Du kan gøre begge dele. Fx lave en chokoladekage, smøre den op med smørcreme for at gøre den jævn, og så betrække den med mmf. Det gjorde jeg med McQueen kagen, fordi den var til børnehaven, så den skulle jo ikke være for voldsom. Men jo, lidt kedelig 
Ellers laver du en "lagkage". Du kan bruge købe-lagkagebunde eller bage dem selv. Der er mange kage-opskrifter i "Opskrifter", der kan bruges som bunde. Du skærer kagen igennem med sytråd, så du får tre bunde. "Verdens nemmeste chokoladekage" er god at bruge.
Så vælger du fyld fx hindbærmousse og tobleronecreme. Lægger en slags imellem det ene lag og den anden i det andet.
Smørcreme skal du bruge, hvis du har fyld med bær i, fordi frugtsyren kan ødelægge/smelte mmf'en. Derudover bruges smørcremen til at glatte kagen med, så mmf'en ligger pænt og jævnt. Du gør det i flere omgange. Jeg gør flg.: smører cremen på, lige når jeg har lavet den. Glatter så godt jeg kan, men det vigtigste er, at det dækker. Så skal den på køl, til cremen er kold. Nu kan du glatte den vha. en varm kniv eller hænderne, så den bliver helt jævn.
Jeg har erfaret, at smørcreme med usaltet smør smager mindst vammelt. Den jeg bedst kan lide er "Chokoladesmørcreme" på s.2 i Opskrifter.
Hjalp det lidt? Ellers spørg igen 
- Line
Anmeld