Psykolog fordrejer mine ord til kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.359 visninger
16 svar
27 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. februar 2018

Anonym trådstarter

Hej

jeg og min mand har været igennem en hård periode og vi søgte derfor vores kommune om hjælp. De involverede så vores børn på den måde at de søgte om at få udtagelser fra inst. Blot for at sikre at alt var ok- just In case. Dette var vi med på. På begge børn var der intet at komme efter. De trives og udvikler sig som de skal. Alt i fineste orden. Så børnene blev som sådan afsluttet. 

Både jeg og min mand fik tildelt eksterne psykolog til lige at få bearbejdet nogle ting. Alt gik godt og vi skulle til at afslutte vores forløb med gode resultater. Min mand og jeg havde så en konflikt for kort tid siden. Ikke alvorligt og uden børn tilstede eller andet alvorligt. 

Jeg er blevet gravid så denne mindre konflikt syntes jeg var hård. Vi min mand og jeg fik snakket det igennem samme aften og alt er ok. Jeg havde brug for lige at vende den med psykologen blot for lige at lande den. Han sagde til mig at konflikten var ganske lille og helt normal. Alle par har små konflikter. Og vi løste den flot. 

Min psykolog har så senere snakket med sin vejleder ( han mangler sit speciale) Nu har de uden at informere os lavet en underretning på os ang vores børn. Jeg kan slet ikke genkende det de beskriver. De skriver min datter har været bange for at komme i inst. WHAT har hun aldrig været og har jeg aldrig sagt. Der er lagt følelser ind i beskrivelser som jeg ikke kan kende og de får skrevet det hele som om JEG mener og tænker det de skriver om. 

Jeg er i chok. Jeg føler mig forrådt og misbrugt af dem. Jeg genkender slet ikke de ting de skriver. Derudover så kommer de med vurderinger af ting og forslag til hvad kommunen skal gøre. 

Jeg er med på at har de været bekymret så skdl de underrette og det er helt fint men her føler jeg bare kommunen bliver underrettet på et grundlag jeg ikke kan genkende.

Jeg er i vildrede. Kommunen snakker om en børnesamtale. Hvad er det? Hvordan foregår det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

En børnesamtale er en snak med dine børn - uden dig eller din mand til stede. 

Anmeld Citér

23. februar 2018

Anonym trådstarter

Okay. Syntes bare de er ret små. Den ene er 4 den anden er 1,5 og har ikke meget sprog. Hvad vil de præcis få ud af at tale med en der ikke snakker ? 

Har fået afvide vi skal mødes med dem på tirsdag. Er bare skide nærvøs for om de vil fjerne mine børn eller hvad de vil 

føler mig bare fuldstændig knust. Alt gik godt og alle sagde at alt var godt og inst. Roser børnene så frygter bare at denne underretning skal ødelægge alt 

Anmeld Citér

23. februar 2018

helle85

Anonym skriver:

Okay. Syntes bare de er ret små. Den ene er 4 den anden er 1,5 og har ikke meget sprog. Hvad vil de præcis få ud af at tale med en der ikke snakker ? 

Har fået afvide vi skal mødes med dem på tirsdag. Er bare skide nærvøs for om de vil fjerne mine børn eller hvad de vil 

føler mig bare fuldstændig knust. Alt gik godt og alle sagde at alt var godt og inst. Roser børnene så frygter bare at denne underretning skal ødelægge alt 

En børnesamtale er hvor sagsbehandleren snakker med barnet.

Du burde få afvide hvor og hvornår samtalen finder sted.

I nogen tilfælde må forældrene godt være til stede.

Min datter skulle have en børnesamtale da jeg ville have hende til psykolog. der mente sagsbehandleren at det var bedst at gøre det her hjemme, og hun sagde at mig og min mand godt måtte være der, jeg havde spurgt hende om vi skulle gå ud.

Har de nævnt at de vil lave en på den yngste? For jeg syntes kun det giver mening at lave den på det ældste barn.

Har du fortalt din oplevelse af underretningen? 

Anmeld Citér

23. februar 2018

L-mor

Anonym skriver:

Jeg vil foreslå, at du siger på mødet på tirsdag, at du har brug for ar fortælle din version af samtalen med psykologen, at du har en række bemærkninger til psykologens videreformidling og at du ønsker begge dele taget til referat. Forbered dig fx ved at notere alle de steder, hvor psykologens videreformidling forekommer dig forkert. 

Anmeld Citér

23. februar 2018

Anonym trådstarter

Jeg svare lige begge.

sagsbehandleren har skrevet i en mail at de vil lave børnesamtale på begge børn. Jeg ved ikke om vi må være tilstede men tror det ikke. Syntes bare det er mærkeligt at lave en samtale med et barn hvis sprog er yderst begrænset. Min datter er genert så jeg frygter også at hun vil være helt stille og hvad får de så ud af det? Hvad tolker de af det? Ja det er de spørgsmål jeg tumler med. 

Jeg syntes også det er vild synd for børnene når de er så små at skulle være alene med en fremmed der forventer de skal fortælle mm. 

Jeg snakkede med sagsbehandleren i telefonen idag( hun ringede til mig da hun modtog underretningen) Her rettede jeg hurtigt de fejl jeg kunne høre der var. Hun sagde hun ville sende et kopi til mig og så kunne jeg skrive rettelserne til hende, men at hun tog det for gode vare hvad der stod 

så føler bare det er nyttesløst at sige sandheden. Føler mig stemplet som løgner og føler ikke sandheden har en plads i det her. 

Det føles som om at fordi der ligger en undersøgelse fra før så ser de rødt ( to forskellige sagsbehandlere) Hun nævnte også kort at måske de to udtagelser fra børnehaven og DP ikke var til at regne med 

så fordi udtagelserne ikke passer ind i hendes kasse af hvordan det burde være så kan de ikke bruges. Havde udtagelserne sagt at inst. også var bekymret så skal jeg love for de havde været vigtige. 

Men nu hvor de siger vores børn er velfungerede så tillæger de dem ingen værdi 

må indrømme jeg er grædefærdig. Føler de har bestemt sig for at vores børn har det skidt uanset hvad 

Anmeld Citér

23. februar 2018

Meandu

Synes at du skal fortælle sandheden. Kan du ringe til psykologen og spørger hvor alle de ting kommer fra? 

Ingen tager dine børn pga. En undertettnign. Der skal virkelig meget til, for st man fjerner børnerne. Kommunen kan give jeg nogle redskaber til hvordan I kan tackle de udfordringer i har. Tror ikke de bliver værrere end det. 

Held og lykke 

Anmeld Citér

23. februar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg svare lige begge.

sagsbehandleren har skrevet i en mail at de vil lave børnesamtale på begge børn. Jeg ved ikke om vi må være tilstede men tror det ikke. Syntes bare det er mærkeligt at lave en samtale med et barn hvis sprog er yderst begrænset. Min datter er genert så jeg frygter også at hun vil være helt stille og hvad får de så ud af det? Hvad tolker de af det? Ja det er de spørgsmål jeg tumler med. 

Jeg syntes også det er vild synd for børnene når de er så små at skulle være alene med en fremmed der forventer de skal fortælle mm. 

Jeg snakkede med sagsbehandleren i telefonen idag( hun ringede til mig da hun modtog underretningen) Her rettede jeg hurtigt de fejl jeg kunne høre der var. Hun sagde hun ville sende et kopi til mig og så kunne jeg skrive rettelserne til hende, men at hun tog det for gode vare hvad der stod 

så føler bare det er nyttesløst at sige sandheden. Føler mig stemplet som løgner og føler ikke sandheden har en plads i det her. 

Det føles som om at fordi der ligger en undersøgelse fra før så ser de rødt ( to forskellige sagsbehandlere) Hun nævnte også kort at måske de to udtagelser fra børnehaven og DP ikke var til at regne med 

så fordi udtagelserne ikke passer ind i hendes kasse af hvordan det burde være så kan de ikke bruges. Havde udtagelserne sagt at inst. også var bekymret så skal jeg love for de havde været vigtige. 

Men nu hvor de siger vores børn er velfungerede så tillæger de dem ingen værdi 

må indrømme jeg er grædefærdig. Føler de har bestemt sig for at vores børn har det skidt uanset hvad 

Du nævner nu en undersøgelse fra før - er det korrekt forstået, at det er anden gang, kommunen er involveret? 

Anmeld Citér

23. februar 2018

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Du nævner nu en undersøgelse fra før - er det korrekt forstået, at det er anden gang, kommunen er involveret? 

Ja da vi i første gang henvendte os for at søge hjælp til vores hårde tid ville kommunen gerne lave en undersøgelse på børnene just In case som de sagde.

Altså bad de inst. Om udtagelser på børnene og her viste der som beskrevet før ingen bemærkninger da begge børn er trygge og trives. 

Derefter lukkede de den. De ville bare lige sikre sig at børne ikke havde brug for støtte. 

Nu har vi fået ny sagsbehandler da den gamle er stoppet og hun bruger så det faktum at der jo ligger udtagelser i forvejen. Samtidig med at hun mener man ikke skal tillægge dem værdi da de jo beskriver trygge børn. Foreslog hende at de kunne bede om en ny men dette ville hun ikke. Men børnesamtale vil hun gerne udsætte børnene for. 

Det virker som hun fokusere meget på at der før er bedt om udtagelser men slet ikke om hvorfor. 

Anmeld Citér

23. februar 2018

Anonym trådstarter

Meandu skriver:

Synes at du skal fortælle sandheden. Kan du ringe til psykologen og spørger hvor alle de ting kommer fra? 

Ingen tager dine børn pga. En undertettnign. Der skal virkelig meget til, for st man fjerner børnerne. Kommunen kan give jeg nogle redskaber til hvordan I kan tackle de udfordringer i har. Tror ikke de bliver værrere end det. 

Held og lykke 

Jeg har skrevet en lang mail til ham hvori jeg fortæller jeg er chorkeret og citere ham og forklare at jeg ikke kan genkende mig selv eller nogle af de udtagelser. Han har desværre fri om fredagen så han ser den først mandag. 

Mandag har jeg så en i forvejen aftalt tid med ham. Har godt nok lyst til at blive væk, men har valgt at tage afsted selvom jeg ikke føler for det. 

Jeg vil gerne have han sidder foran mig og forsvare sine udtagelser. Er godt klar over han ikke retter i sin underretning, men jeg vil have en forklaring. Derudover vil jeg gøre det klart at skal jeg fortsætte i et forløb bliver det ikke hos ham, da jeg har mistet tilliden til ham. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.