Når ungerne hader fiskeolieen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

730 visninger
16 svar
11 synes godt om
18. februar 2018

Troldemommi

Vores børn lider af tør og kløende hud her om vinteren, vi smører dem i en god creme og som ekstra tilskud er vi blevet anbefalet at give dem en teskefuld fiskeolie som ligesom kan bløde huden op indefra, men problemet er

De hader virkelig fuskeolien, jeg tror det er den fedtede konsistens, jeg plejer at putte det sammen med lidt saftevand, for at gøre det nemmere at få ned, men stadig er det en kamp at få det ned.

Har i et godt råd? 

Er træt af den evige kamp hver morgen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2018

Lenchick

Troldemommi skriver:

Vores børn lider af tør og kløende hud her om vinteren, vi smører dem i en god creme og som ekstra tilskud er vi blevet anbefalet at give dem en teskefuld fiskeolie som ligesom kan bløde huden op indefra, men problemet er

De hader virkelig fuskeolien, jeg tror det er den fedtede konsistens, jeg plejer at putte det sammen med lidt saftevand, for at gøre det nemmere at få ned, men stadig er det en kamp at få det ned.

Har i et godt råd? 

Hele familien her får flydende fiskeolie. Børnene er 3 og 6 ig får den sammen med 1/2 glad æblemost. Voksne drikker bare rent. 

Den olie, vi får, hverken smager eller lugter af fisk. 

Anmeld Citér

18. februar 2018

nanan78

Profilbillede for nanan78

At spise olie mod tør hud er et damebladsråd, der findes ingen evidens for effekt. Drop fiskeolien og spis lækker fisk istedet, så de kan få de fedtsyrer de skal bruge. 

Anmeld Citér

18. februar 2018

Liland

Profilbillede for Liland
Troldemommi skriver:

Har i et godt råd? 

køb "eye q chews" i stedet for  de smager af jordbær (og behøver ikke nødvendigvis at tygges) de er bedst hvis de opbevares i køleskabet

Herhjemme har de haft en positiv effekt på datterens koncentration og hukommelse og hendes børneeksem er blevet væsentlig bedre

Anmeld Citér

18. februar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Kan man ikke blande det i yoghurten, havregrøden eller hvad de nu får? Jeg går udfra det ikke smager af fisk ligesom en anden skriver. eller i sovsen til aftensmaden. Something. 

Anmeld Citér

18. februar 2018

Tobabyer

Tror man kan få sådan nogle fiskeolie vingummier, ved ikke om det er dem en anden skriver om, men måske det kunne være noget?

Anmeld Citér

18. februar 2018

Rockertand

Troldemommi skriver:

Har i et godt råd? 

Køb EyeQ.

Anmeld Citér

18. februar 2018

Ena

Troldemommi skriver:

Har i et godt råd? 

Få jeres fedt gennem kosten i stedet: nødder, frø og kerner, laks, makrel og sild fx, avocado, olie, æg og ost. 

Anmeld Citér

18. februar 2018

Troldemommi

Lenchick skriver:

Hele familien her får flydende fiskeolie. Børnene er 3 og 6 ig får den sammen med 1/2 glad æblemost. Voksne drikker bare rent. 

Den olie, vi får, hverken smager eller lugter af fisk. 

Den her har heller ikke nogen duft eller smag, men måske vi skal prøve med noget æblemost, tak for rådet 

Anmeld Citér

18. februar 2018

Troldemommi

nanan78 skriver:

At spise olie mod tør hud er et damebladsråd, der findes ingen evidens for effekt. Drop fiskeolien og spis lækker fisk istedet, så de kan få de fedtsyrer de skal bruge. 

Vi spiser fint med fisk, men når huden er tæt tager vi apotekerens råd til os, for det hjælper, problemet er mere at få det ned 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.