Hvad med helt at fjerne pommes? Lav nogle kartofler i ovnen selv eller lignende?
Du kan lave så mange lækre slags kartofler, som ikke indeholder nær så meget fedt. Pommes du køber færdig, er forstegt i olie. Nu ved jeg ikke hvordan du tilbereder dem, men hvis de ryger i en friture er det heller ikke særlig sundt.
Hvis vi hos os laver nogle kartofler som skal være lidt mere lækre end fx kartoffelbåde i ovnen med lidt olie og krydderier på(pommes hos os), så kan det fx være röstikartofler, de er nemme og hurtige at lave og lækre.
Kartoffelkroketter med spinat og flødeost er også et hit hos os. De er mindre sunde fordi jeg panerer dem, men der er stadig noget grønt i og jeg ved hvilke råvarer der er anvendt.
Vi laver også nogle kartofler der bliver skåret i tern, sat til kogning med saltet vand, de kommer kun lige op at koge, så hældes vandet godt fra. Der kommes lidt olien i gryden og låg på og rystes. Så er par skefulde mel og så ryste gryden godt, på bagepapir med kartoflerne og så i ovnen. De bliver sprøde og lækre. 
Det var forslag til ændringer, selvom det ikke var det du søgte
Anmeld
Citér