Kan man få det skåret ud i pap?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.000 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. oktober 2009

Mette+Mathias

Altså, nu er jeg nødt til at prøve at lave sådan en fin kage som jer andre, men hvordan gør i?

Nogle gange så ser det ud som om det er chokoladekage og så det dersens smørcreme, - men hvis der skal smørcreme på hvor gør man så af f.eks. tobleronecremen eller moussen? Man kan jo ikke smøre smørcreme ovenpå mousse??? Kan man bare lave en chokoladekage og så betrække den? Bliver det ikke kedeligt i smagen?

Og hvordan smager det smørcreme? Er det ikke vammelt? SKAL man bruge det?

Åååhh....hvorfor skal det være så svært at få startet??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2009

Mette+Mathias

P.S. Håber selvfølgelig på mega-hurtige svar, da jeg skal blive rigtig dygtig inden Mathias' fødselsdag den 25. så jeg kan lave en McQueen kage til ham

Anmeld

13. oktober 2009

trunte24

Hej

Altså som jeg har forstået det, så sære man kagen over på langs( kan også bruge lagkage bunde) og kommer fyldet ind i lagene.

Smørcremen/ nutella kommes udenpå kagen, for at jævne lagene ud men er ikke helt sikker, for har aldrig selv lavet en, men har kigget meget i kage gruppen!!

Håber det kunne bruges

mvh trunte24

Anmeld

13. oktober 2009

3rollinger

Altså, nu er jeg nødt til at prøve at lave sådan en fin kage som jer andre, men hvordan gør i?

Nogle gange så ser det ud som om det er chokoladekage og så det dersens smørcreme, - men hvis der skal smørcreme på hvor gør man så af f.eks. tobleronecremen eller moussen? Man kan jo ikke smøre smørcreme ovenpå mousse??? Kan man bare lave en chokoladekage og så betrække den? Bliver det ikke kedeligt i smagen?

Og hvordan smager det smørcreme? Er det ikke vammelt? SKAL man bruge det?

Åååhh....hvorfor skal det være så svært at få startet??

Jamen, det er korrekt hvad Trunte siger. Tobleronecremen, hindbaermoussen eller den smag man nu vaelger ligger mellem lagene, mens smoercremen er til at jaevne kagen med udenpaa, saaledes at MMF'en ogsaa blvier jaevn. Hvis der er "huller" i kagen falder MMF'en jo derned.

De smoercreme jeg har faaet lavet synes jeg ikke har vaeret vammel. Jeg har blandet smoerret med rigitg chokolade, baade hvid og sort alt efter hvad farve MMF'en havde, og den smagte nu rigtig godt.

Haaber det hjalp. Og held og lykke. Og mist ikke modet hvis McQueen ikke lige kommer ud af foerste forsoeg. Oevelse goer mester.

Naa ja, du kan jo ogsaa lige kigge paa Trin for Trin traaden. Der er alt rigitg fint forklaret.

Anmeld

13. oktober 2009

linemus

Du kan gøre begge dele. Fx lave en chokoladekage, smøre den op med smørcreme for at gøre den jævn, og så betrække den med mmf. Det gjorde jeg med McQueen kagen, fordi den var til børnehaven, så den skulle jo ikke være for voldsom. Men jo, lidt kedelig

Ellers laver du en "lagkage". Du kan bruge købe-lagkagebunde eller bage dem selv. Der er mange kage-opskrifter i "Opskrifter", der kan bruges som bunde. Du skærer kagen igennem med sytråd, så du får tre bunde. "Verdens nemmeste chokoladekage" er god at bruge.

Så vælger du fyld fx hindbærmousse og tobleronecreme. Lægger en slags imellem det ene lag og den anden i det andet.

Smørcreme skal du bruge, hvis du har fyld med bær i, fordi frugtsyren kan ødelægge/smelte mmf'en. Derudover bruges smørcremen til at glatte kagen med, så mmf'en ligger pænt og jævnt. Du gør det i flere omgange. Jeg gør flg.: smører cremen på, lige når jeg har lavet den. Glatter så godt jeg kan, men det vigtigste er, at det dækker. Så skal den på køl, til cremen er kold. Nu kan du glatte den vha. en varm kniv eller hænderne, så den bliver helt jævn.

Jeg har erfaret, at smørcreme med usaltet smør smager mindst vammelt. Den jeg bedst kan lide er "Chokoladesmørcreme" på s.2 i Opskrifter.

Hjalp det lidt? Ellers spørg igen

- Line

Anmeld

13. oktober 2009

ekzunz

Altså - jeg synes bestemt ikke at smørcremen smager godt - heller ikke selv om jeg har prøvet at putte chokolade i. Jeg sværger til Ultimate Chocolate Frosting (opskriften er i tråden) - det er meget nemmere at lave, kræver ingen særlige råvarer (det er æggeblommer herhjemm) og så smager det fantastisk!!!

Anmeld

13. oktober 2009

linemus

Znuzke skriver:

Altså - jeg synes bestemt ikke at smørcremen smager godt - heller ikke selv om jeg har prøvet at putte chokolade i. Jeg sværger til Ultimate Chocolate Frosting (opskriften er i tråden) - det er meget nemmere at lave, kræver ingen særlige råvarer (det er æggeblommer herhjemm) og så smager det fantastisk!!!

Det er jo også bare en type smørcreme - bare lige for ikke at forvirre trådstarter

Anmeld

14. oktober 2009

mariamiss6

linemus skriver:

Smørcreme skal du bruge, hvis du har fyld med bær i, fordi frugtsyren kan ødelægge/smelte mmf'en.

Næh hov, jeg har hørt efter i timen, og damen på kurset sagde at frugtsyren ikke er skyld i at MMF'en smelter.... det er til gengæld fugt...

Bare lige lidt skoleblær

Anmeld

14. oktober 2009

linemus

mariamiss6 skriver:

Næh hov, jeg har hørt efter i timen, og damen på kurset sagde at frugtsyren ikke er skyld i at MMF'en smelter.... det er til gengæld fugt...

Bare lige lidt skoleblær

Jamen dog, så klog du er blevet  Så vil jeg da trække det tilbage, for jeg har bare læst det engang. Kan frugten så slet ikke skade mmf'en? Vil det sige, man helt kan undlade smørcremen (altså bortset fra det med glatte glatte)?

Anmeld

14. oktober 2009

ekzunz

linemus skriver:

Jamen dog, så klog du er blevet  Så vil jeg da trække det tilbage, for jeg har bare læst det engang. Kan frugten så slet ikke skade mmf'en? Vil det sige, man helt kan undlade smørcremen (altså bortset fra det med glatte glatte)?

Nej man kan ikke undlade smørcremen (eller tilsvarende) da væden i frugten vil ødelægge mmf'en.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.