Kandidatfest og gaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.953 visninger
13 svar
13 synes godt om
24. februar 2018

Roselil

Profilbillede for Roselil

Hej alle, en bekendt holder kandidatfest og har i den forbindelse sendt en lang ønskeliste. Er det normalt at få gaver? Jeg tænker bare blomster etc. Når man kommer ud fra sidste eksamen. Har aldrig tidligere været til decideret kandidatfest. Er det noget nyt i dk? hverken jeg, familie eller venner har holdt noget da vi blev færdige...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2018

Berta

Roselil skriver:

Hej alle, en bekendt holder kandidatfest og har i den forbindelse sendt en lang ønskeliste. Er det normalt at få gaver? Jeg tænker bare blomster etc. Når man kommer ud fra sidste eksamen. Har aldrig tidligere været til decideret kandidatfest. Er det noget nyt i dk? hverken jeg, familie eller venner har holdt noget da vi blev færdige...

Hej

I min omgangskreds er det meget normalt at holde både store og små kandidatfester inkl. gaver. Og fester når man afslutter andre uddannelser også (svendegilde er meget normalt)

At jeg aldrig vil udsende en ønskeliste sammen med er så en anden sag. Jeg vil aldrig forvente en bestemt gave /størrelse på gave, og en blomst vil for mig også være en rigtig fin gave. 

B

Anmeld Citér

24. februar 2018

Roselil

Berta skriver:

Hej

I min omgangskreds er det meget normalt at holde både store og små kandidatfester inkl. gaver. Og fester når man afslutter andre uddannelser også (svendegilde er meget normalt)

At jeg aldrig vil udsende en ønskeliste sammen med er så en anden sag. Jeg vil aldrig forvente en bestemt gave /størrelse på gave, og en blomst vil for mig også være en rigtig fin gave. 

B

Interesant, tak for svar. Måske kommer det bare an på hvilke kredse man færdes i tænkte det måske var noget nyt fra USA, ligesom babyshower, halloween etc.

Anmeld Citér

24. februar 2018

Tip!

Da jeg blev uddannet blev jeg også fejret og fik gaver.. ��

Anmeld Citér

24. februar 2018

hekran

Jeg ville ikke have overvejet andet end blomster/chokolade. Måske et ikke så dyrt par øreringe kunne gøre det?

Kender ikke til kandidatfester, selv om jeg er kandidat. Jeg holdt ikke noget, men var til en, hvor jeg gav noget mere lignende en værtindegave.

Er det dyre ønsker?

Anmeld Citér

24. februar 2018

ErDetSnartNU

Jeg holdt kandidatfest for familien og fik gaver. Jeg havde ikke medsendt ønskeseddel, men fik primært gavekurve, skønhedspleje osv. Det var jeg rigtig glad for

Anmeld Citér

24. februar 2018

Roselil

Tak for svar allesammen så lærte jeg noget nyt. jeg køber et eller andet. Finder nok nogen der vil splejse om noget

jeg er opdraget meget med ikke at forvente gaver og kun fortælle om ønsker hvis jeg bliver spurgt. Jeg ville aldrig ønske mig dyre ting. Har aldrig tænkt på gaver til andet end fødselsdag, barselsgave etc. De der ønskesedler stritter lidt på mig, men det er åbenbart normalt så...

Anmeld Citér

24. februar 2018

Roselil

hekran skriver:

Jeg ville ikke have overvejet andet end blomster/chokolade. Måske et ikke så dyrt par øreringe kunne gøre det?

Kender ikke til kandidatfester, selv om jeg er kandidat. Jeg holdt ikke noget, men var til en, hvor jeg gav noget mere lignende en værtindegave.

Er det dyre ønsker?

Ja, de er dyre. Men var mere i tvivl om selve gaveræset ifht. Kandidatfest. 

Anmeld Citér

24. februar 2018

drabo

Profilbillede for drabo

Tror det måske også kommer an på studiet. De studier, hvor man forsvarer sit speciale har måske en større tradition for kandidatfester end dem, hvor man bare sender det ind pr. Mail.

Anmeld Citér

24. februar 2018

Abracadabra

Roselil skriver:

Tak for svar allesammen så lærte jeg noget nyt. jeg køber et eller andet. Finder nok nogen der vil splejse om noget

jeg er opdraget meget med ikke at forvente gaver og kun fortælle om ønsker hvis jeg bliver spurgt. Jeg ville aldrig ønske mig dyre ting. Har aldrig tænkt på gaver til andet end fødselsdag, barselsgave etc. De der ønskesedler stritter lidt på mig, men det er åbenbart normalt så...

Jeg er opdraget med, at inviteres man til fest i anledning af noget stort, så tager man helt naturligt en gave med...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.