Fejl ved kønsscanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.748 visninger
14 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. marts 2018

frkchili

Er der mon nogen herinde, der har været ude for (eller kender nogen der har) at være til kønsscanning og få et køn at vide for så at få det modsatte at vide til MD-scanning? Og hvis ja, hvor sikker virkede de så til at være på kønnet til kønsscanning?

Jeg var til kønsscanning da jeg var 14+6, og fik at vide, at jeg venter en pige. Det var på Cyclus Klinik på Østerbro, og baby lå med helt spredte ben, så det var ret nemt at få et grundigt kig. Hun sagde flere gange, at der ingen tvivl var, og hun viste mig de 3 streger mellem benene, som indikerer pige. 

Men i morgen skal jeg til MD-scanning, og er begyndt at tænke meget på, om det i virkeligheden er en dreng, der gemmer sig derinde. Har nemlig i de første mange uger af min graviditet (+ før jeg overhovedet blev gravid) haft en fornemmelse af, at jeg ville få en dreng. I virkeligheden er det jo en ret ligegyldig ting, jeg vil jo bare gerne igennem MD-scanningen uden at få nogen bekymrende beskeder, men derfor er det stadig lidt spøjst at tænke på, hvis man pludselig får at vide, at man skal have det modsatte end det, man troede.

Er det ikke også noget med, at når der bliver taget fejl af kønnet, så er det tit sådan, at man får at vide, at det er en pige, men i virkeligheden er det en dreng? Tror aldrig jeg har hørt om det modsatte, altså at en dreng pludselig er blevet til en pige.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2018

migxher

Jeg har kun hørt om nogen hvor der blev set forkert ved MD. De fik af vide at det var en pige men ud kom en dreng (: 

Anmeld Citér

4. marts 2018

God-mor

frkchili skriver:

Er der mon nogen herinde, der har været ude for (eller kender nogen der har) at være til kønsscanning og få et køn at vide for så at få det modsatte at vide til MD-scanning? Og hvis ja, hvor sikker virkede de så til at være på kønnet til kønsscanning?

Jeg var til kønsscanning da jeg var 14+6, og fik at vide, at jeg venter en pige. Det var på Cyclus Klinik på Østerbro, og baby lå med helt spredte ben, så det var ret nemt at få et grundigt kig. Hun sagde flere gange, at der ingen tvivl var, og hun viste mig de 3 streger mellem benene, som indikerer pige. 

Men i morgen skal jeg til MD-scanning, og er begyndt at tænke meget på, om det i virkeligheden er en dreng, der gemmer sig derinde. Har nemlig i de første mange uger af min graviditet (+ før jeg overhovedet blev gravid) haft en fornemmelse af, at jeg ville få en dreng. I virkeligheden er det jo en ret ligegyldig ting, jeg vil jo bare gerne igennem MD-scanningen uden at få nogen bekymrende beskeder, men derfor er det stadig lidt spøjst at tænke på, hvis man pludselig får at vide, at man skal have det modsatte end det, man troede.

Er det ikke også noget med, at når der bliver taget fejl af kønnet, så er det tit sådan, at man får at vide, at det er en pige, men i virkeligheden er det en dreng? Tror aldrig jeg har hørt om det modsatte, altså at en dreng pludselig er blevet til en pige.

Jeg har aldrig mødt nogle som har fået et forkert køn at vide eller oplevet det selv. De siger ikke kønnet uden at være helt sikre! Men selvfølgelig kan det ske da de jo også blot er mennesker. Men hvis det var så tydeligt da du var til scanning så er jeg da overbevist om at det er en pige. 

Jeg ville godt turde stole på det. Ved min søn var de i tvivl, og jeg fik en ny scanning og der var der så ingen tvivl. 

Anmeld Citér

4. marts 2018

Anonym

Jeg ville bare stole på at de ved hvad de gør.. og forker køn til md er nok det sidste jeg ville være bekymret for.... 

Anmeld Citér

4. marts 2018

Kay

Jeg havde selv en fornemmelse af at det blev en dreng med vores nr 2 men køns scanning sagde pige og det blev en pige... Jeg har dog en bekendt hvor køns scanning sagde pige og det var de sikre på og til md viste det sig at være en dreng de blev ret overraskede og havde lidt travlt med at sælge alt det lyserøde

Anmeld Citér

4. marts 2018

frkchili

Anonym skriver:

Jeg ville bare stole på at de ved hvad de gør.. og forker køn til md er nok det sidste jeg ville være bekymret for.... 

Som jeg siger er det jo også i bund og grund ligegyldigt, og det er ikke kønnet, der ligger til grund for min nervøsitet omkring MD-scanningen. Tanken er bare dukket op 

Anmeld Citér

4. marts 2018

frkchili

Kay skriver:

Jeg havde selv en fornemmelse af at det blev en dreng med vores nr 2 men køns scanning sagde pige og det blev en pige... Jeg har dog en bekendt hvor køns scanning sagde pige og det var de sikre på og til md viste det sig at være en dreng de blev ret overraskede og havde lidt travlt med at sælge alt det lyserøde

Det er også netop det scenarie jeg ser for mig. Det kribler jo for at få købt alt til baby, og selvom det ville være et luksusproblem, så ville det også bare være en spøjs situation pludselig at skulle bytte det hele ud  

Anmeld Citér

4. marts 2018

Anonym

frkchili skriver:

Som jeg siger er det jo også i bund og grund ligegyldigt, og det er ikke kønnet, der ligger til grund for min nervøsitet omkring MD-scanningen. Tanken er bare dukket op 

Jeg kan godt se du skriver det kort, men det virker bare til det er din største bekymring og at det fylder meget 

det ville bare være rigtig træls at være så koncentreret på kønnet op til en scanning og det viser sig at der er noget galt med barnet og ikke kønnet. Omvendt er det selvfølgelig rart hvis det er ens største bekymring. Der var desværre rigtig mange i min terminsgruppe for nogle uger siden  der feks var fuldstændig vild efter kønnet og kun så md scanningen som en køns scanning. Der har endda været en der blev skuffet over at hun ikke fik kønnet at vide til scanningen. Heldigvis er der kun en indtil videre der har fået meget dårlige nyheder til scanningen. Jeg ønsker dig al held med din scanning og håber at de ikke finder noget der ikke ser normalt ud.

Vh en mor til snart 2 små babyer, hvor den første graviditet endte kort efter md scanningen. 

Anmeld Citér

4. marts 2018

HvidSne

Jeg var overbevist om, at min datter var en dreng. Fuldstændigt sikker. Fik ligesom dig en kønsscanning i uge 14, hvor jeg fik at vide, at min intuition tog fejl, og at det var en pige. Men jeg tvivlede. Jeg tvivlede frem til MD-scanning, hvor de også sagde pige.

Jeg fik en 3D scanning i uge 29, og først dér troede jeg for alvor på, at det var en pige. Og hun er da også ganske rigtigt en 8 måneder gammel pige nu

Det er svært at forholde sig til, at ens mavefornemmelse kan tage fejl, men det kan den. Og jeg tror, mavefornemmelsen oftere tager fejl end de private scanningsklinikker

Anmeld Citér

4. marts 2018

Anonym

Min veninde fik afvide hun skulle have en pige til kønsscanning og det var deres første barn og de købte bare alt helt nyt til babyen... og så fødte hun en dreng, hun var totalt i chok. Men glad for det vigtigste var barnet var sundt og rask... men alligevel, så skulle hun til at sælge alt hun havde købt i lyserødt, det nød veninderne godt af ;-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.