Muffinmus skriver:
Lige som man ikke må melde sig ud når der er varslet strejke, kunne jeg forestille mig at man ikke må melde sig ind nu.
Jeg er træt af der er hårdknude i forhandlingerne, og da jeg arbejder et sted hvor der ikke må strejkes, så kan vi se frem til at betale gildet for dem der så kan. Det er jeg pænt utilfreds med, da vi i forvejen betaler for et dyrt medlemskab der ikke giver nok igen.. Overhovedet. Og da grunden til at der, igen, skal strejkes især er lønvilkårene, er det optimistisk at tro vi har råd til den ekstra udgift de forventer af os.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad din fagforening er, men hos os kommer de der ikke strejker (og eventuelt lockoutet) ikke til at betale noget holde - bliver der strejke får de der bliver ramt en en “løn” (som er mindre end deres normale) og vi andre får vores almindelig løn. Bagefter vil der selvsagt blive opkrævet konfliktkontingent så strejkekassen kan fyldes igen, men det er jo alle der betaler til den både de der strejkede og de der ikke gjorde.
Bliver der lockout tager vi lån som skal tilbagebetales... de der ikke lockoutes (specialskoler) får deres løn som er højere en lånet og skal ikke tilbagetale.
Og nu var jeg lockoutet i 2013 det var hverken økonomisk lukrativt eller sjovt mentalt - ville absolut hellere have arbejdet. Frygter det virkelig igen, frygter håbløsheden, vreden, og følelsen af ikke at være ikke anerkendt. Ville ønske jeg var et sted der ikke kunne strejke....
Anmeld
Citér