Jeg er selv meget jaloux, og kan se trolde og problemer overallt, men her er en reel mulighed for at du dummer dig hvis du reagere for meget på din vrede og første intuition..
Set fra hans synspunkt, vil han bare gerne have hans vens nye kæreste føler sig velkommen. Der kan ligge en masse imellem din kæreste og hans kammerat der gør at din kæreste derfor overdriver sin venlighed, hvad end det er "Nu behandler du min ven ordentligt!" attitude eller "Deeeejligt, min ven er kommet videre, og så med en sød dame!!".
Som sagt er jeg selv jaloux, men jeg har virkelig lært mest af at vente, trække vejret, sætte mig ned og holde min kæreste i hånden og sige "Jeg følte mig jaloux da jeg så hvor glad du blev for at snakke med hende. Jeg er ked af det er sådan jeg føler det, men jeg bliver nød til at spørge hvorfor du blev SÅ glad". Stil spørgsmål, men ikke "synes du da hun var flot??" Spørgsmål, men mere for at forstå hans reaktion.
Min nuværende kæreste er gudskelov fantastisk til at tackle det, og svare helt oprigtigt og kommer med vinkler jeg aldrig selv havde set, hvorimod min eks gik total i forsvarsmode, og blev sådan "nå, jeg skal da nok lade være med at smile en anden gang", eller også bare helt benægt benægt og benægt.
Anmeld
Citér