Wow, tak for alle de svar og så så hurtigt.. :-)
Jeg er helt enig med alle jer som ikke synes at min og min mands privatøkonomi skal lide under at min leder er dårlig til sit arbejde. Det er også svært for mig at “acceptere”, men samtidig vil jeg bare så gerne væk. Fra hende. Mine kollegaer er utrolig søde, men lider også under at min leder er enormt manipulerende.
For lige at få jeres syn på sagen, så har jeg her to eksempler som er foregået efter jeg blev gravid.
Jeg hørte en dag fra en rigtig god kollega, at min leder “offentligt” til en frokost havde sagt at graviditet ikke er en sygdom i forbindelse med en arbejdsopgave, som jeg gerne ville have sat timer af til. Jeg konfronterer hende med det og siger at jeg ikke synes det er rart at der bliver talt på den måde når jeg ikke er der. Hun siger så at det er min og min kollegas problem, idet vi skal stoppe med at fortælle hvad der sker når den anden ikke er der. Jeg mener jo at det er hende der skal lade være med at komme med den slags udtalelser.
Det andet eksempel er at jeg, sammen med en kollega har fået til opgave at have en praktikant i 6 måneder. Jeg har fået opgaven, da en anden kollega blev syg med stress. Jeg fortæller min leder, at jeg gerne vil tage opgaven, men jeg kan ikke tage det udover alt det andet som jeg har det lige nu. Jeg foreslår at hun giver den til en anden. Det vil hun ikke, men siger ok til at jeg ikke bliver vejleder. Men hun mener at jeg selv skal sige det til den kollega som skal tage opgaven alene. Jeg er uenig, men siger det til min kollega. Han bliver enormt ærgerlig, stresset og synes det er helt uoverskueligt, da hans præmis for at tage opgaven var at de/vi var to.
Jeg fortæller det til min leder, som siger at hvis ikke jeg selv kan finde ud af at sige det til min kollega og komme af med opgaven, så er det bare synd. Så må jeg fuldføre det. Jeg er igen paf.. hun har givet ok for at jeg er ude af opgaven - men det er fortsat mit problem?
Mht. afspadsering, så må vi have 40 timer plus. Jeg har 70 og min leder har blot sagt til dem der tjekker det at det er efter aftale med hende og mig. Det har hun sagt imens jeg havde juleferie.
Anmeld
Citér