Ud af forhold hvordan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.912 visninger
21 svar
30 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. februar 2018

Anonym trådstarter

Er i et forhold med en psykisk manipulerede mand og er snart helt brugt op  

Aner ikke hvordan jeg slipper væk, hvor tager man lige hen med tre børn (kun den yngste på to er han far til).

Vi har jævnligt skænderier, men efter han for et par md siden gik langt over stregen, kastede mig ned i gulvet og tog kvælertag på mig foran den toårige,  har jeg ikke turde gøre andet end at bare holde mig i skindet og ikke sige eller gøre noget forkert.

Men jeg er så ked af det indeni, vil så gerne ud af det ustabile forhold. Har ingen venner tilbage, ingen  fritidsfritidsaktiver og er faktisk begyndt at tro på jeg ikke er god nok. Er nærmest en skygge af mig selv, eller af den jeg var engang.  Er bange for at have en depression, hvilket kun gør jeg føler mig endnu mindre værd. 

Han kritiserer konstant, nærmest alt jeg gør. Siger det er min skyld vores sex liv er dødt, da jeg er dårlig til det. Laver for sund mad, for meget han ikke gider sorterer fra, vasker gulvet forkert,  mit job er ikke noget værd da jeg ikke tjener så meget som ham og kunne blive ved.. 

Har tidligere ville bryde forholdet, men han ville hvertfald ikke flytte da han også betaler til huslejen osv. Endte jo med han blev.. 

Hvad gør jeg ? Ville kommunen mon hjælpe med at komme på en akutbolig liste?  Har lyst til bare stikke af men kan man jo heller ikke bare gøre.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2018

nemisis

Profilbillede for nemisis

Prøv at tage kontakt til LoKk

http://www.lokk.dk

Anmeld Citér

20. februar 2018

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Anonym skriver:

Er i et forhold med en psykisk manipulerede mand og er snart helt brugt op  

Aner ikke hvordan jeg slipper væk, hvor tager man lige hen med tre børn (kun den yngste på to er han far til).

Vi har jævnligt skænderier, men efter han for et par md siden gik langt over stregen, kastede mig ned i gulvet og tog kvælertag på mig foran den toårige,  har jeg ikke turde gøre andet end at bare holde mig i skindet og ikke sige eller gøre noget forkert.

Men jeg er så ked af det indeni, vil så gerne ud af det ustabile forhold. Har ingen venner tilbage, ingen  fritidsfritidsaktiver og er faktisk begyndt at tro på jeg ikke er god nok. Er nærmest en skygge af mig selv, eller af den jeg var engang.  Er bange for at have en depression, hvilket kun gør jeg føler mig endnu mindre værd. 

Han kritiserer konstant, nærmest alt jeg gør. Siger det er min skyld vores sex liv er dødt, da jeg er dårlig til det. Laver for sund mad, for meget han ikke gider sorterer fra, vasker gulvet forkert,  mit job er ikke noget værd da jeg ikke tjener så meget som ham og kunne blive ved.. 

Har tidligere ville bryde forholdet, men han ville hvertfald ikke flytte da han også betaler til huslejen osv. Endte jo med han blev.. 

Hvad gør jeg ? Ville kommunen mon hjælpe med at komme på en akutbolig liste?  Har lyst til bare stikke af men kan man jo heller ikke bare gøre.. 

Ring også til mødrehjælpens rådgivning i morgen. De har set og hørt de he situationer masser af gange før, og har sikkert gode råd til hvad du skal gøre, skridt for skridt. Ingen tvivl om du gør det rigtige, håber på det bedste for dig.

Anmeld Citér

20. februar 2018

Tommelise

Du kan evt. kontakte det nærmeste krisecenter

Anmeld Citér

20. februar 2018

Anonym

Kontakt et krisecenter! Det forhold er I (barn og dig) nød til at komme ud af. Har selv prøvet det samme. Se at kom Ud.. spild ikke mere tid af jeres liv på det. 

Anmeld Citér

20. februar 2018

Anonym trådstarter

Tak for svar. Bare rigtig svært. Har taget mig lang tid, at bare tage mig mod til, at skrive startindlægget. Bliver ved at tænke at tingene jo går ok lige pt, måske jeg overdriver, måske det virkelig er mig den er gal med, hvis jeg nu bare... Ligger alene på madrassen og tårerne triller stille, sårbar og blottet, men har fået taget hul på problemet.. 

Håber jeg finder styrke og mod til at virkelig gå..

Er svært..Han kan være en god far og kæreste det ene øjeblik, og "vende på en tallerken" det andet hvis tingene ikke går som han vil... 

Anmeld Citér

20. februar 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Hej med dig. 

Du skal du af det der forhold ASAP!!!.. Både for din og dine børns skyld. 

Det er psykisk terror og manipulation han har kørt på dig og du står nu alene tilbage. Det er ikke normalt det der, og han har kontrollen over dit liv. NU kontakter du et krisecenter og får hjælp til at flytte og til at håndtere fremtiden. Lige nu! Ikke i morgen, ikke senere eller hvis det sker igen (for det er ikke et hvis, det er et NÅR) - du kontakter dem lige nu!!!

Og lægger han en hånd på dig eller dine børn igen, så ringer du efter politiet med det samme!.. Og gør du ikke det, måske af frygt, så tager du væk fra ham og husk og få taget billede af eventuelle skader. 

Jeg håber du får ro på dit liv. Det er en forfærdelig situation du står i. 

Anmeld Citér

20. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Tak for svar. Bare rigtig svært. Har taget mig lang tid, at bare tage mig mod til, at skrive startindlægget. Bliver ved at tænke at tingene jo går ok lige pt, måske jeg overdriver, måske det virkelig er mig den er gal med, hvis jeg nu bare... Ligger alene på madrassen og tårerne triller stille, sårbar og blottet, men har fået taget hul på problemet.. 

Håber jeg finder styrke og mod til at virkelig gå..

Er svært..Han kan være en god far og kæreste det ene øjeblik, og "vende på en tallerken" det andet hvis tingene ikke går som han vil... 

Jeg arbejder med kriseramte kvinder til dagligt. 

ALLE siger, at det går okay nu, tror de selv overdriver og er sikker på at det er dem selv den er galt med og som har forsaget at han er kommet derud. Det er det aldrig. Det er et usundt forhold og en manupulerende og magtsyg mand, der ingen respekt har for dig. 

Du skal ud af det forhold nu!

Anmeld Citér

20. februar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du ska som de andre også siger, kontakte et krisecenter NU!!

De er der for at hjælpe og du har brug for hjælp.

Start med også at fortælle din familie, hva der forgår. Fortæl også at han har været voldelig overfor dig.

Søg for når overskuddet igen er til, at kontakte dine gamle venner, fortæl dem hva der er foregået. Self vil de ku forstå og gennemskue hva der er sket.

Fortæl feks allerede nu din chef, eller nogle gode kollegaer hva du går igennem. Så vil de også ha en chance for at forstå hva du står i, og ka ha en bedre chance for at støtte dig!

Det er ik dig, der er noget galt med!!!!! Vh Stine 

Anmeld Citér

20. februar 2018

Allenavnevartaget

Kan kun tilslutte mig hvad de andre siger. Kontakt et krisecenter nu, eller i morgen tidlig. Vær væk når din mand kommer fra arbejde og lad krisecenteret og evt. Mødrehjælpen hjælpe dig. Krisecenteret kan give dig tag overhovedet og hjælpe til at komme videre både psykisk og fysisk. De hjælper dig også med at skabe kontakt til familie og venner igen.

Dit selvværd bliver kun mindre og mindre af at du bliver boende, og hvad med dine børn? Skal de virkelig vokse op hos sådan en mand? Skal de ikke have chancen for at leve deres liv?

Du får intet godt ud af at blive boende, og han vil fortsat pille dig fra hinanden og isolere dig fuldstændigt.

Så meld sig syg fra arbejde i morgen og brug dagen på at komme væk, men hjælp fra mødrehjælpen og et krisecenter. Det er det bedste du kan gøre for sig selv og for dine børn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.