Jeg blev opereret i januar - en navlebrok operation. Jeg valgte at tage hjem ambulant selvom de rådede ti i hvert fald et døgns indlæggelse. Jeg var i fin morfinrus de første 2 dage (så nægtede jeg at fortsætte og bed tænderne sammen).
Dagen efter fik min mand mande influenza, han var helt oppe og nogle gange runde 38,1 i feber. Gæt selv hvem der var for syg til at lave andet end at ligge i sengen og hvem der var rask nok til at stå for det daglige?
Jes du gættede ret, min mand lagde sig i seng (det skal siges han gik ned og købte ind for jeg måtte ikke bære noget) og jeg stod for børnene, madlavningen, oprydningen (det var så sparsomt), logistikken og og og.... Man skal ikke undervurdere en mandeinfluenza den er en del mere voldsomt end noget en kvinde nogensinde har oplevet (her inklusiv fødslen) 
Som du kan læse har jeg valgt at tage lidt fis på det hele - jeg kunne vælge at være skide sur, tro mig kom ud fra opvågningen kl 16 og var hjemme kl 20 og var en smule gnaven, da manden dagen efter ikke havde sat vækkeur og “glemte” at få børnene op, så jeg måtte få min mave bugseret ud af sengen kl 6.45 for at få dem op, give dem morgenmad, pakke tasken og så videre, så jeg kan også blive gal, men det hjælper bare ingen ting. Jeg må se i øjnene det er en af de små forskelle mellem min mand og jeg - tilgengæld gør han så mang andre gode ting, men syg sender ham til total tælling og er jeg syg forventer han (eller er det mig selv, for mon han ikke ville kunne forstå hvis jeg som ham lagde mig fladt og sagde: jeg kan ikke?! Er det egentlig ikke mig selv (og dig) der kræver at jeg kan holde børnefødselsdagen, kan lave god og send mad, kan læse godnathistorie, kan få ryddet op, kan....) at jeg klarer hvad jeg plejer.
Anmeld
Citér