Carina:-) skriver:
Det ville på en eller anden måde være en trøst hvis det var ADHD der havde "skylden tak for svar
Det er jo meget svært at skille tingene ad. En tidlig skade, en ADHD og andet der gør ens opmærksom kan være udfordret og især at de eksekutive funktioner er udfordret udover, hvad der er forventeligt på alderstrinnet kan jo gå ind og påvirke den kognitive udvikling, så barnet synes at være mental retarderet eller bagud kognitivt.
Jeg kan godt forstå det vil være en lettelse at I kan pege mod ADHD, men den ADHD han måske får som diagnose kan egentlig også være pga hans start på livet - ADHD diagnosticers på symptomer (groft sagt) og de symptomer kan også have sin rod et andet sted.
Men når det er skrevet så er det vigtigt for mig at skrive at intet er statisk. Jeg arbejder dagligt med de børn som for det første er fantastiske børn som giver mig mange smil i løbet af en dag. Jeg er stadig naiv og det giver pote, for de udvikler sig og de fleste af dem opnår mere end de skulle på papiret netop når vi har fokus på deres opmærksomhedsforstyrrelser, de eksekutive funktioner og støtter/stilladserer netop der fordi vi tror på de kan lære i deres tempo.
Anmeld
Citér