Frederikke80 skriver:
Min datter skal snart konfirmeres og hun vil gerne holde festen om aftenen. Hendes far har samme ønske. Jeg er i tvivl om man kan tillade sig det når kirken er kl 10... hvad tænker I?
Mange familie medlemmer kommer langvejs fra og jeg tænker det er rigtig træls for dem at skulle i kirke og så gå rundt og vente hele dagen på at skulle til fest om aftenen.
Ville I synes det er okay?
Mit svar afhænger lidt af, hvad I/om I tilbyder noget i løbet af dagen og om det er fredag, lørdag eller søndag? Den gængse konfirmations-rutine er jo, at det er efter kirken.
Hvis jeg skulle tulle rundt alene (udenfor?) og gå på café til frokost og så først til fest kl. 18, så ville jeg enten springe kirken over eller springe festen over. Hvis det var en søndag, ville jeg springe festen over.
Hvis det var en fredag eller lørdag og I tog ansvaret for dagen, havde et lokale/hjemme hos jer, satte spil frem, serverede let frokost og så måske startede kl. 17 om eftermiddagen, så ville det for mig være fint.
Men der kan jo komme mange afbud på den konto. Det skal man være klar til.
Vi skal til konfirmation 5 timer væk her snart. Vi kører allersenest kl. 17 en søndag. Og så er det uden vores søn, da det er helt håbløst med så lang en tur på det tidspunkt.
Vh.
Anmeld
Citér