Adhd hos børnehavebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

824 visninger
15 svar
5 synes godt om
19. februar 2018

Anonym trådstarter

Hej,

Er der nogen herinde, hvis børn i 5 års alderen er blevet udredt for ADHD? I så fald vil jeg gerne stille nogle spørgsmål, hvis i vil svare.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2018

Aki.S

Må man spørge, hvorfor du mener din 5 årige lider af ADHD?

Anmeld Citér

19. februar 2018

FrkGranger

Anonym skriver:

Hej,

Er der nogen herinde, hvis børn i 5 års alderen er blevet udredt for ADHD? I så fald vil jeg gerne stille nogle spørgsmål, hvis i vil svare.

Min søn der bliver 4 den 1/6, er lige færdig med udredning, vi får svar den 21/2, men psykologen sagde de ikke er i tvivl.

Men vil da også gerne vide begrundelsen for, at du mistænker ADHD

Anmeld Citér

19. februar 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores søn på 10 år har ADHD. Vi havde allerede mistanke om det, da han gik i børnehave. Han blev udredt da han var 6 1/2 år

Anmeld Citér

19. februar 2018

Anonym trådstarter

Aki.S skriver:

Må man spørge, hvorfor du mener din 5 årige lider af ADHD?

Jeg mener ikke, jeg har en lille mistanke om. Har ikke tid til at skrive så meget før senere, men pædagogerne er også obs på ham, og der har været nogle udfordringer. Vi skal snart til møde med dem om ham igen. Jeg har selv arbejdet en del med børn med ADHD, men det har været større børn fra 8+, og har derfor ikke meget erfaring med når det er småbørn, for de er jo generelt set mere impulsive, har krudt i røven osv. Derfor spørger jeg her.

Anmeld Citér

19. februar 2018

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Min søn der bliver 4 den 1/6, er lige færdig med udredning, vi får svar den 21/2, men psykologen sagde de ikke er i tvivl.

Men vil da også gerne vide begrundelsen for, at du mistænker ADHD

Har du lyst til at fortælle lidt om hvorfor de tænker han har adhd? Se mit svar til aki

Anmeld Citér

19. februar 2018

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Vores søn på 10 år har ADHD. Vi havde allerede mistanke om det, da han gik i børnehave. Han blev udredt da han var 6 1/2 år

Hvorfor havde i den mistanke?

Anmeld Citér

19. februar 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Hvorfor havde i den mistanke?

Ingen situationsfornemmelse, hurtig forurettet, svært ved at holde fokus, blev hurtig sur, urolig både på hænder og fødder, uro i kroppen mv. Det er set udfra hvad der var normalt for børn i den alder.

Vi var ikke i tvivl. Vi skulle dog kæmpe med PPR for, at de lavede tests på ham og da han lå alt for højt i dem kunne vi bare sige "det var det vi sagde"!

Anmeld Citér

19. februar 2018

FrkGranger

Anonym skriver:

Har du lyst til at fortælle lidt om hvorfor de tænker han har adhd? Se mit svar til aki

Han er mere impulsiv end jævnaldrende, hans frustrationer udmunder altid i kast med ting.

Han har ingen, som i absolut ingen, forståelse for farer.

Er altid i gang i kroppen... 

Dertil er han bagud i udviklingen, som de mener kan skyldes hans opmærksomheds forstyrrelse, som gør han ikke når andet end det halve før han er afledt..

Anmeld Citér

19. februar 2018

Carina:-)

FrkGranger skriver:

Han er mere impulsiv end jævnaldrende, hans frustrationer udmunder altid i kast med ting.

Han har ingen, som i absolut ingen, forståelse for farer.

Er altid i gang i kroppen... 

Dertil er han bagud i udviklingen, som de mener kan skyldes hans opmærksomheds forstyrrelse, som gør han ikke når andet end det halve før han er afledt..

Det lyder som W som er snart 6 og er igang med udredning. 

De siger så at det er hans fortid der gør at han er langt bagud i udvikling ( svarer som en på 3)

Men det kan altså være ADHD der gør at de kan være tilbage? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.