Huskøb - er det frækt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2018

Troldemommi

altogintet skriver:

Sidder der mon nogle med en smule forstand på huskøb - har du evt selv budt og købt (eller solgt) et hus for en god sjat under udbudsprisen?

Vi har kig på et hus, som har den perfekte planløsning og beliggenhed for os. Det står til 1.150.000 hvilket i og for sig er en fin pris. MEN der skal laves helt nyt tag, som vi har fået til tilbud på. Prisen bliver ca 450.000 kr. Derudover skal alt indvendigt laves, da husets rum står fuldstændig som da det blev bygget i 79, nye lofter i alle rum er også en nødvendighed, da tagets dårlige tilstand har lavet vandskader i eksisterende lofter. Generelt er der mange K3'ere i huset.

Vi tænker umiddelbart at byde 700.000 og vores max pris ligger et sted mellem 850.000-900.000

Men er det frækt at byde så langt under? Var du løbet skrigende bort som sælger?

Edit: huset har stået til salg over 1100 dage og er kun justeret ned med 8 % i juli 2015. 

Jeg syntes sagtens i kan byde en del under, mange husejere tror deres huse er guld værd, og når de vil sælge skruer de da op for prisen sammen med deres mægler, så Byd det i føler er en fin pris, sælger kan jo bare sige nej.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2018

JC2014

Profilbillede for JC2014

Altså jeg havde umiddelbart godt turde gøre det ud fra hvad du beskriver... Der er jo rigtig mange ting der skal udbedres, og det må sælger også have øjne for. Selvfølgelig kan sælger blive fornærmet, men de er jo i deres gode ret til at takke nej. Sådan er det jo når man handler...

Anmeld Citér

14. februar 2018

Stivdie

Om det er et skambud kommer an på, hvad andre huse i området står til. Jeg ville nok benytte mig af boliga.dk til at se de typiske m2-priser for området, samt hvor stort afslag der typisk gives. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.