Jeg skrev: hvordan forholder jeg mig til en kærest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.424 visninger
12 svar
29 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. marts 2018

Anonym trådstarter

hej. Jeg skrev forleden opslaget "hvordan forholder jeg mig til en kæreste der tager" 

Mange tak for alle svar. Hjælper helt sikkert. 

Jeg har dog et spørgsmål mere ang igår.

Min kæreste og jeg har jo diskuteret over et par dage nu. igår diskutere/skændes vi igen.

Jeg begynder at græde da tingene går mig på. Han er ikke omsorgsfuld og er faktisk mere eller mindre lige glad.
imens vi skændes/diskutere laver han en aftale med en kammerat om de skal ud og have nogle øl, vel vidende om jeg er græde færdig over alt det her. Jeg er let til tåre.

Han går kl.17 og siger han kommer hjem og er med til madlavning kl.18 ædro og med til fredags hyggen med Disney sjov x faktor osv som vi havde talt om dagene op til og som vores barn altid glæder sig til.

kl. bliver over 18 og jeg ringer og sms'er til ham men han gider bevidst ikke at svare mig. Jeg ringer til hans ven, vennen fortæller mig at min kæreste er på wc og ikke kan komme til tlf. Jeg siger jeg bliver i røret og pludselige får jeg at vide, at min kæreste har siddet ved siden af hele tiden, i mens jeg har været i røret men min kæreste har sagt han ikke vil tale med mig. Han ignorer mig fortsat. Høre intet fra ham.

Han kommer hjem 19.45 sprit stiv. Han har ikke taget stoffer er jeg sikker på. Grundet nogle ting. 
Men det eneste han siger er "hej" og så går han på wc og brækker sig. Han kigger ondt og skævt på os i sofaen (vores barn er jo stadig oppe) og kæresten siger hvorfor vi ikke har gemt aftens mad til ham. Så går han i seng.

da jeg går ud på wcet ser jeg bræk i wcet, lidt blod på brættet fra hans finger som blødte (han havde slået den på arbejdet forinden)
vores tandbørster er våde og ligner der er lidt bræk på. Der er vådt over det hele. Dette skal jeg ordne da jeg ikke synes vores barn går på wc og ser alt dette.

Vores søn og jeg havde fri igår og vi (han ville så gerne være med) havde rengjort hele hytten inklusiv støvsugning og gulvvask, hans beskidte fodaftryk er over hele køkkenet nu fordi han vader ind med beskidte våde sko og ikke sætter pris på noget. Ja ved godt det kan vaskes men det er bare princippet. 

Jeg er rasende.

overreagere jeg her? er dette SLET IKKE IORDEN ? Eller? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

jeg har kun læst start indlægget i din anden tråd. Udfra det alene, ville jeg sige - drop ham! Du kan få så meget bedre! 

Udgra dette indlæg vil jeg sige.. drop ham! Du kan få så meget bedre!! 

Så ja.. min konklusion er at han er en umoden dreng der ikke bør være i et forhold med børn. Sikke et forbillede han er.. og han har ikke en skid respekt for andet end sig selv.. kom videre i dit liv og find manden hvor du ikke skal gå på kompromis med dig selv, og hvor du ikke føler du nøjes. De findes! 

Anmeld Citér

3. marts 2018

Mamalou

Var det mig havde jeg pakket en taske og taget afsted med jeres fælles barn. Og jeg ville ikke komme hjem før jeg vidste hvad jeg ville fremadrettet. Jeg kunne nok også finde på at ignorerer ham simpelthen fordi hans adfærd ville gøre mig rasende. Han lyder egoistisk og om det er misbrugsadfærd skal jeg ikke kunne sige, men det holder ikke med et barn i hjemmet.

Anmeld Citér

3. marts 2018

Tommelise

Du overreagerer bestemt ikke. Hans opførsel er ikke ok. Han respekterer dig ikke.

Du har fortjent så meget bedre.

Anmeld Citér

3. marts 2018

*Toffee*

Helt ærligt.... Hvad er det du vil have svar på? 

Du har lavet to tråde med uhyrlige fortællinger om hvad du oplever din kæreste udsætter dig og dit barn for. 

Synes du det er i orden, jamen så er der jo ingen ko på isen. 

Synes du ikke det er i orden, hvad tænker du så, at du vil gøre? 

Hvis du satte dig i jeres barns sted, hvad tænker du at han vil få ud af sådan en opvækst?

Måske skal du opsøge noget hjælp også, så du kan blive i stand til at se, at det ikke er ok at blive behandlet sådan. 

Gør noget!

Anmeld Citér

3. marts 2018

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
*Toffee* skriver:

Helt ærligt.... Hvad er det du vil have svar på? 

Du har lavet to tråde med uhyrlige fortællinger om hvad du oplever din kæreste udsætter dig og dit barn for. 

Synes du det er i orden, jamen så er der jo ingen ko på isen. 

Synes du ikke det er i orden, hvad tænker du så, at du vil gøre? 

Hvis du satte dig i jeres barns sted, hvad tænker du at han vil få ud af sådan en opvækst?

Måske skal du opsøge noget hjælp også, så du kan blive i stand til at se, at det ikke er ok at blive behandlet sådan. 

Gør noget!

Enig - nu må du simpelthen tage dig sammen og være den voksne. Smid ham ud eller flyt med din søn NU!!!! Det der er for langt ude.

Anmeld Citér

3. marts 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Hvordan kan du overhovedet stille det spørgsmål...?

Anmeld Citér

3. marts 2018

Camillos

Anonym skriver:

hej. Jeg skrev forleden opslaget "hvordan forholder jeg mig til en kæreste der tager" 

Min kæreste og jeg har jo diskuteret over et par dage nu. igår diskutere/skændes vi igen.

Jeg begynder at græde da tingene går mig på. Han er ikke omsorgsfuld og er faktisk mere eller mindre lige glad.
imens vi skændes/diskutere laver han en aftale med en kammerat om de skal ud og have nogle øl, vel vidende om jeg er græde færdig over alt det her. Jeg er let til tåre.

Han går kl.17 og siger han kommer hjem og er med til madlavning kl.18 ædro og med til fredags hyggen med Disney sjov x faktor osv som vi havde talt om dagene op til og som vores barn altid glæder sig til.

kl. bliver over 18 og jeg ringer og sms'er til ham men han gider bevidst ikke at svare mig. Jeg ringer til hans ven, vennen fortæller mig at min kæreste er på wc og ikke kan komme til tlf. Jeg siger jeg bliver i røret og pludselige får jeg at vide, at min kæreste har siddet ved siden af hele tiden, i mens jeg har været i røret men min kæreste har sagt han ikke vil tale med mig. Han ignorer mig fortsat. Høre intet fra ham.

Han kommer hjem 19.45 sprit stiv. Han har ikke taget stoffer er jeg sikker på. Grundet nogle ting. 
Men det eneste han siger er "hej" og så går han på wc og brækker sig. Han kigger ondt og skævt på os i sofaen (vores barn er jo stadig oppe) og kæresten siger hvorfor vi ikke har gemt aftens mad til ham. Så går han i seng.

da jeg går ud på wcet ser jeg bræk i wcet, lidt blod på brættet fra hans finger som blødte (han havde slået den på arbejdet forinden)
vores tandbørster er våde og ligner der er lidt bræk på. Der er vådt over det hele. Dette skal jeg ordne da jeg ikke synes vores barn går på wc og ser alt dette.

Vores søn og jeg havde fri igår og vi (han ville så gerne være med) havde rengjort hele hytten inklusiv støvsugning og gulvvask, hans beskidte fodaftryk er over hele køkkenet nu fordi han vader ind med beskidte våde sko og ikke sætter pris på noget. Ja ved godt det kan vaskes men det er bare princippet. 

Jeg er rasende.

Smid ham ud.. Han er kun hos dig for kost og logi. Kæmpe idiot i mine øjne. 

Anmeld Citér

3. marts 2018

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
Anonym skriver:

Jeg er rasende.

Du nævner ingen gode ting ved din kæreste, du skriver ikke at der er et lille håb eller andet der kan vise at I har en fremtid sammen - fordi I gerne vil.

Du skal kun fokusere på dig børnene og få Jer væk (eller smid ham ud) fra ham! I øvrigt virker det som om at dit selvværd er lig nul, måse fordi han tyraniserer dig?? Vær stærk og få afsluttet dit forhold med ham. Når han bliver stoffri og ved hvad respekt betyder, så kan I snakke praktiske ting og samarbejde omkring jeres børn.

Ønsker jer det bedste!

Anmeld Citér

3. marts 2018

Babilooo

Du er kæreste med en idiot. Og det lyder ikke til at være noget håb. Kun hvis du tager konsekvensen ar flytte dig og jeres stakkels barn. Hvis du flytter dig kan du 1) møde en ny dejlig fyr der sætter pris på jer og overholder aftaler. 2) måske give ham et wake up call så ham tager sig sammen. Uanset hvad er værste senarie at blive med ham. 

det er sååå egoistisk at udsætte dit barn for dette - føj for et rolæebillede din kæreste giver ham. Tænk på ham og ikke kun dig selv og et forhold der dødssejler. Han lider med garanti. 

Det er sådan noget man fortæller til en psykolog når man bliver voksen :”den gang min far kom sprit stiv hjem og brækkede og bløde på toalettet” og det er den adfærd han måske tænker er ok overfor en kommende kæreste når han vokser op. Ej - gør noget NU

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.