Hvordan forholder jeg mig til en kæreste der tager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.208 visninger
13 svar
49 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. marts 2018

Anonym trådstarter

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig.
min kæreste og jeg gik fra hinanden maj 2016. Vi fandt sammen igen april 2017.
Vi havde mange problemer i vores forhold og har nok været alt igennem. Jeg er TOTAL imod stoffer.
Han tager narko når han skal til fest med sine venner. Vi har et barn på 6 og vi har lige fået en baby.
Jeg kan virkelig ikke holde det ud og så det at han lyver og ikke fortæller mig det men jeg selv skal finde ud af det. Det dræber mig. han lovede han var stoppet med det da vi fandt sammen igen. Jeg føler han startede hele vores "nye" forhold på en løgn. Han er ikke til at tale med. han skylder skyld på mig og kaster bolden over på mig. Han har aldrig været til at tale med, han går total i forsvars position og så bliver det altid mig der græder og faktisk er problemet. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. skal jeg bare sige fint? Hvad ville i andre gøre? Er der andre der har en kæreste som tager stoffer når han er ude med vennerne? Vi kan ikke gå fra hinanden igen. Vores barn (nu børn) bliver knust! 

Hjælp og råd søges til hvordan jeg skal forholde mig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2018

Christabelle

Ja, jeg ville være gået fra ham ca 3 sekunder efter jeg fandt ud af at han tog stoffer...

Stoffer er komplet no-go i min verden... 

Måske bliver børnene knust, men så må de jo samles igen <3 

Anmeld Citér

1. marts 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

En far på stoffer kan sætte dybere spor i børnene end dem der evt måtte komme hvis I går fra hinanden.

Anmeld Citér

1. marts 2018

Puust

Ville aldrig blive med en der tog stoffer. Hvis det ikke er en deal braker, hvad er så?

hans valg hans konsekvens. Og kan han ikke holde sig fra stoffer når i ikke er sammen, mister han jo også muligheden for at se sine børn.

han må vælge i min verden, kæreste og børn eller weekend narkoman med vennerne.

Anmeld Citér

1. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Vi havde mange problemer i vores forhold og har nok været alt igennem. Jeg er TOTAL imod stoffer.
Han tager narko når han skal til fest med sine venner. Vi har et barn på 6 og vi har lige fået en baby.
Jeg kan virkelig ikke holde det ud og så det at han lyver og ikke fortæller mig det men jeg selv skal finde ud af det. Det dræber mig. han lovede han var stoppet med det da vi fandt sammen igen. Jeg føler han startede hele vores "nye" forhold på en løgn. Han er ikke til at tale med. han skylder skyld på mig og kaster bolden over på mig. Han har aldrig været til at tale med, han går total i forsvars position og så bliver det altid mig der græder og faktisk er problemet. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. skal jeg bare sige fint? Hvad ville i andre gøre? Er der andre der har en kæreste som tager stoffer når han er ude med vennerne? Vi kan ikke gå fra hinanden igen. Vores barn (nu børn) bliver knust! 

Min eks og far til min søn. Han havde et stort kokain misbrug da vi mødte hinanden. Han fik valget. Mig eller stofferne. Han valgte mig - troede jeg. Opdagede efter 1 år at han var fuld af løgn. Opdagede det en onsdag. Flyttemændende kom fredag. Der var total nultolerance. 

Efter jeg var flyttet opdagede jeg så at jeg var gravid og valgte i fælleskab at beholde barnet. Han gik i behandling og er nu stoffri (af hvad han siger, stoler ikke på ham). Men han har mistet mig for altid. 

Jeg vil ikk have en kæreste der tager stoffer. Om han tager dem når han er ude nu 3 år efter. Det rager mig en papand. Jeg stoler på at han ikk rører noget de uger vores søn er hos ham. Og ved han ikk har noget liggende som sønnen kan få fat i. Habs faderrolle stoler jeg 150% på. 

Så var jeg i sine sko (hvilket jeg jo har været). Så var jeg gået fra ham. 

Anmeld Citér

1. marts 2018

Ena

Anonym skriver:

Min mand røg pot dagligt, da vi fandt sammen. 6 måneder før jeg blev planlagt gravid med den første, stoppede han i forbindelse med en rejse i Sydamerika. Da jeg var højgravid opdagede jeg at han var begyndt at ryge igen i smug, og ringede med det samme storvrælende ind til kommunen, der rådgav mig. Om eftermiddagen gav jeg ultimatumet, misbrugsbehandling eller skilsmisse. Jeg var utrolig rolig og fattet, og var sikker i min sag. Han valgte misbrugsbehandling og hver uge lagde han stolt en ren prøve foran mig. 

Både du og jeres børn vil have det meget bedre uden din mand, hvis ikke han vælger stofferne fra. I er ikke tjent med at leve på den måde. 

Anmeld Citér

1. marts 2018

Anonym

Jeg ville ikke kunne acceptere en kæreste der tog stoffer i weekenden. Og med stoffer snakker vi ikke cannabis, men stoffer der kan tage livet af en! Min gode venindes mand tager gerne coke når han en gang i mellem tager ud med drengene - og jeg forstår ikke hun er okay med det, udelukkende pga risikoen for, at han smider træskoene pga en OD. 

Så i dit tilfælde ville jeg nok overveje forholdet en gang til. Hvis det ikke betyder mere for ham, burde det heller ikke betyde mere for dig. 

Anmeld Citér

1. marts 2018

Soonmom

Jeg forstår ikke hvordan du kan påstå at du er totalt imod stoffer, når du samtidig vælger at få børn med en der tager dem, så kan man umuligt have så meget imod stoffer

Anmeld Citér

1. marts 2018

iMama

Du  skal slet ikke forholde dig til ham, du skal bare VÆK NU!

jeg forstår slet ikke at du overvejer at blive sammen med en narkoman, og du har to små børn 

Anmeld Citér

1. marts 2018

LSS

Jeg er simpelthen direkte i chok over at du stadig er sammen med ham. Undskyld men det er jeg. Nogle mennesker er påvirket meget længe efter de har indtaget forskellige former for stoffer. Så han kan faktisk være påvirket når han kommer hjem. 

Jeg kender en som fik et barn med en mand der også tager stoffer. Det endte faktisk med at kommunen gav hende et valg: enten går du fra ham ellers skal barnet ikke være ved dig. 

Tænk på børnene. Hvad så hvis han en dag tager så meget at han dejser om hjemme? Foran børnene. Se at få det afsluttet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.