Anbefal en god bog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

523 visninger
17 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. februar 2018

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Kunne I være så søde at anbefale en rigtig god bog? Det er flere år siden jeg har læst noget der ikke var faglitteratur, og nu kan jeg endelig gøre det, og med god samvittighed  Jeg er ikke til krimi, men er ellers ret åben, og det kan være moderne eller klassikere og alt derimellem. Håber I har nogle gode bud. På forhånd tak. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Cherraly skriver:

Kunne I være så søde at anbefale en rigtig god bog? Det er flere år siden jeg har læst noget der ikke var faglitteratur, og nu kan jeg endelig gøre det, og med god samvittighed  Jeg er ikke til krimi, men er ellers ret åben, og det kan være moderne eller klassikere og alt derimellem. Håber I har nogle gode bud. På forhånd tak. 

“Dødevaskeren” af  Sara Omar er must-read! 

Maria Gerhardts “Der bor Hollywoodstjerner på vejen” og “Transfervindue” er fantastiske. 

Anmeld Citér

22. februar 2018

Cherraly

Mor og meget mere skriver:

“Dødevaskeren” af  Sara Omar er must-read! 

Maria Gerhardts “Der bor Hollywoodstjerner på vejen” og “Transfervindue” er fantastiske. 

Tusind tak. Det lyder som nogle hårde og smukke fortællinger. Helt sikkert noget for mig. Og hold dig endelig ikke tilbage hvis du kommer i tanker om flere, er sikker på du har en del guldkorn 

Anmeld Citér

22. februar 2018

drabo

Profilbillede for drabo

tearling - trilogien. Er dog ikke sikker på om alle bøgerne er udkommet på dansk endnu. Men virkelig gribende fortælling.

Det lyder måske lidt som en almindelig fantasy roman, men den er virkelig god, med nogle helt fantastiske personer og der er ikke meget fantasy over bogen.

Hvis du er til skør fantasy - så er et møde med terry pratchett altid godt.

Anmeld Citér

22. februar 2018

lineog4

En mand der hedder Ove

Afrika triologien

og selvom du ikke er til krimier så er mænd der hader kvinder også god

hvis du er til mere underfundig humor så er især de ældre af John Irving fantastiske: en bøn for Owen meaney og verden i følge Garp

Tjenerindes fortælling er en fantatisk (ældre) bog

Jordens søjler 

Jeg er også meget begejstret for Svend Åge madsen som er lidt mere filosofiske

så er den nye Dan Brown også utrolig spændende selvom den er i krimibranchen om kunstig intelligens og fundering over hvordan livet opstod og kan det opstå uden en første bevæger. 

Så er Ringenes herre for mig et must, hvis ikke du har læst dem  og Harry Potter (jeps barnlig er jeg). 

Puha og så har jeg mange især ældre bøger som jeg stadig husker som nogle af dem der har gjort indtryk: Steinberg, kvindernes decameron, inshallah, garcia, alfabethuset, ondskaben, rosens navn, Dinas bog og mange flere 

Anmeld Citér

22. februar 2018

Cherraly

drabo skriver:

tearling - trilogien. Er dog ikke sikker på om alle bøgerne er udkommet på dansk endnu. Men virkelig gribende fortælling.

Det lyder måske lidt som en almindelig fantasy roman, men den er virkelig god, med nogle helt fantastiske personer og der er ikke meget fantasy over bogen.

Hvis du er til skør fantasy - så er et møde med terry pratchett altid godt.

Tusind tak, det vil jeg kigge nærmere på, der er godt nok også mange gode anmeldelser fra folk. Ser helt sikkert spændende ud. Og jeg er også glad for at læse på engelsk, så det er også super fint 

Anmeld Citér

22. februar 2018

Allenavnevartaget

Kan du pege lidt mere ind på hvad du er til? Evt hvad bøger du har været glad for at læse førhen? 

Hvad andre syntes er fantastisk kan for en anden være svær at komme igennem. Fx læser jeg over 20 bøger om året, men er aldrig kommer igennem Dan Browns, som mange andre ellers roser stort.

Anmeld Citér

22. februar 2018

Cherraly

lineog4 skriver:

En mand der hedder Ove

Afrika triologien

og selvom du ikke er til krimier så er mænd der hader kvinder også god

hvis du er til mere underfundig humor så er især de ældre af John Irving fantastiske: en bøn for Owen meaney og verden i følge Garp

Tjenerindes fortælling er en fantatisk (ældre) bog

Jordens søjler 

Jeg er også meget begejstret for Svend Åge madsen som er lidt mere filosofiske

så er den nye Dan Brown også utrolig spændende selvom den er i krimibranchen om kunstig intelligens og fundering over hvordan livet opstod og kan det opstå uden en første bevæger. 

Så er Ringenes herre for mig et must, hvis ikke du har læst dem  og Harry Potter (jeps barnlig er jeg). 

Puha og så har jeg mange især ældre bøger som jeg stadig husker som nogle af dem der har gjort indtryk: Steinberg, kvindernes decameron, inshallah, garcia, alfabethuset, ondskaben, rosens navn, Dinas bog og mange flere 

Iiih, hvor er der mange spændende forslag, tusind tak  Tolkien er jo fantastisk uanset alder, og har også slugt de første Harry Potter bøger, det er dog efterhånden en del år siden. Glæder mig virkelig til at kigge på alt det andet, så meget at vælge imellem, tak.

Anmeld Citér

22. februar 2018

Babs12

Jeg vil anbefale "brobyggeren". Sluger alle bøgerne i serien  https://litteratursiden.dk/anmeldelser/brobyggerne-af-jan-guillou

Anmeld Citér

22. februar 2018

Cherraly

Allenavnevartaget skriver:

Kan du pege lidt mere ind på hvad du er til? Evt hvad bøger du har været glad for at læse førhen? 

Hvad andre syntes er fantastisk kan for en anden være svær at komme igennem. Fx læser jeg over 20 bøger om året, men er aldrig kommer igennem Dan Browns, som mange andre ellers roser stort.

Det har før i tiden været alt muligt forskelligt. De sidste bøger jeg læste var to af Khaleed Hosseini, og Game of Thrones mens jeg var gravid, Anna Karenina.. Det kan være store romaner, biografier, fantasy, noget social realisme. Men jeg er også sådan en der sidder og fniser for mig selv af underfundige udtryk og dejlig sprogbrug, uanset genren.. det er virkelig forskelligt hvad der fanger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.