Kan man nægtes sygemelding af ens læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2018

Kurt_H

Camillos skriver:

Sagen er den jeg med tidligere barn fik bækkenløsning og allerede da jeg var 15 uger henne mærkede jeg at jeg ikke går fri denne gang  jeg har haft smertefulde mavesmerter og fået keglesnit efter 1 barn som jeg også var ved at føde for tidligt. Kom på fg for nogle dage siden, alting ser heldigvis fint ud endnu. Min jm mener at jeg skal sygemeldes grundet riciko for ftf og jeg skal til 25 ugers undersøgelse på fredag.. Jeg har ikke snakket med min læge om det, og jeg er bange for hun ikke vil forstå det. Jeg har så ondt efter en arbejdsdag at jeg ikke kan andet end at ligge på siden med en pude mellem benene når jeg kommer hjem, min lunte bliver kort overfor min partner fordi jeg har smerter og han ikke rigtig forstår mig. Jeg går somom det hele er ved at falde fra hinanden. Er der andre der er blevet nægtet en sygemelding af jeres læge med samme problematikker ? Selv min leder kigger på mig og siger jeg skal sygemeldes... 500 meters gang og jeg har brug for hvile grundet plukkeveer og smerter i lænden.. 

Jeg tvivler på at nogen læge med respekt for sig selv og sine patienter vil nægte at sygemelde dig ! Stress er aldrig godt for nogen og slet ikke dit ufødte barn !

Det er trist at din partner ikke forstår dig, fordi det er da ret simpelt at visse ting kan give en grim smerte som man ikke kan tage medicin for uden at der er en risiko. Jeg tænker at han selv er gået fri af tilsvarende smerte i sit liv og derfor har svært ved at sætte sig i dit sted.

Kontakt din læge. Når selv din chef er på nakken af dig, så er der god grund til at følge de råd du hører.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2018

Camillos

Kurt_H skriver:

Jeg tvivler på at nogen læge med respekt for sig selv og sine patienter vil nægte at sygemelde dig ! Stress er aldrig godt for nogen og slet ikke dit ufødte barn !

Det er trist at din partner ikke forstår dig, fordi det er da ret simpelt at visse ting kan give en grim smerte som man ikke kan tage medicin for uden at der er en risiko. Jeg tænker at han selv er gået fri af tilsvarende smerte i sit liv og derfor har svært ved at sætte sig i dit sted.

Kontakt din læge. Når selv din chef er på nakken af dig, så er der god grund til at følge de råd du hører.

Tak for dit svar, det varmer at mærke noget forståelse. Jeg skal til læge fredag og så må jeg se hvad hun siger. 

Anmeld Citér

14. februar 2018

Kay

Hvis jeg var dig havde jeg meldt mig syg med det samme og så snakker med lægen på fredag og få udfyldt de papire i skal udfylde sammen 

Anmeld Citér

14. februar 2018

Camillos

Kay skriver:

Hvis jeg var dig havde jeg meldt mig syg med det samme og så snakker med lægen på fredag og få udfyldt de papire i skal udfylde sammen 

Det har Jeg gjort nu, kan ikke mere, det er tydeligt. Så jeg håber at hun forstår mig når jeg kommer fredag. 

Anmeld Citér

16. februar 2018

Camillos

Camillos skriver:

Det har Jeg gjort nu, kan ikke mere, det er tydeligt. Så jeg håber at hun forstår mig når jeg kommer fredag. 

Update : min læge var ikke i tvivl om sygemelding. Gudskelov 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.