Adhd hos børnehavebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2018

FrkGranger

Carina:-) skriver:

Det lyder som W som er snart 6 og er igang med udredning. 

De siger så at det er hans fortid der gør at han er langt bagud i udvikling ( svarer som en på 3)

Men det kan altså være ADHD der gør at de kan være tilbage? 

Det var Hvad de har sagt til os.

At det kan være opmærksomheds forstyrrelsen eller en mental retardering...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2018

Carina:-)

FrkGranger skriver:

Det var Hvad de har sagt til os.

At det kan være opmærksomheds forstyrrelsen eller en mental retardering...

Det ville på en eller anden måde være en trøst hvis det var ADHD der havde "skylden  tak for svar ��

Anmeld Citér

20. februar 2018

lineog4

Det ville på en eller anden måde være en trøst hvis det var ADHD der havde "skylden  tak for svar ��

Det er jo meget svært at skille tingene ad. En tidlig skade, en ADHD og andet der gør ens opmærksom kan være udfordret og især at de eksekutive funktioner er udfordret udover, hvad der er forventeligt på alderstrinnet kan jo gå ind og påvirke den kognitive udvikling, så barnet synes at være mental retarderet eller bagud kognitivt.

Jeg kan godt forstå det vil være en lettelse at I kan pege mod ADHD, men den ADHD han måske får som diagnose kan egentlig også være pga hans start på livet - ADHD diagnosticers på symptomer (groft sagt) og de symptomer kan også have sin rod et andet sted.

Men når det er skrevet så er det vigtigt for mig at skrive at intet er statisk. Jeg arbejder dagligt med de børn som for det første er fantastiske børn som giver mig mange smil i løbet af en dag. Jeg er stadig naiv og det giver pote, for de udvikler sig og de fleste af dem opnår mere end de skulle på papiret netop når vi har fokus på deres opmærksomhedsforstyrrelser, de eksekutive funktioner og støtter/stilladserer netop der fordi vi tror på de kan lære i deres tempo.

Anmeld Citér

20. februar 2018

Carina:-)

lineog4 skriver:

Det er jo meget svært at skille tingene ad. En tidlig skade, en ADHD og andet der gør ens opmærksom kan være udfordret og især at de eksekutive funktioner er udfordret udover, hvad der er forventeligt på alderstrinnet kan jo gå ind og påvirke den kognitive udvikling, så barnet synes at være mental retarderet eller bagud kognitivt.

Jeg kan godt forstå det vil være en lettelse at I kan pege mod ADHD, men den ADHD han måske får som diagnose kan egentlig også være pga hans start på livet - ADHD diagnosticers på symptomer (groft sagt) og de symptomer kan også have sin rod et andet sted.

Men når det er skrevet så er det vigtigt for mig at skrive at intet er statisk. Jeg arbejder dagligt med de børn som for det første er fantastiske børn som giver mig mange smil i løbet af en dag. Jeg er stadig naiv og det giver pote, for de udvikler sig og de fleste af dem opnår mere end de skulle på papiret netop når vi har fokus på deres opmærksomhedsforstyrrelser, de eksekutive funktioner og støtter/stilladserer netop der fordi vi tror på de kan lære i deres tempo.

Jeg håber at vi om nogle år kan se en positiv udvikling .

For pt står han fuldstændig stille og fagpersoner mener ikke han nogensi de kan klare sig uden massiv hjælp.

Ja det ville være en lettelse for det er svært ikke at bebrejde forældre systemet og ja en selv over det gik så galt.

Anmeld Citér

20. februar 2018

Blop2

Vores søn på 6 år har adhd. Han var lige blevet 5 år da han startede udredning.

Anmeld Citér

21. februar 2018

FrkGranger

Sådan var jeg det også...

Vi får svar i dag og kan mærke jeg af hele mit hjerte ønsker det er ADHD der giver vanskeligheder med udviklingen..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.