Kandidatfest og gaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2018

Møghe

Abracadabra skriver:

Jeg er opdraget med, at inviteres man til fest i anledning af noget stort, så tager man helt naturligt en gave med...

Jeg ville også altid tage en gave med, hvis jeg var inviteret til fest. Uanset anledningen til festen. Men som trådstarteren har jeg det svært med med, at der sendes ønskesedler med i invitationen. Medmindre man tydeliggør, at listen er til inspiration, får det i min optik let karakter af en bestillingssedel. Jeg har sågar engang fået en invitation, hvor man startede med at liste alle ønskerne op. Jeg måtte derfor om på side to, inden jeg fandt frem til, at jeg var inviteret til fest. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2018

Ena

Roselil skriver:

Hej alle, en bekendt holder kandidatfest og har i den forbindelse sendt en lang ønskeliste. Er det normalt at få gaver? Jeg tænker bare blomster etc. Når man kommer ud fra sidste eksamen. Har aldrig tidligere været til decideret kandidatfest. Er det noget nyt i dk? hverken jeg, familie eller venner har holdt noget da vi blev færdige...

Tanken om at dukke op til en fest uden en gave, ligger mig uendelig fjernt. Samtidig synes jeg også at ønskelister, særligt med dyre gaver, er for meget. Gaver skal altid afspejle giverens økonomi. Køb noget, der passer til din pengepung og som viser din værdsættelse af personen, der holder festen, uanset om det står på ønskelisten. 

Anmeld Citér

24. februar 2018

Lje

Roselil skriver:

Hej alle, en bekendt holder kandidatfest og har i den forbindelse sendt en lang ønskeliste. Er det normalt at få gaver? Jeg tænker bare blomster etc. Når man kommer ud fra sidste eksamen. Har aldrig tidligere været til decideret kandidatfest. Er det noget nyt i dk? hverken jeg, familie eller venner har holdt noget da vi blev færdige...

Jeg har godt nok været til mange svendegilder/kandidat-/ph.d-fester. Jeg er vist tæt på den eneste i min omgangskreds, der ikke har holdt. Og det var ikke pga. manglede lyst men det fortabte sig i graviditet.

Alt afhængig på graden af kendskab til hovedpersonen har jeg givet gaver på samme niveau som fx til en 30 års fødselsdag men også 'bare' en god flaske bobler pyntet med flag og fest. 

Man skal altid give de gaver, man har råd til. Og jeg synes godt, man kan forvente, at der på én ønskeliste er til en hver pengepung. Så hvis ønskelisten stritter på dig, så køb en flaske bobler eller noget andet 'lidt mere gave' end jeg personligt synes, blomster er (smag og behag om blomster er gave eller ej). 

Men du skriver 'når man kommer ud fra eksamen' - hvad er det, I er inviteret til? Blomster efter eksamen er jo ret normalt (på linje med en værtindegave) men det er - for mig - ikke det samme som en gave til en kandidatfest, der typisk er om aftenen.

Vh.

Anmeld Citér

24. februar 2018

Carina:-)

Det har jeg jævnligt været til.

Giver for omkring 500 men der er også mindre gaver som fx gavekort til café, 

Du bestemmer niveauet 

Men det er ret normalt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.