Omskæring af drengebørn - nyt borgerforslag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.680 visninger
11 svar
27 synes godt om
10. marts 2018

Abracadabra

Der føres aktuelt en kamp for drenges rettigheder til egen krop. Jeg har stemt på nedenstående borgerforslag - jeg opfordrer ALLE til at gøre det samme.

www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-00124

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2018

Lenchick

Godt forslag og flot formuleret. Jeg har afgivet min støtte og håber på stemmerne strømmer ind. Det ser positivt ud med over halvdelen af stemmer på lidt over 1 måned. 

Anmeld Citér

10. marts 2018

Mille123

10. marts 2018

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg har også været inde stemme

Anmeld Citér

11. marts 2018

JD

Har stemt 

Anmeld Citér

11. marts 2018

Hck

Profilbillede for Hck

Også en stemme herfra, håber at det bliver vedtaget

Anmeld Citér

12. marts 2018

Abracadabra

Hvor er det bare dejligt at se, at så mange har stemt! Tak!

Anmeld Citér

13. marts 2018

sarafj

Jeg siger ikke, at det er et helt dårligt forslag, men man skal bare huske, at som som lovgivningen er i dag er der et totalforbud mod omskæring af kvinder. Det vil med det nye lovforslag blive muligt at omskære sine døtre, hvis bare man venter til de er 18 år. Så det er ikke nødvendigvis kun et positivt forslag (selvom det er positivt, at der også er nogen, der tænker på omskæring af drengebørn).

Anmeld Citér

13. marts 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Underskrevet.

Selvom jeg godt kan se smuthullet med religionsfriheden som der er beskrevet i bunden. Håber dog på at barnets tarv kommer før religionsfrihed, men vi må se hvad der sker.

Anmeld Citér

14. marts 2018

Kurt_H

I får ikke min stemme, fordi der er nogle punkter som bekymrer mig.

1. "mindstealder på 18 år for omskæring, som ikke er nødvendig af helbredsmæssige årsager."

Hvor går grænsen for " helbredsmæssige årsager" ?

Forhudsforsnævring er et kendt problem som en dreng virkelig godt kan lide under , men som drengen ikke nødvendigvis selv kan udtrykke i sit fulde omfang.

2. ”kvindelig omskæring” i Straffelovens § 7, stk. 1, nr. 2, litra a, rettes til ”omskæring, undtagen i tilfælde hvor der under ophold i udlandet opstår akut, uopsættelig medicinsk indikation for dette indgreb”

Det betyder i min bog at der er et smuthul med dén formulering, fordi det så er muligt at udføre indgreb på lovlig vis alligevel.

Det kan jeg ikke støtte i den form, fordi det skal være mere tydeligt hvad der skal gælde og der er zero tolerance overfor indrebene.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.