lineog4 skriver:
Helt enig, og det første år med 6. Ferie uge havde jeg sådan brug for at prøve det så tog hele familien til London ugen før påske 
Og jeg tænker også ungerne har god brug for et pusterum fra den pressede hverdag og er det uden for de “almindelige” ferie så er det jo bare sådan.
Men fordi så mange nu tager ferier især her omkring januar og februar, så vælger jeg lige som dig ikke at tage særlige hensyn, laver ingen planer, kan så dog ikke helt som dig sige så må de bare lave noget andet - det er nok forskellen på indskolingen og udskolen - og derfor kan det til tider være et irritationsmoment når lille Lise sidder og beder om hjælp for 117. Gang fordi hun netop ikke var der i sidste uge og man skal repetere det hele og man også ed det skal jeg igen i næste uge for så er det lille Per som kommer hjem.
Men ingen løftet pegefinger blot en understregning af, at det er forældrenes valg og der bliver ikke gjort noget særligt og lavet nye særligt for min tid går netop til flertallet og jeg kan ikke have 4 uger i alle fag hvor vi ikke kan starte på noget nyt, kan lave gruppearbejde eller hvad ved jeg.
Jeg kan sagtens sætte mig ind i, det er noget helt andet i indskolingen. Jeg kan jo hurtigt flikke en individuel opgave sammen og bede eleven undersøge noget i relation til emnet - eller bede ham øve tegnsætning på dansk gyldendal.
Jeg har været oppe i det røde felt én gang, da en pige i 9. klasse først meldte sig til en skolerejse (ikke lejrskole) til New York i påskeferien - så meldte fra, da det gik op for hende, vi ikke bare skulle shoppe derovre - derefter som trøst af forældrene fik en rejse til New York med sin mor ugen før påske - hvor jeg klart gjorde opmærksom på, at det var dér, jeg instruerede klassen i mundtlig afgangsprøve i engelsk, krav til synopsen etc. etc. - og endelig, med forældrenes opbakning, klagede, da hun “kun” fik 10 til afgangsprøven, fordi hun ikke følte sig klædt godt nok på af mig! Jeg er jo ikke tilhænger af begrebet curlingbarn, men lige i dette tilfælde fandt jeg det meget rammende
Og nå ja, så skulle jeg have hende op i mundtlig dansk ugen efter, hvor hendes far troppede op som bisidder for at sikre, jeg ikke “slagtede” hende!
Anmeld
Citér