Fejl ved kønsscanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2018

Anonym

Er der mon nogen herinde, der har været ude for (eller kender nogen der har) at være til kønsscanning og få et køn at vide for så at få det modsatte at vide til MD-scanning? Og hvis ja, hvor sikker virkede de så til at være på kønnet til kønsscanning?

Jeg var til kønsscanning da jeg var 14+6, og fik at vide, at jeg venter en pige. Det var på Cyclus Klinik på Østerbro, og baby lå med helt spredte ben, så det var ret nemt at få et grundigt kig. Hun sagde flere gange, at der ingen tvivl var, og hun viste mig de 3 streger mellem benene, som indikerer pige. 

Men i morgen skal jeg til MD-scanning, og er begyndt at tænke meget på, om det i virkeligheden er en dreng, der gemmer sig derinde. Har nemlig i de første mange uger af min graviditet (+ før jeg overhovedet blev gravid) haft en fornemmelse af, at jeg ville få en dreng. I virkeligheden er det jo en ret ligegyldig ting, jeg vil jo bare gerne igennem MD-scanningen uden at få nogen bekymrende beskeder, men derfor er det stadig lidt spøjst at tænke på, hvis man pludselig får at vide, at man skal have det modsatte end det, man troede.

Er det ikke også noget med, at når der bliver taget fejl af kønnet, så er det tit sådan, at man får at vide, at det er en pige, men i virkeligheden er det en dreng? Tror aldrig jeg har hørt om det modsatte, altså at en dreng pludselig er blevet til en pige.

Min veninde og hendes mand ventede nr 3, de havde 2 piger i forvejen, de fik af vide ved begge scanninger der ventede endnu en pige, så de fandt navn og pakkede al pigernes tøj frem og ud kom en dreng :p 
Som så fik lyserød tøj på hjem fra sygehuset og blev kaldt "Lærke" indtil de fandt en drengenavn de kunne lide 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2018

Mullemee

Jeg kender også en, som fik at vide, at hun skulle have en pige og ud kom en dreng. Noget overraskende.

Jeg troede også, at jeg skulle have en dreng, for det havde begge mine søstre fået, men ved md scanningen sagde de pige. Jeg købte mig til en ekstra scanning for at være helt sikker, og brugte resten af graviditeten på at vænne mig til tanken.

Begge mine søstre har fået to drenge hver, jeg har fået to piger. 

Anmeld Citér

6. marts 2018

MyBigWish

frkchili skriver:

Er der mon nogen herinde, der har været ude for (eller kender nogen der har) at være til kønsscanning og få et køn at vide for så at få det modsatte at vide til MD-scanning? Og hvis ja, hvor sikker virkede de så til at være på kønnet til kønsscanning?

Jeg var til kønsscanning da jeg var 14+6, og fik at vide, at jeg venter en pige. Det var på Cyclus Klinik på Østerbro, og baby lå med helt spredte ben, så det var ret nemt at få et grundigt kig. Hun sagde flere gange, at der ingen tvivl var, og hun viste mig de 3 streger mellem benene, som indikerer pige. 

Men i morgen skal jeg til MD-scanning, og er begyndt at tænke meget på, om det i virkeligheden er en dreng, der gemmer sig derinde. Har nemlig i de første mange uger af min graviditet (+ før jeg overhovedet blev gravid) haft en fornemmelse af, at jeg ville få en dreng. I virkeligheden er det jo en ret ligegyldig ting, jeg vil jo bare gerne igennem MD-scanningen uden at få nogen bekymrende beskeder, men derfor er det stadig lidt spøjst at tænke på, hvis man pludselig får at vide, at man skal have det modsatte end det, man troede.

Er det ikke også noget med, at når der bliver taget fejl af kønnet, så er det tit sådan, at man får at vide, at det er en pige, men i virkeligheden er det en dreng? Tror aldrig jeg har hørt om det modsatte, altså at en dreng pludselig er blevet til en pige.

Hvad sagde din MD-scanning? 

Anmeld Citér

6. marts 2018

Benjamins'mor

Jeg kender det udemærket godt, jeg var overbevist om at nr.2 også ville være en dreng, kønsscanning i uge 14 sagde pige og det samme gjorde MD. 

Anmeld Citér

6. marts 2018

frkchili

MyBigWish skriver:

Hvad sagde din MD-scanning? 

Den sagde, at baby har det rigtig godt og er sund og velskabt 
Og så tjekkede jordemoderen også lige hurtigt kønnet, og hun var helt enig i, at det er en pige, jeg skal have.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.