Huskøb - er det frækt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

908 visninger
12 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. februar 2018

altogintet

Sidder der mon nogle med en smule forstand på huskøb - har du evt selv budt og købt (eller solgt) et hus for en god sjat under udbudsprisen?

Vi har kig på et hus, som har den perfekte planløsning og beliggenhed for os. Det står til 1.150.000 hvilket i og for sig er en fin pris. MEN der skal laves helt nyt tag, som vi har fået til tilbud på. Prisen bliver ca 450.000 kr. Derudover skal alt indvendigt laves, da husets rum står fuldstændig som da det blev bygget i 79, nye lofter i alle rum er også en nødvendighed, da tagets dårlige tilstand har lavet vandskader i eksisterende lofter. Generelt er der mange K3'ere i huset.

Vi tænker umiddelbart at byde 700.000 og vores max pris ligger et sted mellem 850.000-900.000

Men er det frækt at byde så langt under? Var du løbet skrigende bort som sælger?

Edit: huset har stået til salg over 1100 dage og er kun justeret ned med 8 % i juli 2015. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2018

Anonym

Mit stod til salg til 995000.. også et originalt hus næsten uden forbedringer siden det blev opført. 

Det havde stået til salg i kun 5-6mdr. 

Vi bød 700.000. Fik det til 855000 og sælger udbedrede alle k'ere på el-rapporten samt vi fik alle havemaskiner med. 

Jeg ville ikke være så bange for det. 

Anmeld Citér

14. februar 2018

Junipige15

Nu kommer det selvfølgelig an på hvor det ligger, hvor længe huset har været til salg, og hvordan standen generelt er, som du selv er inde på. Men ja, jeg synes nok det er at skambyde. 300.000+ under, der kan du også risikere at ejeren slet ikke ønsker at handle med dig.. men igen, har det ligget til salg længe, og er det et område der er svært at sælge i. Hvor meget de skylder på ejendommen er måske også relevant at se på.. det kan det jo også være en mulighed hvis sælger er desperat for bare at komme af med det.En god ide er at tjekke hvad man i gennemsnit får i afslag i det område i kigger. Det kan give en prej om hvad i kan forvente i afslag

Anmeld Citér

14. februar 2018

Junipige15

Junipige15 skriver:

Nu kommer det selvfølgelig an på hvor det ligger, hvor længe huset har været til salg, og hvordan standen generelt er, som du selv er inde på. Men ja, jeg synes nok det er at skambyde. 300.000+ under, der kan du også risikere at ejeren slet ikke ønsker at handle med dig.. men igen, har det ligget til salg længe, og er det et område der er svært at sælge i. Hvor meget de skylder på ejendommen er måske også relevant at se på.. det kan det jo også være en mulighed hvis sælger er desperat for bare at komme af med det.En god ide er at tjekke hvad man i gennemsnit får i afslag i det område i kigger. Det kan give en prej om hvad i kan forvente i afslag

Nu så jeg lige du efterfølgende havde skrevet det havde ligger til salg virkelig længe. Så ville jeg nok ikke være så bange for at byde en god sjat under 

Anmeld Citér

14. februar 2018

altogintet

Junipige15 skriver:

Huset har stået til salg i over 1100 dage  

Anmeld Citér

14. februar 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
altogintet skriver:

Sidder der mon nogle med en smule forstand på huskøb - har du evt selv budt og købt (eller solgt) et hus for en god sjat under udbudsprisen?

Vi har kig på et hus, som har den perfekte planløsning og beliggenhed for os. Det står til 1.150.000 hvilket i og for sig er en fin pris. MEN der skal laves helt nyt tag, som vi har fået til tilbud på. Prisen bliver ca 450.000 kr. Derudover skal alt indvendigt laves, da husets rum står fuldstændig som da det blev bygget i 79, nye lofter i alle rum er også en nødvendighed, da tagets dårlige tilstand har lavet vandskader i eksisterende lofter. Generelt er der mange K3'ere i huset.

Vi tænker umiddelbart at byde 700.000 og vores max pris ligger et sted mellem 850.000-900.000

Men er det frækt at byde så langt under? Var du løbet skrigende bort som sælger?

Edit: huset har stået til salg over 1100 dage og er kun justeret ned med 8 % i juli 2015. 

Vi har købt hus der stod til 3.495.000 og vi har budt 2,9..  Vi landede på 3.015.000. Så knap 500.000 under. Vores argumenter var også at der var en del der skal laves. Vi endte med at bruge knap 250.000 på forbedringer/ændringer 

Anmeld Citér

14. februar 2018

Rockertand

altogintet skriver:

Vi bød ca 25% under, ejendomsmægleren var fortørnet og sagde, at det kom aldrig på tale, men skulle jo videregive bud. 

Hun ringede kort efter, havde meget svært ved at skjule sin irritation, da hun sagde, at de havde accepteret - og sluttede af med at sige "Havde jeg vidst det, så havde jeg SELV købt det!!".

Faren er, at man kan fornærme sælger i sådan en grad, at de vender ryggen, specielt hvis de har boet der i mange år, så der er følelser med i spillet.

Anmeld Citér

14. februar 2018

FruStolpe

Jeg vil tro at et hus der har ligger i 1000+ dage og kun er justeret med 8% er svært at få ved et skambudt. 

Min tanke er at det har stået længe til samme pris netop fordi sælger ikke behøver at sælge. Og ved at skambyde så fornærmer du dem blot.... 

Men der er bare min tanke... 

Anmeld Citér

14. februar 2018

Anonym

altogintet skriver:

Bor der nogen i det nu, eller står det tomt? 

Hvis det står tomt er der nok større chance for at sælger bare gerne vil af med det snarest. 

Mit var et dødsbo, så det var ok nemt at have med sælgerne at gøre da det var arvinger der bare skulle af med det. 

Oveni det, er det et område hvor husene ligger 2-3 år inden salg. Såå.. det gjorde det tilladeligt at byde en sjat under. 

Det er mig der skrev det første svar  

Anmeld Citér

14. februar 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
altogintet skriver:

Huset har stået til salg i over 1100 dage  

Så kan du ihvertfald godt tillade dig at byde en del under salgspris

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.