Hej alle sammen.
Jeg er midt i 20'erne. Jeg bor i hus med min forlovede og så bor resten af min familie sammen (Mor, papfar, 3 lillebrødre).
Den mellemste lillebror på 3 år har været herhjemme og spise aftensmad. Jeg forbereder ham på, at han snart skal hjem, når vi er færdige med at spise. Jeg forbereder ham og siger det i god tid til ham, da han de sidste par gange er blevet noget ked af det når han skal hjem og trækker tiden, vil ikke have støvler og jakke på o.lign.
Men da jeg denne her gang siger at vi snart skal hjem svarer han; Jeg vil ikke hjem far slår mig. Jeg spørger: Hvad sagde du? Han svarer; Far slog mig.. der går et halvt minuts tid og min forlovede lader som om han ikke hørte det og spørger ham igen med samme svar.
Min kæreste og jeg kigger overrasket på hinanden og gør egentlig ikke mere i situationen.
Jeg kører ham hjem, han små græder lidt det første stykke i bilen, men da vi næstener hjemme begynder han at græde endnu mere og jeg spørger ham hvad han er ked 0g han svarer igen, at han ikke vil hjem fordi far slår ham.
Jeg har tænkt mange tanker herom. Første tanke var at han ville 'snyde os', fordi det er så hyggeligt hos os massere af leg, sjov og grin og ene-opmærksomhed, så han ville undgå at skulle hjem eller trække tiden. Men jeg er også 99% sikker på, at han umuligt kan kæde-tænke og konsekvens beregne så langt; hvis jeg siger sådan og sådan, så sker der sådan og sådan og så behøver jeg ikke at komme hjem agtigt...
Hvis jeg ikke gør noget i den her situation vil jeg forevigt gå og spekulere på det- var der nu noget om det? Skulle jeg have gjort noget.
Så på den måde er jeg ikke i tvivl om hvad jeg som sådan skal gøre, men nøj hvor er det svært. Planen nu, er at jeg spørger min ældste lillebror en dag, hvor vi er alene om han har nogle oplevelser lignende, selvfølgelig uden at spørge ledende og lægge ord i munden på ham.
Jeg har ikke kontakt med min egen far og kan ikke klare tanken om at 'miste' min mor også, hvis de bliver sure på mig efter det her.
Jeg har begrundelse nok til at vide, at min mor 99% sikkert ikke selv gør noget, hvis hun har kendskab til det.
Min mor er ansat hos kommunen, så jeg er også bange for at hun kan miste sit arbejde på sådan en sag..
Tror det var alt herfra, det blev langt. Men jeg håber, at i vil læse det og gøre jer overvejelser om hvad i havde gjort og om hvordan jeg skal gribe det hele an.