Ja.
Jeg har læst mig frem til at man skal være meldt ind i starten af året for at være dækket.
Jeg tænker ikke at en a kasse kan hjælpe en i den situation.
Prøv at ringe til FOA - kan jo være de kan lave en undtagelse, så du kan nå at melde dig ind - men nej din a-kasse hjælper ikke for du er jo ikke fyret og er ikke berettiget til dagpenge. Du skal gå på arbejde under både en strejke og en lockout og vil modtage løn.
Forskellen på A-kasse og fagforening er, at A-kassen er en forsikring når d er blevet arbejdsløs, mens fagforening er en forsikring når du er i arbejde (groft sagt), hvor du kan få hjælp til at juridisk omkring din ansættelse og eventuel opsigelse, om lønforhold, og ja så er det også den der forhandler alt hvad der hedder barsel, ferie, løn, arbejdsforhold,, seniorordninger, barnsyg osv.når der er overenskomstforhandlinger som nu, og ja så garanterer du har mulighed for at strejke når de forhandlinger går i hårdknude.
A-kasse der er det ikke så vigtigt det er den der passer til dit fag, jeg er fx stadig i magistrenes A-kasse selvom jeg er ansat som lærer og i lærernes fagforening. For A-kassen behøver ikke have viden om min ansættelse med mere da de kun er der når eller hvis jeg bliver opsagt og skal have dagpenge.
Anmeld
Citér