Anonym skriver:
hej. Jeg skrev forleden opslaget "hvordan forholder jeg mig til en kæreste der tager"
Mange tak for alle svar. Hjælper helt sikkert.
Jeg har dog et spørgsmål mere ang igår.
Min kæreste og jeg har jo diskuteret over et par dage nu. igår diskutere/skændes vi igen.
Jeg begynder at græde da tingene går mig på. Han er ikke omsorgsfuld og er faktisk mere eller mindre lige glad.
imens vi skændes/diskutere laver han en aftale med en kammerat om de skal ud og have nogle øl, vel vidende om jeg er græde færdig over alt det her. Jeg er let til tåre.
Han går kl.17 og siger han kommer hjem og er med til madlavning kl.18 ædro og med til fredags hyggen med Disney sjov x faktor osv som vi havde talt om dagene op til og som vores barn altid glæder sig til.
kl. bliver over 18 og jeg ringer og sms'er til ham men han gider bevidst ikke at svare mig. Jeg ringer til hans ven, vennen fortæller mig at min kæreste er på wc og ikke kan komme til tlf. Jeg siger jeg bliver i røret og pludselige får jeg at vide, at min kæreste har siddet ved siden af hele tiden, i mens jeg har været i røret men min kæreste har sagt han ikke vil tale med mig. Han ignorer mig fortsat. Høre intet fra ham.
Han kommer hjem 19.45 sprit stiv. Han har ikke taget stoffer er jeg sikker på. Grundet nogle ting.
Men det eneste han siger er "hej" og så går han på wc og brækker sig. Han kigger ondt og skævt på os i sofaen (vores barn er jo stadig oppe) og kæresten siger hvorfor vi ikke har gemt aftens mad til ham. Så går han i seng.
da jeg går ud på wcet ser jeg bræk i wcet, lidt blod på brættet fra hans finger som blødte (han havde slået den på arbejdet forinden)
vores tandbørster er våde og ligner der er lidt bræk på. Der er vådt over det hele. Dette skal jeg ordne da jeg ikke synes vores barn går på wc og ser alt dette.
Vores søn og jeg havde fri igår og vi (han ville så gerne være med) havde rengjort hele hytten inklusiv støvsugning og gulvvask, hans beskidte fodaftryk er over hele køkkenet nu fordi han vader ind med beskidte våde sko og ikke sætter pris på noget. Ja ved godt det kan vaskes men det er bare princippet.
Jeg er rasende.
overreagere jeg her? er dette SLET IKKE IORDEN ? Eller?
Er det din, hans eller fælles lejlighed? Hvis det er dit sted, ville jeg nok få skiftet låsene næste gang han laver sådan et stunt, og så kan han jo få at vide, du 'ikke gider' snakke med ham, før han kan opføre sig ordentligt...
Har I tid sammen overhovedet, der er god? Hvis der 'kun' er problemer, når han drikker og tager stoffer, kan det måske løses med behandling, men så må du sætte ham stolen for døren, så han tager behandlingen serst. Hvis han heller ikke har respekt for dig, når han ikke er påvirket, så tror jeg desværre ikke, der er meget at gøre. I så fald, så ring til statsforvaltningen, hvis I har fælles forældremyndighed og tag en snak med dem. Og evt. tag på en 'ferie' med ungerne his bedsteforældre eller lignende mens du får det praktiske omkring flytning på plads.
Tænk på, hvordan vil du have det, når han gør det samme overfor jeres søn, fx ikke henter ham fra en legeaftale, fordi han hellere vil på druk - eller endnu værre møder spritstiv op hos legeaftalen for at hente jeres barn? Vil han kunne finde på at køre påvirket med jeres barn/børn? Du er nødt til at overveje, om du udsætter dine børn for fare ved at 'acceptere' hans opførsel.