Hvornår er man en dårlig mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Og findes der overhovedet dårlige mødre, eller gør alle mødre det de bedst kan for deres børn?

Indimellem føler jeg mig selv som en dårlig mor, hvis jeg råber af mine børn eller ikke kan mønstre overskud til at være nærværende og “supermom” gennem en hel dag. Rationelt set kan jeg godt se at det ikke gør mig til en dårlig mor, sådan overordnet, men følelsen er alligevel bare så nagende. 

Hvad tænker I? Hvornår er man en dårlig mor i jeres optik? 

Selvom man gør det, man bedst kan for sine børn, kan man bestemt godt være en dårlig mor. Det bedste, man kan, er ikke altid godt nok. Det kan fx være fuldt ud forståeligt, at en mor, der selv er opvokset med fysisk og psykisk vold, ikke selv evner at gøre det bedre for sine børn, men det gør hende stadig til en dårlig mor - ikke nødvendigvis til et dårligt menneske. 

Og hvorfor skulle der  ikke findes dårlige mødre, fristes jeg til at spørge? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2018

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Selvom man gør det, man bedst kan for sine børn, kan man bestemt godt være en dårlig mor. Det bedste, man kan, er ikke altid godt nok. Det kan fx være fuldt ud forståeligt, at en mor, der selv er opvokset med fysisk og psykisk vold, ikke selv evner at gøre det bedre for sine børn, men det gør hende stadig til en dårlig mor - ikke nødvendigvis til et dårligt menneske. 

Og hvorfor skulle der  ikke findes dårlige mødre, fristes jeg til at spørge? 

Nogle mennesker, ikke jeg selv, har den holdning at ingen mødre er dårlige, men at så længe man gør sir bedste er det altid godt nok, jeg er meget enig i dit indlæg, jeg formulerede spørgsmålet således, at jeg håbede ikke at krænke nogen, ved at være undrende i forhold til hvad andre tænker

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar, I har jo helt ret, det er ret indlysende når man er en dårlig mor, måske mest for udefrakommende, for dem der reelt ER dårlige mødre, kan vel egentlig sjældent selv se det? Jeg ved det ikke, jeg tænker bare ikke at nogen tænker: “jeg har lyst til at være en lortemor fordi mine børn ikke betyder noget for mig” eller måske er jeg bare naiv 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym trådstarter

HvidSne skriver:

Jeg kender det så godt. Jeg stiller skyhøje krav til mig selv som mor, meget højere krav end jeg stiller til andre. Ofte er jeg nødt til at spørge mig selv, "ville jeg synes, en anden kvinde var en dårlig mor, hvis hun gjorde det her?" før jeg kan se, at jeg gør det okay.

Selvfølgelig findes der dårlige mødre. Men jeg tror, vi alt for ofte tvivler på vores egne evner, bare fordi vi ikke er perfekte.

Ja det med de høje krav til en selv fremfor andre er spot on for mig, jeg vil bruge din tilgang om at se det udefra, hvad jeg selv ville tænke om en anden mor i samme situation, tak

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Enig, men vel også, hvis man ubevidst skader sit barn fysisk og psykisk. Fx hvis man af gode grunde - det kunne være en udviklingshæmmet eller meget psykisk syg person - ikke er i stand til at se/forstå, at man volder sit barn skade. 

Besvare lige som ano så svaret ikke kan Googles.

Det er en interessant diskution 

Men synes det er svært fordi jeg har set det tæt på hvad fx en borderline der er ubehandlet kan gøre ved et menneske 

Min ex svigerdatter ville ikke skade hendes søn men Ford i hun er så syg som hun er kunne hun ikke se at hendes handlinger skadede w så meget at han aldrig kommer til at kunne klare sig selv. 

Men barselgangen skrev et bekymringsbrev til kommunen.

Jeg ringede og ringede og ringede både til kommunen og deres sp  

Og ingenting skete 

De personer der kunne have forhindret det her reagerede ikke og jeg håber da ikke det var fordi de bevist var ligeglade 

Men de har jo også andet et barn (og sikker flere) ved at ignorere alle henvendelser 

Det samme med hans mor 

Hun ignorerede at w ikke trivedes og at hun skulle have hjælp.

Men er hun en dårlig mor fordi hun selv var syg og alle omkring hende der kunne have stoppet det  ikke greb ind  

Eller var hun bare så syg at hun ligesom lille w blev omsorgssvigtet og dermed også et Offer?

Jeg har været så vred på hende men efter at have talt med psykologer og læger er jeg ikke længere sikker på hun er en dårlig mor...men en uegnet mor.

Anmeld Citér

7. februar 2018

san

Jeg er helt sikker på at mor og far vil det bedste for deres børn, men det er dog ikke alle forældre der kan finde ud af at drage den rigtige omsorg for deres barn.. 

Jeg tror ikke på supermoren, men på at mange gør det så godt de kan, og vil det bedste for deres børn.

jeg kommer også til at råbe af min søn og være en dum mor, men jeg ved når jeg har gjort mine fejl, og så lærer jeg af det, Undskyldere altid når jeg har fejlet som mor. Men hey jeg er kun et menneske.. 

Og så elsker jeg min søn helt op til månen og tilbage igen 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Mor og meget mere

san skriver:

Jeg er helt sikker på at mor og far vil det bedste for deres børn, men det er dog ikke alle forældre der kan finde ud af at drage den rigtige omsorg for deres barn.. 

Jeg tror ikke på supermoren, men på at mange gør det så godt de kan, og vil det bedste for deres børn.

jeg kommer også til at råbe af min søn og være en dum mor, men jeg ved når jeg har gjort mine fejl, og så lærer jeg af det, Undskyldere altid når jeg har fejlet som mor. Men hey jeg er kun et menneske.. 

Og så elsker jeg min søn helt op til månen og tilbage igen 

Ikke alle mødre og fædre vil det bedste for deres børn, desværre. Ingen mor eller far kan med hånden på hjertet påstå, at de tror, det bedste for deres 8-årige barn er at blive lånt ud til sex med vildtfremmede mænd. 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Men synes det er svært fordi jeg har set det tæt på hvad fx en borderline der er ubehandlet kan gøre ved et menneske 

Min ex svigerdatter ville ikke skade hendes søn men Ford i hun er så syg som hun er kunne hun ikke se at hendes handlinger skadede w så meget at han aldrig kommer til at kunne klare sig selv. 

Og ingenting skete 

De personer der kunne have forhindret det her reagerede ikke og jeg håber da ikke det var fordi de bevist var ligeglade 

Men de har jo også andet et barn (og sikker flere) ved at ignorere alle henvendelser 

Det samme med hans mor 

Men er hun en dårlig mor fordi hun selv var syg og alle omkring hende der kunne have stoppet det  ikke greb ind  

Eller var hun bare så syg at hun ligesom lille w blev omsorgssvigtet og dermed også et Offer?

Jeg har været så vred på hende men efter at have talt med psykologer og læger er jeg ikke længere sikker på hun er en dårlig mor...men en uegnet mor.

Jeg tror ikke, jeg kan se forskel på dårlig og uegnet hér. Er man uegnet til noget, er man vel også dårlig til det - uanset intentioner og et bankende moderhjerte. 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Og findes der overhovedet dårlige mødre, eller gør alle mødre det de bedst kan for deres børn?

Indimellem føler jeg mig selv som en dårlig mor, hvis jeg råber af mine børn eller ikke kan mønstre overskud til at være nærværende og “supermom” gennem en hel dag. Rationelt set kan jeg godt se at det ikke gør mig til en dårlig mor, sådan overordnet, men følelsen er alligevel bare så nagende. 

Hvad tænker I? Hvornår er man en dårlig mor i jeres optik? 

man er en dårlig mor når man bevidst vælger at gøre noget der skader sine børn...

dvs slår dem, nægter dem mad og drikke, låser dem inde, efterlader dem alene, konstant råber af dem uden at de har gjort noget forkert, bruger grimme ord om dem mens de er tilstede, taler ned til dem og kalder dem grimme ting, overskrider deres grænser bevidst, udsætter dem for mennesker de ikke er trygge ved og tvinger dem til at skulle stole på dem, udsætter dem for mennesker der gør dem fortræd, ikke lytter til dem når de er kede af det og har brug for hjælp...

dette er altsammen ting jeg selv har været udsat for at det menneske der burde holde allermest af mig og passe allermest på mig...

så tro mig du er på ingen måde en dårlig mor fordi du ikke altid kan rumme dit barn og være overskudsmenneske som andre lader en tro de altid er...

kan sagtens følge fornemmelsen.. men se på dine børn- er de glade? kommer de til dig for at blive trøstet? leger i sammen efter skæld ud er overstået? så er du ikke nogen dårlig mor...

Anmeld Citér

7. februar 2018

Ena

Anonym skriver:

Og ingenting skete 

Det samme med hans mor 

Det må virkelig være svært, at være vidne til 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.