Hm, på den ene side kan jeg godt følge dig. Da vi havde været sammen et par år kom vi også ofte op at skændes i weekenderne og ferierne. Men der var det også nyt og man kendte ikke helt hinanden og så stadig ny sider af sig selv og hinanden. Og vi havde ikke børn at tage hensyn til, så et skænderi kunne vare monster længe.
Men nu, hvor vi har en søn på 2 år, må jeg indrømme at jeg har det helt omvendt. Jeg synes hverdagene er hårde. Min mand arbejder skiftende arbejdstider, så ofte er han væk om eftermiddagen/aften, og jeg er så på arbejde om formiddagen hvor han har fri inden han møder ind kl. 15. Så her må jeg indrømme at jeg glæder mig som et lille barn til vi har nogle aftner sammen eller til han har friweekend, og så er det godt nok sjældent vi skændes der. Vi er begge sådan ret fokuseret på, når vi har fri sammen, at hygge os som familie og så hygger vi på legepladsen, zoo, den blå planet eller med et godt spil og hjemmebag herhjemme og så om aften når vores søn sover åbner vi en flaske rødvin og har partid. Så jeg synes vi ofte får fornyet energi i parforholdet når vi har haft ferie eller længere tids fri sammen, men det er også ofte vi ikke har så meget tid sammen i hverdagene og det er helt særligt og noget man ser frem til når vi så endelig har tid sammen
...
Anmeld
Citér