Kan man nægtes sygemelding af ens læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.757 visninger
14 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. februar 2018

Camillos

Sagen er den jeg med tidligere barn fik bækkenløsning og allerede da jeg var 15 uger henne mærkede jeg at jeg ikke går fri denne gang  jeg har haft smertefulde mavesmerter og fået keglesnit efter 1 barn som jeg også var ved at føde for tidligt. Kom på fg for nogle dage siden, alting ser heldigvis fint ud endnu. Min jm mener at jeg skal sygemeldes grundet riciko for ftf og jeg skal til 25 ugers undersøgelse på fredag.. Jeg har ikke snakket med min læge om det, og jeg er bange for hun ikke vil forstå det. Jeg har så ondt efter en arbejdsdag at jeg ikke kan andet end at ligge på siden med en pude mellem benene når jeg kommer hjem, min lunte bliver kort overfor min partner fordi jeg har smerter og han ikke rigtig forstår mig. Jeg går somom det hele er ved at falde fra hinanden. Er der andre der er blevet nægtet en sygemelding af jeres læge med samme problematikker ? Selv min leder kigger på mig og siger jeg skal sygemeldes... 500 meters gang og jeg har brug for hvile grundet plukkeveer og smerter i lænden.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2018

2babygirls

Camillos skriver:

Sagen er den jeg med tidligere barn fik bækkenløsning og allerede da jeg var 15 uger henne mærkede jeg at jeg ikke går fri denne gang  jeg har haft smertefulde mavesmerter og fået keglesnit efter 1 barn som jeg også var ved at føde for tidligt. Kom på fg for nogle dage siden, alting ser heldigvis fint ud endnu. Min jm mener at jeg skal sygemeldes grundet riciko for ftf og jeg skal til 25 ugers undersøgelse på fredag.. Jeg har ikke snakket med min læge om det, og jeg er bange for hun ikke vil forstå det. Jeg har så ondt efter en arbejdsdag at jeg ikke kan andet end at ligge på siden med en pude mellem benene når jeg kommer hjem, min lunte bliver kort overfor min partner fordi jeg har smerter og han ikke rigtig forstår mig. Jeg går somom det hele er ved at falde fra hinanden. Er der andre der er blevet nægtet en sygemelding af jeres læge med samme problematikker ? Selv min leder kigger på mig og siger jeg skal sygemeldes... 500 meters gang og jeg har brug for hvile grundet plukkeveer og smerter i lænden.. 

Hvorfor frygter du din læge? Tag hånd om det problem og kontakt din læge. 

Anmeld Citér

12. februar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvirfor frygter du at lægen siger nej? 

Din jm anbefaler dig det og din chef gør også. Så er der ikke så meget at rafle om for din læge. Hvorfor skulle lægen vurdere anderledes? 

Gå du bare til lægen og sig at det er for voldsomt nu og både din jm og arbejdsgiver er enige i at du skal sygemeldes. 

Anmeld Citér

12. februar 2018

Camillos

2babygirls skriver:

Hvorfor frygter du din læge? Tag hånd om det problem og kontakt din læge. 

Jeg skal til 25 ugers undersøgelse på fredag og der vil jeg nævne det for hende. Jeg synes bare overhovedet ikke at hun har taget mig seriøst den første tid i graviditeten og det er først nu jeg er nået til grænsen og har brug for hjælp. 

Anmeld Citér

12. februar 2018

Babydreng2015

Det er altid lægens vurdering om en sygemelding er rimelig... så på den måde kan man ikke kræve en sygemelding af lægen. Men vil mene at det med din historie og nuværende gener er rimeligt. Evt kan din læge starte ud med en deltidssygemelding eller en sygemelding på 14 dage og så evaluering... 

Anmeld Citér

12. februar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Camillos skriver:

Jeg skal til 25 ugers undersøgelse på fredag og der vil jeg nævne det for hende. Jeg synes bare overhovedet ikke at hun har taget mig seriøst den første tid i graviditeten og det er først nu jeg er nået til grænsen og har brug for hjælp. 

Hvis du oplever at din læge ikke hører dig, så går du til en anden læge, eller også får du en udtalelse fra din jm. 

Noget helt andet er. Du behøver vel ikke en læges ord for at du er syg når nu din chef ikke betvivler dig. Er det så ikke bare at melde dig syg med graviditetsgener fra jobbet.? 

Anmeld Citér

12. februar 2018

Camillos

Mor11 skriver:

Hvirfor frygter du at lægen siger nej? 

Din jm anbefaler dig det og din chef gør også. Så er der ikke så meget at rafle om for din læge. Hvorfor skulle lægen vurdere anderledes? 

Gå du bare til lægen og sig at det er for voldsomt nu og både din jm og arbejdsgiver er enige i at du skal sygemeldes. 

Det kan godt være at det er så nemt, det håber jeg. �� er bare så træt af jeg ikke kan, stod det til mig kæmpede jeg mig igennem til det sidste, men min jm sagde det var bedre at sygemelde mig end at sidde på neonatal afdelingen med en for tidlig født om en måned hvis jeg fortsatte. Synes ikke min relation til min læge er den bedste, hun er ofte kort for hovedet og ikke lyttende. 

Anmeld Citér

12. februar 2018

Camillos

Mor11 skriver:

Hvis du oplever at din læge ikke hører dig, så går du til en anden læge, eller også får du en udtalelse fra din jm. 

Noget helt andet er. Du behøver vel ikke en læges ord for at du er syg når nu din chef ikke betvivler dig. Er det så ikke bare at melde dig syg med graviditetsgener fra jobbet.? 

Det er vidst noget med de skal bruge en læge erklæring for at kunne få erstattet tabt arbejdsfortjeneste ved sygdom. Jeg må bare tage mig sammen og følge min jm udtalelse. 

Anmeld Citér

12. februar 2018

Camillos

Camillos skriver:

Det er vidst noget med de skal bruge en læge erklæring for at kunne få erstattet tabt arbejdsfortjeneste ved sygdom. Jeg må bare tage mig sammen og følge min jm udtalelse. 

Det kan ikke løbe rundt på jobbet med en deltids sygemelding sagde min leder. Så var det bedre at melde mig helt syg.

Anmeld Citér

12. februar 2018

snuskesmor

Såvidt jeg har forstået er det ikke lægen der sygrmelder dig, det er dig -- men du skal på et eller andet tidspunkt bruge lægen til at vurdere hvad du kan. Spørg din fagforening, de kender reglene og er på din side.

Og det duer da ikke hvis du ikke har et godt tillidsforhold til din læge. Få en ny -- det er der ikke noget drama i!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.