Ud af forhold hvordan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2018

LSS

Anonym skriver:

Er i et forhold med en psykisk manipulerede mand og er snart helt brugt op  

Aner ikke hvordan jeg slipper væk, hvor tager man lige hen med tre børn (kun den yngste på to er han far til).

Vi har jævnligt skænderier, men efter han for et par md siden gik langt over stregen, kastede mig ned i gulvet og tog kvælertag på mig foran den toårige,  har jeg ikke turde gøre andet end at bare holde mig i skindet og ikke sige eller gøre noget forkert.

Men jeg er så ked af det indeni, vil så gerne ud af det ustabile forhold. Har ingen venner tilbage, ingen  fritidsfritidsaktiver og er faktisk begyndt at tro på jeg ikke er god nok. Er nærmest en skygge af mig selv, eller af den jeg var engang.  Er bange for at have en depression, hvilket kun gør jeg føler mig endnu mindre værd. 

Han kritiserer konstant, nærmest alt jeg gør. Siger det er min skyld vores sex liv er dødt, da jeg er dårlig til det. Laver for sund mad, for meget han ikke gider sorterer fra, vasker gulvet forkert,  mit job er ikke noget værd da jeg ikke tjener så meget som ham og kunne blive ved.. 

Har tidligere ville bryde forholdet, men han ville hvertfald ikke flytte da han også betaler til huslejen osv. Endte jo med han blev.. 

Hvad gør jeg ? Ville kommunen mon hjælpe med at komme på en akutbolig liste?  Har lyst til bare stikke af men kan man jo heller ikke bare gøre.. 

Hej kære du ❤️ Jeg har netop gennemgået PRÆCIS det samme. Du er meget velkommen til at skrive til mig. Måske kan vi hjælpe hinanden?  Og skulle du bo i nærheden af mig så er min dør åben! For jer alle 4. Jeg har i øvrigt selv 3 børn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2018

Anonym trådstarter

Tak til alle.

Tak fordi i lyttede og fik mig til at tage skridtet videre mod at bryde og komme væk.

Har i dag meldt mig syg fra job, pakket nogle private ting og tøj osv. Derefter været ude og leje et lille opbevaringsrum hvor jeg har "gemt" tingene så jeg ikke helt står uden ting når vi flytter helt. Må se hvor meget jeg kan få afvejen derude inden..hvis bare vores vigtigste personlige ting bliver fredet der er jeg glad.. ved jo ikke hvad der sker her når vi flytter.. om han smadre det hele eller hvad der sker...

Next step er turde tage telefonen og få arrangeret hvor vi kan tage hen snarest... 

Hård dag, sov stort ikke i nat, skiftevis spekulerede og græd. Men hvor var det alligevel godt, at finde ud af jeg kunne græde, har bare følt mig tom det sidste stykke tid..

Anmeld Citér

21. februar 2018

Soffy27

Du er meget velkommen til at skrive privat - har selv været der.. 

Anmeld Citér

26. februar 2018

Tommelise

Jeg er en af dem, der har rådet til at kontakte et krisecenter - men har hørt nogen sige, at man skal visiteres til et krisecenter.

Er det rigtigt ? - kan man ikke kontakte et krisecenter direkte ?

Anmeld Citér

26. februar 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Er i et forhold med en psykisk manipulerede mand og er snart helt brugt op  

Aner ikke hvordan jeg slipper væk, hvor tager man lige hen med tre børn (kun den yngste på to er han far til).

Vi har jævnligt skænderier, men efter han for et par md siden gik langt over stregen, kastede mig ned i gulvet og tog kvælertag på mig foran den toårige,  har jeg ikke turde gøre andet end at bare holde mig i skindet og ikke sige eller gøre noget forkert.

Men jeg er så ked af det indeni, vil så gerne ud af det ustabile forhold. Har ingen venner tilbage, ingen  fritidsfritidsaktiver og er faktisk begyndt at tro på jeg ikke er god nok. Er nærmest en skygge af mig selv, eller af den jeg var engang.  Er bange for at have en depression, hvilket kun gør jeg føler mig endnu mindre værd. 

Han kritiserer konstant, nærmest alt jeg gør. Siger det er min skyld vores sex liv er dødt, da jeg er dårlig til det. Laver for sund mad, for meget han ikke gider sorterer fra, vasker gulvet forkert,  mit job er ikke noget værd da jeg ikke tjener så meget som ham og kunne blive ved.. 

Har tidligere ville bryde forholdet, men han ville hvertfald ikke flytte da han også betaler til huslejen osv. Endte jo med han blev.. 

Hvad gør jeg ? Ville kommunen mon hjælpe med at komme på en akutbolig liste?  Har lyst til bare stikke af men kan man jo heller ikke bare gøre.. 

Ring til lokk (70203082) og hør hvad dine muligheder er. Det er flot du tager skridtet og søger væk. 

Anmeld Citér

27. februar 2018

Anonym

Tommelise skriver:

Jeg er en af dem, der har rådet til at kontakte et krisecenter - men har hørt nogen sige, at man skal visiteres til et krisecenter.

Er det rigtigt ? - kan man ikke kontakte et krisecenter direkte ?

Jeg ved ikke hvordan det er i dag. For ti år siden stod jeg der med en helt lille baby på armen. Der ringede jeg kort forinden (altså i bilen på vej derhen) og tog derhen, blev straks “optaget” og blev der i tre mdr. Derefter i egen lejlighed med hemmelig adresse. De andre kvinder var flygtet “hjemmefra” på samme måde. Jeg ved ikke hvordan det er i dag men man kan jo altså ikke sidde pænt og vente hvis man virkelig er i fare. 

Anmeld Citér

27. februar 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvordan det er i dag. For ti år siden stod jeg der med en helt lille baby på armen. Der ringede jeg kort forinden (altså i bilen på vej derhen) og tog derhen, blev straks “optaget” og blev der i tre mdr. Derefter i egen lejlighed med hemmelig adresse. De andre kvinder var flygtet “hjemmefra” på samme måde. Jeg ved ikke hvordan det er i dag men man kan jo altså ikke sidde pænt og vente hvis man virkelig er i fare. 

Tak for svar.

Jeg syntes godt nok også, det lød meget mærkeligt. Man har jo ikke tid til bureaukrati, når man bare skal væk fra en voldelig mand.

Anmeld Citér

8. marts 2018

Troldemommi

Hvordan har du det?

er du okay? 

Er du kommet væk fra ham? 

Anmeld Citér

29. maj 2018

Anonym trådstarter

Opdatering!

Endte med, efter et stykke tid at gøre forholdet forbi og tage væk med børnene. Flyttede 14 dage på en campingplads og efterfølgende lidt tid til mine forældre så han kunne få flyttet sine ting og finde et sted at bo..tog han som forventet ikke særlig pænt, han sviner mig stadig til,nærmest dagligt, via sms for efterfølgende prøve at smiske sig ind med gode kommentarer. Han tømte hele boligen pånær børnenes ting, må starte helt forfra, ikke engang en madras jeg kunne sove på var tilbage. Alt var væk, bare tomt med tomt kun en klam røglugt var tilbage (før jeg flyttede røg han kun udenfor, nu stinker alle rum bare)

Er på vej til at flytte hjem med børnene igen, har taget tid da jeg har været udtryg og har skulle gøre alt rent og skaffe ting og møbler. Bliver rart når det er på plads, savner at have et hjem. Følelsesmæssig er jeg stadig meget påvirket men kan mærke at det går fremad..

Anmeld Citér

29. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Opdatering!

Endte med, efter et stykke tid at gøre forholdet forbi og tage væk med børnene. Flyttede 14 dage på en campingplads og efterfølgende lidt tid til mine forældre så han kunne få flyttet sine ting og finde et sted at bo..tog han som forventet ikke særlig pænt, han sviner mig stadig til,nærmest dagligt, via sms for efterfølgende prøve at smiske sig ind med gode kommentarer. Han tømte hele boligen pånær børnenes ting, må starte helt forfra, ikke engang en madras jeg kunne sove på var tilbage. Alt var væk, bare tomt med tomt kun en klam røglugt var tilbage (før jeg flyttede røg han kun udenfor, nu stinker alle rum bare)

Er på vej til at flytte hjem med børnene igen, har taget tid da jeg har været udtryg og har skulle gøre alt rent og skaffe ting og møbler. Bliver rart når det er på plads, savner at have et hjem. Følelsesmæssig er jeg stadig meget påvirket men kan mærke at det går fremad..

Hvor er det godt at høre at du fik samlet kræfter og mod til at komme ud af det usunde forhold �� 

Hvis ikke du allerede har gjort det vil jeg anbefale at få skiftet låsen i din bolig inden I flytter tilbage - også selvom han har givet dig nøgler tilbage. Så kan du være helt sikker på at han ikke har en nøgle og pludselig står der i boligen.

Alt det bedste ønskes til dig og dine børn herfra. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.