolås er vikelig også en god ide, og burde være standart udstyr i alle biler! Vh Stine 

Anmeld Citér

13. marts 2018

StineW79

God-mor skriver:

Interessant tråd, da fordomme er noget de fleste, hvis ikke alle mennesker har. 

Jeg har fordomme omkring visse mennesker som er på offentlig forsørgelse. Dem som påberåber sig at de er for syge til at arbejde men godt kan føre et ellers helt normalt liv, fx kender jeg en som påstår at hun har fibromyalgi og har gjort det siden hun var 18. Hun kan godt rejse hele tiden fx har hun flere gange kørt til Paris og Italien. Dette mener jeg ikke man kan hvis man virkelig har smerter, så burde man ikke kunne holde ud at køre så langt i et hug. Hun har ligeledes børn og en masse fritidsinteresser og ligner virkelig ikke en som er syg. På det område er jeg ret fordomsfuld og tænker rent ud sagt at nogle fupper sig til offentlige ydelser. 

Derudover har jeg en snert af fordomme overfor meget unge forældre. Jeg tænker at de mangler noget livserfaring at trække på. Dermed ikke sagt at alle unge er dårlige forældre. 

Jeg har fået kroniske smerter efter vi blev påkørt af spritbelisten, og netop sådan noget som at sidde stille i en bil, eller selv køre langt, er virklig en prøvelse for mig. Ved jeg vi ska køre langt, samler jeg energi til det, og dækker ind med piller. 

Men tænker du ik hun har det sort på Hvidt, at hun er syg, eller er det bare noget hun selv har "besluttet" sig for?

Jeg tænker helt klart også nogle gange, at der er nogen som ik burde ha fået den pension, også er der folk der burde ha fået den pension for mange år siden og hvor systemet bare har svigtet på det groveste! Vh Stine 

Anmeld Citér

13. marts 2018

StineW79

lineog4 skriver:

For mig er der en forskel på fordomme og være dømmende.

Jeg tror ikke man kan sige sig fra at have fordomme, nogle er man bevidst om og kan derfor grine af fx alle tyskere er regelrette, mens andre er mere ubevidste og kan være med til at afgøre hvordan vi møder andre mennesker eksempelvis fordomme der knytter sig til tøj og fysisk fremtræden.

Jeg er dømmende overfor spritbilister, dvs. jeg synes det er uden diskussion etisk forkasteligt at sætte andres menneskers liv på spil. Men jeg har ikke fordomme om, at de mennesker der sætter sig fulde bag rettet er nogle bestemte slags mennesker - de er lige så forskellige som alle andre, men i situationen er de uden for pædagogisk rækkevidde. 

jeg er også dømmende over for mennesker der er voldelige eller seksuelt krænkende både over for voksne og børn. Men igen har jeg ikke en fordom om at de er noget bestemt, ser ens ud, har samme politiske holdning osv. 

Men jeg har fordomme, og nogle af dem bliver jeg heldigvis konfronteret med dagligt, en del af dem ved jeg slet ikke jeg har før jeg står i situationen og andre igen er så indgroede så de er svære at gøre op med. 

Jeg har fx fordomme om sygeplejersker - ikke nødvendigvis negative. Jeg har en fordom om sygeplejersker er rolige og selv oplever de er noget helt særligt, og selv om de måske er sygeplejerske hos en praktiserende læge, så taler de stadig om, at de står med liv og død mellem hænderne. Jeg har også en fordom om, at de har bløde og lidt kølige hænder  

Jeg har fordomme om de forældre, hvor børnene kommer anstigende i æbler fra top til tå. Der er min fordom, at de er usikre på om de gør det godt nok og derfor skal vise ud af til gør det godt.

Jeg har fordomme om platinblonde piger med tydelige botox læber og kunstige negle og forventer helt klart de hedder noget a la Michelle, Charlotte eller Lizette.

Jeg har fordomme om veganere, marathonløbere, hestepiger, IT nørder og jeg kunne blive ved.

Men heldigvis støder jeg tit på personer der ikke lever op til fordommene, og synes for hver dag jeg lever der bliver jeg mere og mere "klog" og kan se flere nuancer. Men samtidig er der jo noget som holder stik, vi havde fx en tråd her inde for lang tid siden med billeder hjemme fra folk og en omgang gæt hvad jeg er... Og det holdt jo stik de fleste af gangene. Lidt sjovt faktisk.

Ja der er faktisk mange ting, der ligger så dybt i en, at man slet ik tænker over det, før man møder nogen som ser tingene helt anderledes.

Syntes det ka gi så mange gode snakke, og det er fedt at få rykket på nogle fordomme! Vh Stine 

Anmeld Citér

13. marts 2018

StineW79

Lenchick skriver:

Hvor er det sjovt at læse 

Jeg er sygeplejerske med flere års erfaring fra intensiv og jeg har stået med liv og død mange gange. Jeg har dog været familieplejer på fuldtid siden 2014 og har to skønne børn i pleje. 

Jeg ER rolig... alt for rolig omkring mine børns små ulykker og symptomer. Venter altid og stikker sønnike en Panodil... for at finde ud af dagen efter, at armen nok er brækket . Jeg er dog super dygtig til at se, hvornår det er alvor. 

Sygeplejerskebørn og mænd føler nok aldrig medlidenhed (i hvert fald mine)

Min den yngste har epilepsi og havde da han var 1 år flere grimme anfald om ugen. Ofte resulterede de i udrykning. På et tidspunkt sendte jeg en SMS rundt i nabolaget om, at det igen er os, som kører med udrykning og at de bare skal tage det med ro og fortsætte med at slå græs eller hvad de nu var i gang med. SMS skrev jeg med barnet på armen mens vi ventede på lægebilen. 

Og mine hænder er bløde, men altid varme ��

He He den med ingen ynk, lever min kæreste og unger også under. 

Jeg har arbejdet indenfor specialområdet i mange år, og hjemme hos mig, ska man godt nok være syg, syg, for at få lidt "ynk"

Den jeg TIT blir mødt med af nye mennesker, når jeg fortæller jeg er pædagog, er IH så må du godt nok være glad for børn. JO JO bevares, jeg ka da li de fleste børn, men nu arbejder jeg altså ik med normale børn vh Stine 

Anmeld Citér

13. marts 2018

God-mor

Jeg har fået kroniske smerter efter vi blev påkørt af spritbelisten, og netop sådan noget som at sidde stille i en bil, eller selv køre langt, er virklig en prøvelse for mig. Ved jeg vi ska køre langt, samler jeg energi til det, og dækker ind med piller. 

Men tænker du ik hun har det sort på Hvidt, at hun er syg, eller er det bare noget hun selv har "besluttet" sig for?

Jeg tænker helt klart også nogle gange, at der er nogen som ik burde ha fået den pension, også er der folk der burde ha fået den pension for mange år siden og hvor systemet bare har svigtet på det groveste! Vh Stine 

Jeg ved at det klinisk ikke er påvist at hun fejler noget, men hun siger selv at hun er overbevist om at det er fibromyalgi, og hun kæmper for en førtidspension og har pt gået hjemme siden hun var var 18, dvs. I 12 år. Jeg har virkelig svært ved at forstå at man kan alt det man gerne vil og samtidig mener at man ikke kan arbejde overhovedet.. Hun har trods alt også fået to børn og det kunne hendes krop godt holde til. Jeg har nok ret stærke holdninger til sådan noget og det har jeg af den grund, at folk der virkelig ER kronisk syge skal kunne få en pension uden at kæmpe med systemet i årevis. 

Anmeld Citér

13. marts 2018

StineW79

God-mor skriver:

Jeg ved at det klinisk ikke er påvist at hun fejler noget, men hun siger selv at hun er overbevist om at det er fibromyalgi, og hun kæmper for en førtidspension og har pt gået hjemme siden hun var var 18, dvs. I 12 år. Jeg har virkelig svært ved at forstå at man kan alt det man gerne vil og samtidig mener at man ikke kan arbejde overhovedet.. Hun har trods alt også fået to børn og det kunne hendes krop godt holde til. Jeg har nok ret stærke holdninger til sådan noget og det har jeg af den grund, at folk der virkelig ER kronisk syge skal kunne få en pension uden at kæmpe med systemet i årevis. 

Ja hvis der ik er andet bevis, end det hun selv siger, ville jeg nok også være skeptisk!! Vh Stine 

Anmeld Citér

13. marts 2018

hvj

Min om bilister der ikke overholder færdselsloven er at det er mennesker der ikke har respekt for deres eget liv (og det gør ikke noget) eller andres liv, og burde ikke have lov til at have kørekort, nogensinde! Og jeg er sådan set kold i røven om det var et "uheld"

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.