Kurt_H skriver:
I får ikke min stemme, fordi der er nogle punkter som bekymrer mig.
1. "mindstealder på 18 år for omskæring, som ikke er nødvendig af helbredsmæssige årsager."
Hvor går grænsen for " helbredsmæssige årsager" ?
Forhudsforsnævring er et kendt problem som en dreng virkelig godt kan lide under
, men som drengen ikke nødvendigvis selv kan udtrykke i sit fulde omfang.
2. ”kvindelig omskæring” i Straffelovens § 7, stk. 1, nr. 2, litra a, rettes til ”omskæring, undtagen i tilfælde hvor der under ophold i udlandet opstår akut, uopsættelig medicinsk indikation for dette indgreb”
Det betyder i min bog at der er et smuthul med dén formulering, fordi det så er muligt at udføre indgreb på lovlig vis alligevel.
Det kan jeg ikke støtte i den form, fordi det skal være mere tydeligt hvad der skal gælde og der er zero tolerance overfor indrebene.
Så din første indvending er, at du frygter, indgrebet IKKE vil blive udført på dem, der har brug for det - og din anden er, at det VIL blive udført på dem, der har brug for det, blot i udlandet fremfor herhjemme? Den anden formulering fjerner jo “kvindelig”, så det omhandler omskæring af begge køn fremadrettet, og da der mig bekendt ikke findes uopsættelige, medicinske indikationer for at omskære pigebørn, er det jo netop i praksis drengebørn med forhudsforsnævring, det vedrører.
Hvorfor vil du have zero tolerance over for omskæring i udlandet, hvis det er dér, et drengebarn får uopsætteligt behov for det, med andre ord?